2024-03-11, 18:20
Medlem
Tubalkains avatar
Har förstått att vissa typer av oljor hjälper mot migrän och/eller Hortons. Tacksam för tips om vilken olja som är bäst för det ändamålet. Gärna helt laglig men krävs ett visst övertramp av lagen är jag beredd att chansa.
Citera
2024-03-11, 18:57
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Har förstått att vissa typer av oljor hjälper mot migrän och/eller Hortons. Tacksam för tips om vilken olja som är bäst för det ändamålet. Gärna helt laglig men krävs ett visst övertramp av lagen är jag beredd att chansa.
Har migrän själv och upplever att det mest är THC som hjälper emot det.
Finns ju att få ut på recept nu.
Citera
2024-03-11, 19:14
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Har migrän själv och upplever att det mest är THC som hjälper emot det.
Finns ju att få ut på recept nu.

Intressant. Vilket läkemedel handlar det om?
Citera
2024-03-11, 19:27
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Intressant. Vilket läkemedel handlar det om?
Lite osäker på vad som gäller nu. Men tänker Sativex (spray) Marinol (kan den vara i oljeform?).
Var lite svårt att Googla det så återkommer när jag kollat upp om intresse finns.
Citera
2024-03-11, 20:03
Medlem
FrostensBarns avatar
Har själv horton, cannabis (oavsett form, ROA) gör inte ett smack mot den.. lsd däremot.
Citera
2024-03-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
Har själv horton, cannabis (oavsett form, ROA) gör inte ett smack mot den.. lsd däremot.

I mitt fall så hade just cannabis motsatt effekt. Om det va tobaken eller thc så kändes det nästan som det triggade igång hortons.

Som du säger, efter lite efterforskning så hjälpte just dem hallucinogena preparaten. Det va en lifechanger för mig. Inte haft ett anfall på 10 år. Vet inte om jag ska tacka lapparna eller mig själv för jag slutade bruka thc/tobak. Vill inte jinxa mig själv
Citera
2024-03-12, 11:50
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn

Oj, LSD är lite too much för mig men skönt att det funkar för dig. Det starkaste jag tar är Ketogan men man känner ju sig som överkörd av ett tåg dagen efter och när man tänder av.
Citera
2024-03-13, 22:07
Medlem
Här har vi en till med diagnosen kronisk migrän.
Cannabis (thc) hjälper i bästa fall mot ett begynnande anfall.
Ibland hjälper det mot smärtan.
Och andra gånger rår den inte på smärtan ett skit ,
men den ger mig ändå lite uthållighet i att orka med anfallet istället för att sätta en pistol mot huvudet.

Jag har mer eller mindre provat alla migrän behandlingar där ute , men för 1,5 år sedan hittade jag mitt ankare.
Åkte med svenska psykologer till Holland på psilocybin retreat,
tog 2 trippar där nere.
Jag hade aldrig trott att det faktiskt skulle fungera!
Sedan dess tar jag en rejäl dos magiska svampar ver 3e månad.
Jag känner tydligt att efter den tiden har svampen "gått ur" hjärnan, och migränen är tillbaka med full kraft.
Men efter varje tripp har jag en smekmånad på 3 veckor helt utan anfall , innan de sakta men säkert smyger sig tillbaka.
Men jag är tacksam 🍄 ska ni veta..
Citera
2024-04-01, 15:35
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Oj, LSD är lite too much för mig men skönt att det funkar för dig. Det starkaste jag tar är Ketogan men man känner ju sig som överkörd av ett tåg dagen efter och när man tänder av.
Ptja du behöver ej ta sån stor dos att det påverkar det mentala osv, jag tar ofta 100-120ug/månad (Ibland mer såklart ) och det håller Horton i schack.

Hua.. Förstår hur du menar, been there myself.
Citat:
Ursprungligen postat av ProfJolt
I mitt fall så hade just cannabis motsatt effekt. Om det va tobaken eller thc så kändes det nästan som det triggade igång hortons.

Som du säger, efter lite efterforskning så hjälpte just dem hallucinogena preparaten. Det va en lifechanger för mig. Inte haft ett anfall på 10 år. Vet inte om jag ska tacka lapparna eller mig själv för jag slutade bruka thc/tobak. Vill inte jinxa mig själv
Jag använder en örtvejp, tycker ej det påverkar/triggar Horton något då jämfört med en spliff typ innan jag började dosera med syra.

Mirakelmedel! Skönt att fler fått upp ögonen för syra när det gäller Horton, 10år? Fan vad skönt! Kanske både och som bidragit? Kanske ren idioti att fira 10år fri från anfall..

Tagit nå syra på sistone?
Senast redigerad av FrostensBarn 2024-04-01 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in