2025-01-18, 09:29
Medlem
Har dom styckat kroppen och lagt den i en (1) svart väska?
Citera
2025-01-18, 10:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Precis och varför skulle Ako kliva rakt in i getingboet och säga ”hej jag har ett intimt förhållande med WK och vill hon nu lämnar med mig” om han inte fått uppfattningen om att WK var seriös?

Är FV ovetandes är det klart WK som triggar igång det hela. De 50000 kr, garantin, hon får på kontot av Ako dagarna innan, är det en försäkring om äktenskap? Tror Ako han kan lösa ut henne genom Farid? Är det deras ”affär ihop” WK hittat på? Är det därför Ako är rädd för situationen?

Är det därför han ändå åker dit? I hopp om att ordna upp allt.

Det här med att våldtäkten nu kommer in efter mordet skett låter som en efterhandskonstruktion.

Jag känner också att WK är mest skyldig i detta fallet. Bara osanningar och röra i allt som kommer från henne. Egentligen framstår hon som en ren anstiftare till rånmord i hederns namn.

Bilden av själva mordkvällen har bara förändrats av deras olika vittnesmål. Dels för att deras utsagor inte överensstämmer eller att de inte går ihop med sättet Ako dog på.

Mer tänkbart scenario är att en av dem håller Ako Seead (?) och en skär av halsen på honom (F). Det är kanske då SW ser blod på FVs fot? Bilder av blod brukar etsa sig fast på näthinnan.

Kanske assisterar WK med skålen som går sönder, kniven etc.

För inget är egentligen bevisat att hon skulle vara med barnen utan de kan lika gärna själv sitta i sovrummet med hörlurar i Ipaden. Till och med inlåsta.

Ja vad är det för rövarhistoria WK försöker ro i land med egentligen?
Vad är det som planeras och av vem?

Inte våldtäkt, inte hedersmord. Skulle Ako bli halalmötdad för en kärleksrelation hon själv initierat?

Allt låter helt absurt då motivet för henne i grund och botten handlat om pengarna. Sen fick hon sex också, dyra presenter, middagar, saker och upplevelser till barnen mm.

Men hoppas de låter henne snacka på för hon faller säkert på eget grepp.

De blev väl inte klara igår med Wajiha väl? Åklagren och försvaret ska fråga henne och nu kan åklagaren ha lite tid att förbereda sig, när hon har båda deras utsagor att jämföra, då även utifrån FUP.

Jag måste korrigera mig, det var väl Sayed Rija som var säkerhetsvakt? Blandade ihop det där igår.

Lite "skrattretande" ändå mitt i allt, att Saeed inte visste att det inte finns dödsstraff i Sverige.

Eftersom Saeed bara nämner lite blod, vill jag tro att han ljuger.

Jag suckar, hittar inte bilaga med Akos mobiltömning.
Eller har de bara plockat ut det som de tycker är relevant? Resten i slasken??

Har de kollat upp sådant som Wajiha påstår? Vore bra om åklagaren konfronterade henne med detta nästa vecka.

Vilken bild visade Ako för Farid?? Jag tror inte på detta alls.

Hon kommer också få frågor om inloggningen på Akos bank- id. Både i lgh och efter hans död. Den har ju gjorts när de är på väg till Värmdö, och säkerligen är det ju hon som har inlogggningen.

Har Wajiha försökt göra en face- id i Akos mobil?
Finns detta redovisat i FU?

Tänk vad @Avel snokade fram i Lena fallet, och även i Tove- fallet. Så mycket så det ledde till ytterligare it- tekniska utredningar, med grannens rörelser, för att kunna visa mer noggrant när mordet skedde. Inte den tid som TR la fast.

Tillägg:
Hoppas den rättsmedicinska läkaren får vittna, liksom att Akos mobils tömning tas upp för att motbevisa de lögner som kommit upp i rätten.
Senast redigerad av notknapparen 2025-01-18 kl. 10:53. Anledning: tillägg
Citera
2025-01-18, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow

Nej, Ako styckades inte, men hade en djup stor skärskada på halsen. Blånader och hudavskrapningar...efter misshandel.
Citera
2025-01-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kvinnan säger enligt aftonbladets direktrapportering att hon bjöd hem sin bror för att hon tänkte att om Ako och lillebrodern blir kompisar så lugnar det ner sig (verkar syfta till att hon är rädd för Ako?).Och hon menar att det funkade.

Har W sagt något liknande i förhör, eller kom hon på det nu?

Det verkar vara en överenskommelse mellan de inblandade att framställa Ako som värsta gängkriminella. W har väl sett den bild som Ako hade i sin mobil på en pistol, och hon har sedan använt sig av detta för att måla upp honom som farlig.

I själva verket upplever jag Ako som ganska fredlig, lite annorlunda, ensam, snäll och hjälpsam. Han bröstar upp sig mest med sina pengar och bjuder alla för att få respekt. Vill vara till lags och bli accepterad, få ett sammanhang.

Inget av att det är WK som bjuder hem FVs lillebror SW pga av Ako skulle vara våldsam finns i tidigare förhör, nej. Inte vare sig i WKs eller i SWs. Detta låter som efterhandskonstruktion. (Tror hon polisanmälningarna mot Ako fortfarande gäller?)

SW säger han åker upp dit för att få möbler och kläder av sin bror då de ska flytta och lämna.

Bilden av Ako som våldsamma gängkriminell är tacksam att använda. Den har WK tidigare försökt att plantera hos polisen i samband med att hon låste ute Ako och stack iväg med hans mobil för att anmäla honom.

I och med WK får besked om den anonyma anmälan om barnet tappar hon kontrollen. Blir säkert rosenrasande och ser risken att Ako ska hinna avslöja henne. Hennes planer håller nog på att störtas!

Med våldtäktsanmälan visar WK tydligt sin dominans och makt, det sätter och håller Ako på plats, han är klart rädd för vad FV nu vet och inte.

WK är totalt gränslös på många sätt och framstår som en väldigt hänsynslös och oempatisk person. Hon använder sex, lögner och personer för att nå sina ekonomiska mål.

Sen de 100 000 kr WK ber sin vän gömma blir väl 50 000 kr som Ako sätter in på hennes konto + försäljning av guld-& diamanthalsbanden/ ev andra smycken hon fått av Ako sen de inledde sin relation?
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-18 kl. 11:13.
Citera
2025-01-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Nej ingen parteringen av kroppen har skett. Däremot var de flesta ben i hans kropp sönder och av.

Det krävs en hel del hårt, tungt och upprepat våld mot kroppen. Förmodligen har de hoppat och stampat honom sönder och samman efter de skurit halsen av honom.

Vidrigt
Citera
2025-01-18, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej ingen parteringen av kroppen har skett. Däremot var de flesta ben i hans kropp sönder och av.

Det krävs en hel del hårt, tungt och upprepat våld mot kroppen. Förmodligen har de hoppat och stampat honom sönder och samman efter de skurit halsen av honom.

Vidrigt

Oj, var har du hittat infon om frakturer?
Usch

Hr det krävts två personer för detta, eller har Farid övermannat honom när Ako var helt oförberedd?
Citera
2025-01-18, 11:28
Medlem
Citat:
De blev väl inte klara igår med Wajiha väl? Åklagren och försvaret ska fråga henne och nu kan åklagaren ha lite tid att förbereda sig, när hon har båda deras utsagor att jämföra, då även utifrån FUP.

Jag måste korrigera mig, det var väl Sayed Rija som var säkerhetsvakt? Blandade ihop det där igår.

Lite "skrattretande" ändå mitt i allt, att Saeed inte visste att det inte finns dödsstraff i Sverige.

Har de kollat upp sådant som Wajiha påstår? Vore bra om åklagaren konfronterade henne med detta nästa vecka.

Hon kommer också få frågor om inloggningen på Akos bank- id. Både i lgh och efter hans död. Den har ju gjorts när de är på väg till Värmdö, och säkerligen är det ju hon som har inlogggningen.

Tänk vad @Avel snokade fram i Lena fallet, och även i Tove- fallet. Så mycket så det ledde till ytterligare it- tekniska utredningar, med grannens rörelser, för att kunna visa mer noggrant när mordet skedde. Inte den tid som TR la fast.

Tillägg:
Hoppas den rättsmedicinska läkaren får vittna, liksom att Akos mobils tömning tas upp för att motbevisa de lögner som kommit upp i rätten.

Jag missa tyvärr eftermiddagen igår men de sa att de skulle fortsätta med WK på måndag därefter bror SK. Helgen betyder att hon har tid att kontemplera de hon sa i rätten igår med det hon sagt tidigare.

Blir osammanhängande att riktigt förstå allt från ABs rapportering. SWs och SKs reaktion när otroheten rullades upp hade man velat se!

Det är som du säger nog bara för åkl att försöka slå hål på alla lögner som målas upp med så många tekniska bevis som möjligt.

Ibland känns det som man håller tillbaka tekniska bevis i TR för att mer djupdyka i HR om det behövs. Ekonomisk fråga kanske? Gissar det hela kommer leda till överklagan och hamnar till slut i HR.

Håller med om det vi pratat om gällande tekniska bevis från mobiltömning och de rättsmedicinska analyserna är ytterst viktiga och saknade i FUP? Varför?? Möjligt de ligger i slasken (inte så troligt) eller är det materialet ännu inte utbegärt av åkl.
Citera
2025-01-18, 11:34
Medlem
Citat:
Usch

Hr det krävts två personer för detta, eller har Farid övermannat honom när Ako var helt oförberedd?

Fruktansvärt, det är inte så mycket som skiljer mot partering om man kliniskt ser på det.

Det är gammal info, kommer inte exakt ihåg var jag läste (ej FUP). Tror nästan det kom från media efter man hittar väskan? Ska se om jag hittar.

Men sannolikt stämmer det då det knappast inte går att packa en hel vuxenkropp i den väskan på något annat vis.

Kommer inte ihåg exakt måttet på väskan?
”– Den är inte jättestor. Det är ingen resväska, sade polisens presstalesperson vid polisen, Ola Österling, tidigare på söndagen.”

https://www.tv4.se/artikel/7k0HdNPxvLYRhhRqIZQmPx/polisen-utreder-vaeska-med-okaent-innehall

Ako var ca 175 cm och vägde 75 kg.

Edit: hitta ett spår men inte det jag tidigare läst om -

Bee Sacramento news skriver om mutilated body (stympad, krossad, lemlästad)

https://amp.sacbee.com/news/local/article294777999.html
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-18 kl. 11:54.
Citera
2025-01-18, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fruktansvärt, det är inte så mycket som skiljer mot partering om man kliniskt ser på det.

Det är gammal info, kommer inte exakt ihåg var jag läste (ej FUP). Tror nästan det kom från media efter man hittar väskan? Ska se om jag hittar.

Men sannolikt stämmer det då det knappast inte går att packa en hel vuxenkropp i den väskan på något annat vis.

Kommer inte ihåg exakt måttet på väskan?
”– Den är inte jättestor. Det är ingen resväska, sade polisens presstalesperson vid polisen, Ola Österling, tidigare på söndagen.”

https://www.tv4.se/artikel/7k0HdNPxvLYRhhRqIZQmPx/polisen-utreder-vaeska-med-okaent-innehall

Ako var ca 175 cm och vägde 75 kg.

Ja, man frågar sig hur de fått ner hans kropp på det viset, även om man dubbelviker en person.

W och S vill det att det ska se ut som att Farid ensam har utfört mordet på egen hand, och att motivet är ett uppblossande bråk. Alltså ej planerat mord, där de själva skulle ha något med mordet att göra.

Tyvärr ser dock bevisningen tunn ut, och jag förstår åklagaren; att hon måste satsa (hela) slanten på att bygga upp hur det planerats redan sedan 1/2, och att det är hedermotiverat.
Citera
2025-01-18, 12:04
Medlem
Citat:

Tillägg:

Var tvungen att dubbelkolla..Ja det är storebror SK som är ordningsvakt eller var. Han har nog blivit av med förordnandet nu.
Citera
2025-01-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ja, man frågar sig hur de fått ner hans kropp på det viset, även om man dubbelviker en person.

W och S vill det att det ska se ut som att Farid ensam har utfört mordet på egen hand, och att motivet är ett uppblossande bråk. Alltså ej planerat mord, där de själva skulle ha något med mordet att göra.

Tyvärr ser dock bevisningen tunn ut, och jag förstår åklagaren; att hon måste satsa (hela) slanten på att bygga upp hur det planerats redan sedan 1/2, och att det är hedermotiverat.

Ja att WK utnyttjat situationen och fick honom hedersmördad är jag övertygad om.

Sen kan åkl klart inte bevisa allt i denna jäkla härva. Tillräckligt räcker gott och väl få att sy in WK rättmätigt för mord/anstiftan (om det finns med som rubricering).

För jäkla hemsk människa.
Citera
2025-01-18, 12:29
Medlem
Citat:
Usch

Jag misstänker att de är 2 som har ihjäl honom med WK som anstiftare och SK som behjälplig med flyktbil.

Som jag skrev brukar blod sätta spår på näthinnan, säg att SW håller Ako, bakifrån i armarna, och samtidigt skär F halsen av honom framifrån, då kanske SW ser ner och får syn på blodet på Fs fot?

Lögn med gnutta sanning är inte helt ovanligt som sagt.

Matta, som du sa kanske är kastad, är inte helt otänkbart då stället var ganska noga städat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in