2024-03-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Jag hade ett antal ärenden utmed 222:an och såg en annan jäkligt skum parkering i anslutning: på fredagsmorgonen strax innan 08 stod en bil (mörkmetallic kombi har jag för mig) med släckta lyktor i trafikplats Orminge på den lilla triangulära plätten mellan körbanorna här: https://maps.app.goo.gl/C1xBLFQTB7YkAJ3D7 Den stod pekande rakt söderut d.v.s. bakluckan mot den bevuxna sänkan som p.g.a. att den omgärdas helt av tung trafikering utan trottoarer inte lär dras med hundpromenader. Den som kört österut och tagit gamla Skurubron för att undvika fotografering på nya bron lär återansluta till 222:an där. (Jag meddelade polis detta innan åklagaren gått och dementerat styckdelen av mordet, för den händelse delar då saknades.)

Bilen kan såklart ha med brottet att göra, men inte BOs bil
Citera
2024-03-17, 09:45
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan101
Bilen kan såklart ha med brottet att göra, men inte BOs bil
Givetvis, och viss lirardumpning sker för jämnan, av lättare gods men väl främst sopor.
Citera
2024-03-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Fortfarande misstänkt men släppt under utredningen. Ska vi tippa på att han sticker iväg utomlands. Pinsamt jävla svenskt rättssystem vi har.
Eller så är det precis det dom vill att han ska försöka göra? Dom lär ju inte släppa honom vind för våg, dom lär ha rätt bra koll på honom nu.
Citera
2024-03-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St1ffy
25-åringen har jobbar på mitt jobb.Han pratar bra svenska och en duktig tigsvetsare, Han sa upp sig för typ 2 månader sen och gick samma dag. Han har sin släkt i Sthlm. Han är muslim. Tydligen ska hans syster blivit våldtagen och dom tog saken i egna händer.
Låter som att detta mord är något som planerats länge. Sjukt. Detta stämmer överens med det fotbollstränaren sagt om att han inte spelat senaste tiden. Också sjukt att man är beredd att offra hela sitt liv med jobb osv för detta.

Blir dock fundersam till varför man valde att anmäla BO, när man ändå verkar ha haft egna hämndplaner?
Citera
2024-03-17, 09:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan101
Varför ska hon säja allt till media? Det är väl polisen som utreder brott?

Hon kan gott berätta vad hon vet om relationen mellan BO och de misstänkta och varför BO var orolig inför ett möte.

Allmänheten vill veta, därför.
Citera
2024-03-17, 10:06
Medlem
Måste ni grotta ner er i lokala vägbeskrivningar många i tråden är inte bekanta med alla vägar, parkeringar och avfarter vid Nacka mm
Citera
2024-03-17, 10:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Måste ni grotta ner er i lokala vägbeskrivningar många i tråden är inte bekanta med alla vägar, parkeringar och avfarter vid Nacka mm

Öppna Google maps och leta upp namngivna vägar och avfarter då, finns även länkat i tråden till exakt plats i vissa inlägg.

Meningen med vägbeskrivningar är att läsarna skall kunna följa med i vad som diskuteras.
Citera
2024-03-17, 10:44
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Hittar inte summan men någon här kalkylerade vad det hade kostat med flyg till de flesta orter i Latinamerika (krävs nästan helt säkert ett byte någonstans i EU, rätt ovanligt med direktflyg till Brasilien/Argentina/Chile osv) och det är ganska mycket pengar ändå, speciellt om de har barn med sig. Jag tror därför att de faktiskt åkt dit - om de ville köpa flygbiljetter som en rökridå för att förvilla polisen, då köper man väl billiga biljetter som man kan vaska? Tex RyanAir biljetter från Skavsta till Polen, det kan man vaska för ett par hundralappar istället för belopp som går upp emot 20-30k+?
Citera
2024-03-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hittar inte summan men någon här kalkylerade vad det hade kostat med flyg till de flesta orter i Latinamerika (krävs nästan helt säkert ett byte någonstans i EU, rätt ovanligt med direktflyg till Brasilien/Argentina/Chile osv) och det är ganska mycket pengar ändå, speciellt om de har barn med sig. Jag tror därför att de faktiskt åkt dit - om de ville köpa flygbiljetter som en rökridå för att förvilla polisen, då köper man väl billiga biljetter som man kan vaska? Tex RyanAir biljetter från Skavsta till Polen, det kan man vaska för ett par hundralappar istället för belopp som går upp emot 20-30k+?

Har de köp resorna med kreditkort lär summan kvitta för de har nog dragit från hela fakturan.
Citera
2024-03-17, 10:57
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har de köp resorna med kreditkort lär summan kvitta för de har nog dragit från hela fakturan.

Jag tror ändå att man inte försöker vaska i onödan. Det här är inte Jeff Bezos & familj som är på rymmen.
Citera
2024-03-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Det undrar jag med.. att bli våldtagen första gången och misshandlad dessutom.. men ok, vi testar en gång till.. typ? Tre gången påstår hon detta.. låter very odd liksom !

Var finns information om dem påstådda övergreppen?
Citera
2024-03-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon kan gott berätta vad hon vet om relationen mellan BO och de misstänkta och varför BO var orolig inför ett möte.

Allmänheten vill veta, därför.

Självklart, men det kommer väl fram i FUPen, än så länge kan det vara känsligt om det finns fler misstänkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in