Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Det är tydligt att du lyssnar på andrahandsinformation om vad Ryssland säger. Putin har aldrig hotat Sverige.
Du är msm's nyttiga idiot.
Tänk egna tankar och använd ditt förnuft och logik.
Jag använder mina tankar och mitt förnuft och då kommer jag fram till precis det jag skriver.
Putin har väl heller aldrig hotat Ukraina och andra länder, det skulle ju bara vara en smärre militäroperaration som på några dagar dagar skulle återställa allt till status quo på det sätt som Putin och Kreml tycker att det skall vara enligt deras världsbild. Och nej, jag tror inte att Sverige löper någon överhängande risk att bli anfallet av Ryssland, i dagsläget i alla fall, de har fullt upp med sina "åtaganden" på annat håll. Längre framdeles är situationen mera osäker.
Jag såg nyligen ett TV-inslag där en massa ryska militärer, potentater och uppsatt folk satt och diskuterade ett framtida scenario där Ryssland kommer att använda kärnvapen och det var mål som Berlin, Paris, Lyon, Hamburg och andra stora städer som togs fram som exempel på tänkta kärnvapenmål, ofta i en raljant och flabbig ton.
Ryssland verkar vara helvetet på jorden!
Ni som har synpunkter på mitt sätt att skriva: är ni rysstroll som är utsända/köpta av Kreml för att tysta all kritik, eller vad?