Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-10, 13:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Jaa jag är så jävla glad att jag inte bor i äckliga Stockholm

Hade du bott i Stockholm hade du nu fattat att detta var en trolltråd..
2024-03-10, 13:30
  #14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?

"Klockren" kommentar, vem fan bryr sig om andras val av armbandsur när man umgås över ett par öl?
Ett enkelt sätt att försöka höja sig själv över andra är att förminska den andre, i alla fall när man själv känner sig liten innerst inne.

Jag skulle hellre lägga pengarna på något annat än en dyr klocka, som får mig att se osäker ut. Armbandsur i trä skulle absolut passa mig, om jag nu ville bära en klocka.
https://www.google.com/search?q=armb...h=703&biw=1536
2024-03-10, 13:32
  #15
Medlem
Fuckwindowss avatar
Han ville dominera dig, visa att han är mer framgångsrik eller något, kanske få med dig hem så du kan prova en av hans?
2024-03-10, 13:35
  #16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?

Din storys är så jävla dåliga, vet du om det?
2024-03-10, 13:42
  #17
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?

Nej det där händer bara i Stockholm. Modebögar hela bunten.
2024-03-10, 13:58
  #18
Medlem
Stark-Senaps avatar
No pics, don’t exist

Tycker du ska skaffa dig en nixie tube watch.

Men varför klocka alls? Har du ingen mobil?
2024-03-10, 14:04
  #19
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Din storys är så jävla dåliga, vet du om det?
Jag tror inte ens han är medveten om det heller. Men TS gillar verkligen att vara i fokus.
Jag tänker med tanke på alla trådar man startar. Kanske inget annat vettigt att göra på dagarna.
Lägg gärna till ett foto på din feta fula klocka så man kan tro på dig. Ärligt dina tragiska trådar borde ramla in på skräpposten.
__________________
Senast redigerad av sebastian66 2024-03-10 kl. 14:22.
2024-03-10, 14:42
  #20
Medlem
Hygrotorks avatar
Att bry sig om klockor så pass, speciellt andras klockor ger ju verkligen intryck av småkukskomplex.
2024-03-10, 14:43
  #21
Medlem
Linda.Almightys avatar
Tales from the yuppies... 😂

Naturligtvis blir du förlöjligad för att du bär en relik som för dem representerar en epok i svensk historia som var konträr till dagens nyliberala marknadsfundamentalism. De ser DDR på din handled.
2024-03-10, 14:58
  #22
Medlem
Breitling är väll schysst men inte så schysst som din polare tror.. märket har tappat så jävla mycket i status att det anses som swiss urens HM
2024-03-10, 17:05
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Lunchade med två riktiga lyxlirare till polare igår, en rockar Rolle och den andra Breitling. Själv kör jag den fräsigaste klockan i världen, enligt mig själv, en träklocka från Televerket, som jag i princip aldrig tagit av sedan den dagen jag fick den 1989. När jag sträckte mig efter min 5:e frukt-IPA sade "Chrille-Bävern": "Va er'e för javla klocka ru' har mannen, fan gå och köp r'e en ny va???" och började gapskratta, i takt med att den andra skrattade så att han inte fick luft. Jag fick skrattade med lite, men kontrade med "Hihihi, ja det kan man skoja om, men vad är du för småkukad jävel som ens antyder detta??"-

Jag undrar om det verkligen är rimligt att man ska bli utskrattad på grund av sitt val av klocka? Har ni blivit utskrattade på grund av era armbandsur någon gång? Måste allting vara det flashigaste, dyraste coolaste hela tiden?
Du får väl säga som det är.
Att eftersom du inte fick något av Ingvar Kamprads arv trots att du var timanställd på IKEA så har du inte råd att köpa en Rolle eller en Breitling. Inget att skämmas för,
2024-03-10, 17:09
  #24
Medlem
retinas avatar
Förvisso tror jag inte din historia hände.

Att bära en Breitling är lite finare WT. Bilhandlare gillar Breitling - säger väl allt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback