2024-03-09, 21:26
Det finns genetiska anlag för att gilla alkohol och inte få bakfylla. Jag har dem men likväl tycker jag att alkohol är något av det vidrigaste att dricka. Det ligger i samma klass som att röka hasch. Det ger ju ingen eufori. I samma stund som jag känner berusning av alkohol så mår jag dåligt och kör hem.
Jag förstår att man i omogen ålder inte vet bättre än men vad är det för folk som i vuxen dricker alkohol? Vad beror det på och varför gör man det? Utvecklas folk inte, eller vad är orsaken?
2024-03-09, 21:31
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutAlkohol
I samma stund som jag känner berusning av alkohol så mår jag dåligt och kör hem ...
Just det där låter inget vidare, vad menas egentligen - och det avser även trådfrågan.
2024-03-09, 21:49
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Just det där låter inget vidare, vad menas egentligen - och det avser även trådfrågan.
Leif GW Persson har öppet sagt att han super halvårsvis så vi tar han som exempel. Jag hade kunnat ge honom saker som på ett ögonblick hade gjort att han inte längre att tyckt att alkohol vore något särskilt att dricka och som dessutom är billigare, mindre skadligt och egentligen mot sunt förnuft mindre beroendeframkallande.

Handlar det om nostalgi från förr, konservatism eller socialt grupptryck och samspel? Om du läser https://sv.wikipedia.org/wiki/Femfaktorteorin

1) Kanske låg Öppenhet. 2) Kanske inget självständigt tänkande och samvetsgrannhet i relation till normer.
Eller någon annan personlig egenskap. Jag har även provat detta IRL och de har erkänt att alkohol inte gick upp mot vad som gavs dem lagligt men likväl nästa dag så skulle det drickas igen. Jag förstår inte varför.
2024-03-09, 21:50
Har tanken slagit dig att det kan vara så att folk inte upplever ett alkoholrus (eller cannabis för den delen) på samma sätt dom du?
2024-03-09, 21:50
Bannlyst
Det är jävligt fint tillsammans med ett par köptuttar och några linor näsgodis!
2024-03-09, 22:03
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Substance_abuse
Average harm alkohol: 1.85
Average harm amfetamin: 1.66
Amfetamin är inget för mig och mina grejor var inte med på listan men att dricka alkohol tycker jag är bevis på kanske dumhet, eller något annat.

Tror ni att Hollywood-kändisar, musikmiljardärer mfl dricker alkohol... Fråga nog än vem som eller tex Michael Jackson om vad han tog.

AbsolutAlkohol = AbsolutIdioti
Senast redigerad av AbsolutAlkohol 2024-03-09 kl. 22:09.
2024-03-09, 22:11
Citat:
Amfetamin är inget för mig och mina grejor var inte med på listan men att dricka alkohol tycker jag är bevis på kanske dumhet, eller något annat.

Tror ni att Hollywood-kändisar, musikmiljardärer mfl dricker alkohol... Fråga nog än vem som eller tex Michael Jackson om vad han tog.

AbsolutAlkohol = AbsolutIdioti
Anade redan från början att det var en "folk som inte tycker som jag är korkade"-tråd.
2024-03-09, 22:12
Medlem
Det är bevisat att man blir mer kreativ. Det är också bevisat att man inte blir det. Roligare blir det i alla fall.

Just nu…

Kan det behövas lite fest!
2024-03-09, 23:06
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Det finns genetiska anlag för att gilla alkohol och inte få bakfylla. Jag har dem men likväl tycker jag att alkohol är något av det vidrigaste att dricka. Det ligger i samma klass som att röka hasch. Det ger ju ingen eufori. I samma stund som jag känner berusning av alkohol så mår jag dåligt och kör hem.
Jag förstår att man i omogen ålder inte vet bättre än men vad är det för folk som i vuxen dricker alkohol? Vad beror det på och varför gör man det? Utvecklas folk inte, eller vad är orsaken?

Man känner sig avslappnad av det och det även förskönar sociala sammanhang
2024-03-09, 23:24
Moderator
Allaballawallas avatar
Finns redan trådar för denna diskussion. Ta det där.

Denna tråden låser jag.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in