Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är bra att tänka utanför boxen.
Ja, det är Farids mobiluppkopplingar som visar på att han är ute vid fyndplatsen samma dag.
Nu har jag inte tillgång till FUP utan får ta fritt från minnet. Kan det varit vid 14- tiden?
OM det hade varit Wajiha, och hennes mobil befinner sig hemma t ex, då borde hennes mobil visa på inaktivitet vid samma tidsperiod.
Jag tänker att alla i den här mors historien tvärtom verkar naiva och okunniga vad gäller de digitala spår de lämnar.
De är ju nu kopplade till både plats för brott, fyndplats, sammanstrålning i Mjölby osv tack vare den okunskapen.
Det är dock inte lätt att luras. En ovanligt total inaktivitet i mobilen kan vara direkt avslöjande istället.
Ska dubblekolla det med FUP och deras mobilaktiviteter/vägtullar för WK har visat sig vid andra tillfällen vara en person som förekommer istället för att förekommas. Hon är en regissör och tänker några steg längre.
Apropå grannarna läste jag i FUP att ingen hört eller observerat något vid tidpunkten för Akos död eller bortförande från bostaden på Diligensvägen.
Man har ringar in tidpunkten för mord och paketering av kroppen till 16:33- 18:54.
Det är tidpunkten Ako anländer till D-vägen fram till man lämnar D-vägen med hans mobil.
Det finns någon aktivitet på Akos mobil ca 17.33.
Forensikerna har påvisat blodspår i vardagsrum mellan mattan och tvbänken mellan parkettskarvarna samt under tv-bänken. Det är spår av Farid och Ako.
Toaletten har bla blodiga spår av händer på väggen som tillhör både Ako och Farid.
WKs blod finns också närvarande mellan hall och vardagsrum samt DNA i badrum bla på svabbskaft, och kranblandraren i duschen.
Specialsökhundar har även markerat på flera ställen utan att man funnit blod. Det var väl rengjort på väsentliga ytor.