Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-13, 00:32
  #157
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför måste man dricka under tiden barnen växer upp överhuvudtaget?


För att öht orka med…

Case closed
Citera
2024-03-13, 00:48
  #158
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur tänker man om man dricker alkohol och har barn hemma? Är det så svårt att vara nykter under tiden barn växer upp kanske man har allvarligare problem med alkohol än man tror?

Hur motiverar du din alkoholkonsumtion som förälder?
Skillnad på att dricka en öl/ett glas vin med att supa och dricka sig full.

I believe in freedom, with responsibility. Lite kul får man ha
Hade inte velat ha en sträng familj
Citera
2024-03-13, 00:53
  #159
Avstängd
zombie-nations avatar
Skulle aldrig falla mig in att dricka med barn närvarande. Gud vad sunkigt.
Citera
2024-03-13, 01:08
  #160
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Skulle aldrig falla mig in att dricka med barn närvarande. Gud vad sunkigt.
Ja gud

Drick välling till maten
Inte ens lite vin och tåflirt under bordet nån gång i månaden

Här ska vi påskynda skillsmässan innan ungarna hinner växa upp! Döda passionen, få en trött tråkig vardag utan spänning - say forever No to alcohol

Bra slogan

Jo men jag förespråkar den där måtta! Vem är han nu igen..

Någon gång är ok. Sedan blev precis allt PK. Snart får man väl inte skita heller.
Citera
2024-03-13, 01:49
  #161
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur tänker man om man dricker alkohol och har barn hemma? Är det så svårt att vara nykter under tiden barn växer upp kanske man har allvarligare problem med alkohol än man tror?

Hur motiverar du din alkoholkonsumtion som förälder?
Det krökades friskt o röktes cigg inomhus under min uppväxt, jag minns inte att jag uppfattade de vuxna som direkt läskiga, men kanske en smula lustiga.

Så jag, tror inte att ’vanlig konsumtion’ av alkohol nödvändigtvis är psykiskt ohälsosamt för barn, annars hade en stor del av landets invånare haft posttraumatiska syndrom relaterade till alkohol.

Dricker inte (längre).
Citera
2024-03-13, 02:43
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är poängen med att ta en bärs eller ett glas vin till maten? Det finns alkoholfria alternativ.

Alkohol är väldigt lugnade, stresslösande och också ångestbefriande. Alla tycker inte allt är så bra i sitt naturtillstånd. Kolla världen hur den ser ut, är den verkligen så fin? Folk dör och svälter överallt, kan man inte få sitta i sin bubbla och snacka man småsaker? Har du ens druckit alkohol?
Citera
2024-03-13, 02:46
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Det krökades friskt o röktes cigg inomhus under min uppväxt, jag minns inte att jag uppfattade de vuxna som direkt läskiga, men kanske en smula lustiga.

Så jag, tror inte att ’vanlig konsumtion’ av alkohol nödvändigtvis är psykiskt ohälsosamt för barn, annars hade en stor del av landets invånare haft posttraumatiska syndrom relaterade till alkohol.

Dricker inte (längre).

Dracks friskt under vissa fester när jag var liten, fanns alltid någon nykter och vi var väl minst ett 10-tal barn som skötte sitt med lego och nintendo. Ingen som skötte sig illa, var mest kul med alla barnen som hade kul.

Samma med jul hela släkten drack men har bara bra minnen.
Citera
2024-03-13, 04:38
  #164
Medlem
Traveller7s avatar
Man ska vara nykter och frisk.
Citera
2024-03-13, 04:40
  #165
Medlem
Skyggedanss avatar
Tar med bebisen ut, träffar vänner, och dricker ibland. Fan ska man hålla tillbaka hela tiden för. Bebisen fattar ju inte lmao.
Citera
2024-03-13, 06:09
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur tänker man om man dricker alkohol och har barn hemma? Är det så svårt att vara nykter under tiden barn växer upp kanske man har allvarligare problem med alkohol än man tror?

Hur motiverar du din alkoholkonsumtion som förälder?

Folk som tycker att alla ska göra som den tycker och inte kan se det ur andras perspektiv så som du gör brukar ha lite"fel" där uppe så att säga.
Citera
2024-03-13, 06:23
  #167
Medlem
Laxons avatar
Hur menar TS att de sydeuropeiska kulturerna fungerar? I franska familjer ställer man fram vatten och vin på bordet varje dag (i princip). Är ett helt lands föräldrar plötsligt ”ansvarslösa”?

TS verkar även klumpa ihop fest-krök med vuxendricka vilket naturligtvis är två olika spelplaner.

Tunnaste trådstarten på länge. Luktar bait lång väg.
Citera
2024-03-13, 06:25
  #168
Medlem
Fuckwindowss avatar
Några öl är självklart okej, men du ska inte vara berusad och full innan dom somnar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback