• 1
  • 2
2006-08-10, 21:44
Medlem
Fick hem mitt gainer idag.

Mutlipower power gym Weight gainer 6kg

står inte hur man ska dosera den. står bara 100-150g. jag vill ta 100g men jag fick inte med skopa eller nåt blir helt förvirrad jag tog 1dl efter träning tror nog de e för lite.

shysst om nån kunde hjälpa mig.

http://www.nutrioutlet.se/product_in...products_id=33
Citera
2006-08-10, 21:47
Bannlyst
Vad ska du med en gainer till, fortfarande inte lärt att äta något annat än testosteron?
Citera
2006-08-10, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancamo
Fick hem mitt gainer idag.

Mutlipower power gym Weight gainer 6kg

står inte hur man ska dosera den. står bara 100-150g. jag vill ta 100g men jag fick inte med skopa eller nåt blir helt förvirrad jag tog 1dl efter träning tror nog de e för lite.

shysst om nån kunde hjälpa mig.

http://www.nutrioutlet.se/product_in...products_id=33

Dosering
Rekommenderad portionsstorlek är 100-150g (ca 3-4dl) som blandas i vatten eller mjölk. En portion intages i samband med träning. Kan vid behov användas som mellanmål för extra energi.

det står klart å tydligt där , 3-4dl hehe
Citera
2006-08-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0sse
Dosering
Rekommenderad portionsstorlek är 100-150g (ca 3-4dl) som blandas i vatten eller mjölk. En portion intages i samband med träning. Kan vid behov användas som mellanmål för extra energi.

det står klart å tydligt där , 3-4dl hehe

3-4dl vatten ska de vara inte 3-4dl gainer blir mycket mer än 150g.

1 1/2 dl star gainer pro = 90g

pulver är la som pulver väger lika mycket.
Citera
2006-08-10, 21:59
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Vad ska du med en gainer till, fortfarande inte lärt att äta något annat än testosteron?

Citat:
3-4dl vatten ska de vara inte 3-4dl gainer blir mycket mer än 150g.

1 1/2 dl star gainer pro = 90g

pulver är la som pulver väger lika mycket.
Så du menar att alla sortes pulver väger lika mycket? Hört talas om densitet?...
Sedan så brukar dom flesta "byggare" ha en hushållsvåg hemma, det köper man innan man köper ampuller och nålar...
Citera
2006-08-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50

Så du menar att alla sortes pulver väger lika mycket? Hört talas om densitet?...
Sedan så brukar dom flesta "byggare" ha en hushållsvåg hemma, det köper man innan man köper ampuller och nålar...

nää menar inte alla sorters pulver väger lika mycket. men det kan inte vara så stor skillnad mellan gainer och gainer. behöver inte en våg klarar mig utan sån. första gången jag behöver hjälp med att väga något. Kanske ska äta riktigt mat och inte Pizza varje dag.
Citera
2006-08-10, 22:08
Medlem
LD50s avatar
Citat:
nää menar inte alla sorters pulver väger lika mycket. men det kan inte vara så stor skillnad mellan gainer och gainer. behöver inte en våg klarar mig utan sån. första gången jag behöver hjälp med att väga något. Kanske ska äta riktigt mat och inte Pizza varje dag.
Vad ska du då med gainer till? Om du åt en pizza varje dag så kanske du kunde växa utan läkemedel. Fredrik Age brukar äta mkt pizza. Han har tävlat på VM. Kommer du aldrig att göra
Citera
2006-08-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Vad ska du då med gainer till? Om du åt en pizza varje dag så kanske du kunde växa utan läkemedel. Fredrik Age brukar äta mkt pizza. Han har tävlat på VM. Kommer du aldrig att göra

en gainer är bra att ta efter träning om man inte orkar blanda en själv då vilket jag inte orkar. nej tack vill inte bli leka fet som dig. Fredrik age tävlade i vm men han tryckt så de bara ryker om honom. Mauser's rövslickare!
Citera
2006-08-10, 22:39
Bannlyst
Men ifal du inte vill bli fet, ska du inte köra med gainer?
Citera
2006-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Men ifal du inte vill bli fet, ska du inte köra med gainer?

nej det stämmer inte. det som har sagt så till dig är dum.
jag har kört gainer i snart 1/2 år och kolla min form är jag fet?
gainer är bara till efter träning inget mer.
Citera
2006-08-10, 23:54
Bannlyst
Citat:
nej det stämmer inte. det som har sagt så till dig är dum.
jag har kört gainer i snart 1/2 år och kolla min form är jag fet?
gainer är bara till efter träning inget mer.
Nej det behöver inte betyda att du är fet, men gainer är till för att gå upp i massa samt återhämtning? Är du ute efter bara återhämtning borde du väl köra med en mix innehållandes mer proteiner?'

http://en.wikipedia.org/wiki/Gainer
Citera
2006-08-11, 10:59
Medlem
Axons avatar
Pancamo, börja höfta lite?

Dosering som aviseras på burken är för späda tonåringar. Sleva i 4-5dl och fyll på med massa vatten så slipper du bry dig, eller du kanske följer ett visst kcal intag? Då ska du ej göra så...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in