2024-03-12, 06:04
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Är det samma som var uppe för ca 6 månader sedan?
Blir så förbannad att jag nog inte vill veta vem som gjort detta.
Idag 2024 vi borde fan veta bättre men många lever fan kvar på 1600 talet.
Jag tycker han borde piskas !

Ja, skampåle på torget, tjära och fjädrar! Djur skall vårdas ömt och hanteras med stor respekt. Även bra jägare respekterar viltet och skjuter enbart så säkra skott som möjligt.

Djurplågare är svaga patetiska individer.
Citera
2024-03-12, 06:31
Medlem
Rodjas avatar
Man ska inte behandla sin häst och kamrat så!
Det finns mycket skit på elitnivån.
Citera
2024-03-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Nej, det är nåt special som gör sår i munnen på hästarna. Det var ett TV-program för nåt halvår sen om en svensk ryttare som vanskötte sina hästar på samma sätt som i det aktuella fallet. Kanske är samma kille, minns inte vad han hette. Ivf fick man se när han blev avvisad från tävling därför att hans häst blödde ur munnen, däför att han använt sånt här betsel då. De är tydligen hårda med sånt - bra!

Menar du Andreas Helgstrand (dansk) och kandar? (Dubbla bett)
Citera
2024-03-12, 07:04
Medlem
Jag tror att många tror att det är PF, men jag som varit där på praktik flera gånger kan intyga att det absolut inte är han. Hans stall är nog det enda vi kan lita på i det här läget då det de visar upp på sociala medier är precis hur verksamheten är.

PF har en anställd stallchef som sköter arbetsscheman osv och under mina totalt 5 gånger där har jag aldrig sett en enda anställd gråta.
Citera
2024-03-12, 07:27
Citat:
Ursprungligen postat av LifeBuddy
Det låter faktiskt osannolikt enligt mig. Hört eller sett filmerna? Följer C H på en social medie o han är tillsynes väldigt sund i sin hästhantering där iaf. Rider bettlöst, hästarna får ha kul med galopp vid havet osv.

Om du har rätt så kommer jag be om ursäkt. Och sluta kolla på ALL ridsport.

Jag har väldigt svårt att tro detta om den utpekade personen också. Han utstrålar ingen falsk vänlighet med aggressivitet under ytan utan verkar genomsnäll och lite försiktig. Ibland blir faktiskt just snälla människor offer för elaka ryktesspridare. Tex brukar jag tro på kvinnor som anklagar män för våldtäkt men inte på Cissi Wallin som bedrivit hetsjakt på Virtanen. Amber Heard däremot tror jag på (både eftersom det finns bevis i form av ljudinspelningar och erkännanden i sms och för att Johnny Depp osar narcissist). Tycker alla ska lugna ner sig några hekton i denna häxjakt och inte hugga direkt på namndroppande i ryktesspridning.

Det finns en annan mycket känd (mer känd) topp-hoppryttare jag alltid tror att det gäller när det står i Aftonbladet om en ny hästmisshandlare. En man som bara osar narcissism och ger obehagliga vibbar, det ser ut lite som att alla i ”hästvärlden” är snabba med att bespotta dom som outas för att dom själva är skyldiga. Väldigt få misshandlar INTE sina hästar.
Citera
2024-03-12, 07:31
Citat:
Ursprungligen postat av loxie
Jag tror att många tror att det är PF, men jag som varit där på praktik flera gånger kan intyga att det absolut inte är han. Hans stall är nog det enda vi kan lita på i det här läget då det de visar upp på sociala medier är precis hur verksamheten är.

PF har en anställd stallchef som sköter arbetsscheman osv och under mina totalt 5 gånger där har jag aldrig sett en enda anställd gråta.

Jaså varför säger du det? Absolut ingen har ju nämnt hans namn? Konstigt att du skriver att väldigt många tror att det är han. Det du ger uttryck för här kan lika gärna vara den berömda tystnadskulturen. Kvinnan som hade inridningsstall har också haft besök betydligt fler ggr än ”5 ggr” utan att någon av dom sett det hon bara gör framför sin personal. Inte som att ägarna som varit där hundratals ggr nånsin sett det.
Alla kan sluta namndroppa tills någon gjort en polisanmälan, det kan lika gärna vara en skyldig psykopat som är snabb med att namnge en oskyldig person som är lite tafatt och känslig som massa mobbare hugger direkt på.
Citera
2024-03-12, 07:33
Citat:
Ursprungligen postat av Frehleyy
Jag är med på allt, måste dock påpeka att han är långt ifrån överklass. Fattigt och skabbigt har det alltid varit i den familjen.

Överklass behöver inte vara rika och rika behöver inte vara överklass. Så som ni skriver undrar jag om det verkligen är han eller om det är tystnadskulturen som väljer ett ”fattigt och skabbigt” lätt offer för att skydda de verkliga förövarna.
Citera
2024-03-12, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxie

Ja, Aftonbladets artikel var skriven på ett sätt så att den första personen man tänkte på var PF. "Samarbetar med stort svenskt företag", "driver sitt stall med nära anhörig" och "elitryttare på de högsta nivåerna". Är man väldigt insatt i Sveriges hoppelit och har bakgrundsfakta kanske det var självklart att det handlade om DL, men jag som rider på ridskola en dag i veckan och inte följer elitryttarna på sociala medier eller skvaller om dem, trodde direkt att det var PF det handlade om.

Skönt att höra att det inte var det och att det är så bra som det verkar på Grevlunda, för hade det inte varit det hade jag nog tappat tron totalt på mänskligheten.
Citera
2024-03-12, 07:37
Citat:
Ursprungligen postat av Scarysomeone
Jasså, motivera varför du inte tror att det är den personen som pekas ut i alla forum just nu? Dom som jobbat hos vederbörande måste självklart ha helt fel då..
Jag är helt säker på att det inte är någon annan ”högre” profil..

Därför att jag vet att det finns något som kallas mobbning, häxjakt och osund tystnadskultur. Han du pratar om är för snäll för att vara en typisk förövare alla skyddar. Jag vet inte vem det är men jag har alltid misstänkt en annan person som definitivt har resurser och folk som skyddar hen.
Citera
2024-03-12, 07:38
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Ja, Aftonbladets artikel var skriven på ett sätt så att den första personen man tänkte på var PF. "Samarbetar med stort svenskt företag", "driver sitt stall med nära anhörig" och "elitryttare på de högsta nivåerna". Är man väldigt insatt i Sveriges hoppelit och har bakgrundsfakta kanske det var självklart att det handlade om DL, men jag som rider på ridskola en dag i veckan och inte följer elitryttarna på sociala medier eller skvaller om dem, trodde direkt att det var PF det handlade om.

Skönt att höra att det inte var det och att det är så bra som det verkar på Grevlunda, för hade det inte varit det hade jag nog tappat tron totalt på mänskligheten.

Hahaha, är du medveten om att detta inlägg bara osar tystnadskultur? Varför glorifierar du just honom?
Citera
2024-03-12, 07:43
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
låter lite långsökt eller?

Är man en person som andra lätt hackar på kan man reagera så. Jag har jobbat både med riktiga psykopater och väldigt traumatiserade människor. De första tar risker och kan ljuga och spela oskyldiga in absurdum, väldigt hög svansföring. De senare kan vara vana vid att få skulden och attackeras och reagerar direkt genom att gå undan när någon går på dem. Så en skyldig hade kunnat strunta i att stänga av kommentarer även om hen pekats ut och en oskyldig hade kunnat vilja slippa hat och stängt av. Bianca Ingrosso stänger väl också av kommentarsfunktionen ibland i sociala medier pga allt hat, inte för att hon är ”skyldig” till nånting.
Citera
2024-03-12, 07:44
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Vem tror du det är?

Det är förtal att skriva vilka man tror att det är. Polisanmäl istället den du tror att det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in