Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Så är vi där igen. Det handlar ju inte om att dricka sig så berusad att man inte fungerar.
Vad har ni för vanor egentligen? Jag har inte varit full på typ 15 år.
Har du inte varit full på femton år så är du ju knappast i riskzonen för att bli alkad eller är troligen inte en del av problematiken med alkohol ikring barn.....
Man kan åka dit för rattfylleri på en starköl om man har väldigt otur.
Väldigt många dricker för mycket i Sverige. Och de som dricker ofta är oftast de som dricker för mycket.
Personligen dricker jag lätt för mycket, och avstår därför nästan helt och hållet.
Många barn tycker vuxna som är berusade är obehagliga, även om det är som du skriver "fungerande".
Och sen ligger väl inte problematiken med alkohol att någon dricker en öl om dagen eller ett glas vin till maten. Det handlar väl om suparkulturen som finns hos många som är födda främst mellan 40-60-talet som lyckligtvis börjar att minska i popularitet. Själv såg jag min far berusad två gånger under uppväxten men såg honom dricka en eller två öl varenda dag framför tv. Det här drickandet varje dag är med och göder suparkulturen.
Sem borde man väl kunna avdramatisera alkohol lite genom att sluta ha ett statligt monopol på skiten, åtminstone på ölen och vinet.