Verkar vara någon slags modern tolkning av fjortisstilen/StureP:aren vad jag kan se.
Så här säger en grisch-inriktad klädbutik på webben (som förövrigt bara säljer tråkiga huvtröjor och typiska seglarshorts-skärp):
	Citat:

Så, vad är egentligen "grisch"?... Det är en modern tolkning av vad det innebär att vara stekare, schtekare eller helt enkelt att ha en storslagen stil. Grisch är utvecklingen av en subkultur som snabbt växer bland unga människor runt om i Sverige.
Ordet "grisch" har enligt många sina rötter i det svenska ordet "gris," och det är en hyllning till att leva livet fullt ut. Det kan handla om att ta över nattklubben och göra den till din egen, att klä upp dig på ett sätt som gör att du känner dig självsäker och beredd på äventyr. Grisch är att stå ut i folkmassan, att vara modig och att omfamna din unika stil.

Jag ser framför mig någon (övre?) medelklass-typ som försöker efterleva det beteende man ser hos dessa människor. Se typ 
vaskduellen av crazy pictures för ett bra exempel på klädstilen.
Med reservation för att jag officielt är för gammal och kan ha fel om allt jag säger.