2024-03-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Finns risk för att det kan vara den unga killen som försvann på Ingarö för ett tag sedan?

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/alexander-1/

Rent geografiskt är det fullt rimligt.
Frågan är varför man skulle dumpa kroppen vid motorvägen isåfall?
Mycket skog i närområdet.
Citera
2024-03-10, 19:16
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Privatpersoner som hittade väskan. Frågan är om den är "utslängd" från bil och låg mellan vägen och viltstängsel?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vaska-med-okant-innehall-hittad-i-varmdo/

"– Det är bland annat motocrossförare som kört i terrängen och sett det här."

Högst troligt är det ute i skogen (edit: som f.ö. är kuperad) på andra sidan viltstängslet. Men då varken polis eller tekniker åkt motocross till platsen, är motorvägen en bättre plats att parkera på. Det hade inte direkt behövts drönare om platsen var 2 meter från motorvägen. Det vore lättast om folk läste de få meningar som faktiskt står i artikeln.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-10 kl. 19:19.
Citera
2024-03-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Finns risk för att det kan vara den unga killen som försvann på Ingarö för ett tag sedan?

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/alexander-1/

Det försvinnandet har vad jag vet bara varit ett frivilligt försvinnande som inte dragit så stor uppmärksamhet. Eftersom man har sökt vid bryggan där han försvann så har nog alla tänkt att det rör sig om olycka eller självmord .

Det första jag tänkte på var Louise Wester men det kanske inte stämmer geografiskt ?
Citera
2024-03-10, 19:27
Medlem
Polisen stod med c:a 6 bilar precis vid skylten Artipelag 500 meter. Kom från fotbollsmatchen på Tele2, så det var c;a 15.30.
Citera
2024-03-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det försvinnandet har vad jag vet bara varit ett frivilligt försvinnande som inte dragit så stor uppmärksamhet. Eftersom man har sökt vid bryggan där han försvann så har nog alla tänkt att det rör sig om olycka eller självmord .

Det första jag tänkte på var Louise Wester men det kanske inte stämmer geografiskt ?
Det kan vara Louise Wester. Stämmer nog geografiskt. Hon sågs senast i Åkersberga. Det håller sig väl inom två timmar som gärningsmän brukar dumpa sitt offer.
Citera
2024-03-10, 19:35
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Usch.

Hvem er det så i bagen..

Terje?
Citera
2024-03-10, 19:40
Medlem
Man tänker
Kan det bli värre
Och pang
En väska med kroppsdelar
Alltså styckmord
Citera
2024-03-10, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Ja det kan nog stämma, någon som blivit nojig och flyttat henne ??
I såna fall måste väl liket ha legat fryst ett tag.
Det som talar emot är väl just detta och varför nu.
Kan ju vara någon som är på väg att flytta och måste gömma undan liket.
Citera
2024-03-10, 19:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Det kan vara Louise Wester. Stämmer nog geografiskt. Hon sågs senast i Åkersberga. Det håller sig väl inom två timmar som gärningsmän brukar dumpa sitt offer.

Men om man kom från Å-berga och tog färjorna över från Vaxholm så vore det väl mest logiskt att väskan låg på andra sidan?
Citera
2024-03-10, 19:46
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Undrar hur den bag/vaska har blivet funnet.

Jeg tror ikke jeg ville åbne en bag jag funnet ude.
Jeg vet ikke helt sikkert hvis jag skulle reagera så meget alls på en kastad bag..

Skulle ni det?
Skulle man ikke bare tro det er någet gammal avfall..

Kanske lugtede den eller hade lækket
Citera
2024-03-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
"– Det är bland annat motocrossförare som kört i terrängen och sett det här."

Högst troligt är det ute i skogen (edit: som f.ö. är kuperad) på andra sidan viltstängslet. Men då varken polis eller tekniker åkt motocross till platsen, är motorvägen en bättre plats att parkera på. Det hade inte direkt behövts drönare om platsen var 2 meter från motorvägen. Det vore lättast om folk läste de få meningar som faktiskt står i artikeln.

Åkte förbi vid 14.30-tiden. Från vägen såg man polis-tejpen tydligt och konturer av poliser mer skymt i skogen bredvid vägen.
Senast redigerad av Parboiled 2024-03-10 kl. 19:53. Anledning: Missat ett ord
Citera
2024-03-10, 19:51
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Frågan är OM garnityret är utdragna, tandkort?
Processen går väl fortare om kroppen ligger öppet för väder, vind och ev djur?
Skulle isf möjligen kontaminera ev spårlämningar, kanske bättre placerad dock.

Ja, undrar om det är någon saknad, eller om det är någon ny -kanske någon som saknar identitet i landet där de får slå via europol/interpol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in