2024-03-08, 23:23
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Om vi p allvar ska utka intresset fr denna forumavdelning mste vi f med alla strre evenemang i landet, exempelvis vrldsartisten Bruce Springsteen nu nr han planerar att gra ett par konserter hr sommaren 2024. Och det hr kommer ju lite vl ovntat med tanke p att han beskte Sverige frra ret (tre konserter i Gteborg).

De datum som gller nu till sommaren r:

Mndag 15 juli (Biljetter kvar)
Torsdag 18 juli (SLUTSLT!)

Platsen r Friends Arena (som sagt) som ligger i Arenastaden i Solna, strax norr om Stockholm och 10 min frn Stockholm City. Hit gr det utmrkt att ta sig med kollektivtrafik; pendeltg, tvrbana, tunnelbana eller buss.

Frra sommaren var det visst "ver 63 000 beskare varje kvll" p Ullevi och det kan bli s mnga varje kvll p Friends Arena ocks (lser att kapaciteten r 65 000 personer nr det r tal om konserter).

Fr skojs skull har vi hr alla 25 st. konserter som ska bli av till sommaren:

BRUCE SPRINGSTEEN AND THE E STREET BAND EUROPEAN TOUR 2024

Live Nation r arrangr fr evenemanget. Blir vldigt mnga skna miljoner som kommer rulla in till bandkassan.

Tror ni det kommer bli ngra stora frndringar i setlisten, jmfrt med sist? Springsteen har ju en jvla massa material att plocka frn. Jag sg honom nu senast i Gteborg s fr mig r det inte aktuellt att redan sl till igen, s att sga.

Men fr mnga andra r nog det hr ngot att se fram emot? Man fr ocks tnka p att "The Boss" r 74 r och han blir inte yngre. S frgan r hur lnge till han kommer ka vrlden runt p turner?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-03-08 kl. 23:25.
Citera
2024-03-08, 23:35
Medlem
KFCnoggers avatar
Bruce Springsteen 2k24 r vl lika intressant/uttjatat som Joseph Biden och Donald Trump i hstens presidentval.

ldre herrar med bst fredatum runt millennieskiftet.

Finns det inget bttre Strawberry* arena kan komma med anno 2k24.
Citera
2024-03-08, 23:43
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Bruce Springsteen 2k24 r vl lika intressant/uttjatat som Joseph Biden och Donald Trump i hstens presidentval.

ldre herrar med bst fredatum runt millennieskiftet.

Det beror ju lite p vad du menar med "intressant/uttjatat". Sljer som smr gr han ju.
Citera
2024-03-08, 23:43
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Priset vi fr betala i dessa nedladdningens tider.
Citera
2024-03-09, 06:55
Medlem
De tv gnger jag varit p konsert p snart Jordgubben Arena s har ljudet varit rejlt skruttigt.
Min killgissning r att det r optimerat fr brandlarmet skall n ut nr de maskerade slr till som vanligt p fotbollsmatcher.

Har herr Springsteen en ny skiva som tema eller r det jubileum av en ldre som r grundbult i konserten?
Citera
2024-05-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
De tv gnger jag varit p konsert p snart Jordgubben Arena s har ljudet varit rejlt skruttigt.
Min killgissning r att det r optimerat fr brandlarmet skall n ut nr de maskerade slr till som vanligt p fotbollsmatcher.

Har herr Springsteen en ny skiva som tema eller r det jubileum av en ldre som r grundbult i konserten?

Pandemin stllde in all verksamhet, 2020 slpptes Springsteens nya studioplatta, det r den som han turnrar med, och det r sedan 1980 legio att kra en turn i tv r, i Hstas blev Springsteen sjuk och fick stlla in, s i USA kompenserar han detta.

Hans konserter fylls av hela hans verksamhet, tonvikten ligger p ltar skrivna frn 1995 fram till nu, han har idag moderna klassiker med The Rising, The Lonesome Day, The Ghost Of Tom Joad, Youngstown, Back In Your Arms, My City Of Ruin, Waiting In The Sunny Day, och vissa av de ldre ltarna spelas det ibland frre av p denna turn.
2016 spelade han hela The River s d blir det naturligt att 99% av dem ltarna inte spelas lika ofta.

Konserterna kommer nog skilja sig mot frra sommaren, andra ltar r p set listorna numera ihop med senaste skivan. S rkna inte med ngon Kittys Back, utan med Spirit In The Night i stllet.
Citera
2024-05-10, 23:47
Medlem
Ska ni g? r resalebiljetter via Ticketmaster legit eller lurendrejeri?
Citera
2024-07-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat47
Ska ni g? r resalebiljetter via Ticketmaster legit eller lurendrejeri?

Det r legit. Varfr skulle det vara lurendrejeri? Hela pong med resale via Ticketmaster r ju att frsljningen sker skert via ansvariga frsljningsstllet.
Citera
2024-07-19, 18:27
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Nu r Bruce Springsteens konserter verspelade. Ngon som var dr och vill skriva ett par ord om upplevelsen?

Nr tror, hoppas, vi att han slr till igen i Sverige? Ngon ungdom r han inte lngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in