2024-03-11, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Vänta ni bara alla som är för Nato och följer regeringens direktiv och nyheter, om fem år kommer vi undra varför vi gick med i både Nato och skrev under det mycket korkade DCA avtalet.

Detta kommer på sikt att bli Sveriges död
Ja, det är lite deja vu över det hela. Samma snack nu som när vi gick med i EU. Det skulle ju bli så bra.
Citera
2024-03-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är tydligt att du lyssnar på andrahandsinformation om vad Ryssland säger. Putin har aldrig hotat Sverige.

Du är msm's nyttiga idiot.
Tänk egna tankar och använd ditt förnuft och logik.

Jag använder mina tankar och mitt förnuft och då kommer jag fram till precis det jag skriver.
Putin har väl heller aldrig hotat Ukraina och andra länder, det skulle ju bara vara en smärre militäroperaration som på några dagar dagar skulle återställa allt till status quo på det sätt som Putin och Kreml tycker att det skall vara enligt deras världsbild. Och nej, jag tror inte att Sverige löper någon överhängande risk att bli anfallet av Ryssland, i dagsläget i alla fall, de har fullt upp med sina "åtaganden" på annat håll. Längre framdeles är situationen mera osäker.

Jag såg nyligen ett TV-inslag där en massa ryska militärer, potentater och uppsatt folk satt och diskuterade ett framtida scenario där Ryssland kommer att använda kärnvapen och det var mål som Berlin, Paris, Lyon, Hamburg och andra stora städer som togs fram som exempel på tänkta kärnvapenmål, ofta i en raljant och flabbig ton.

Ryssland verkar vara helvetet på jorden!

Ni som har synpunkter på mitt sätt att skriva: är ni rysstroll som är utsända/köpta av Kreml för att tysta all kritik, eller vad?
Senast redigerad av brakfesten009 2024-03-11 kl. 16:25.
Citera
2024-03-11, 16:22
Avstängd
Citat:
Det brevet styrker ju bara det jag sagt om att rysshotet ökar, inte minskar med vårt medlemskap i Nato.

Det där brevet säger att det är Ryssland som bestämmer huruvida Sverige och Finland har rätt att själva bestämma sin säkerhetspolitik, och att de förväntar sig att Sverige och Finland skriftligt bekräftar det snarast.
Citera
2024-03-11, 16:23
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Länken funkar inte.

Funkar hur bra som helst i Sverige iallafall...
Citera
2024-03-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Jävla massa tolkar vår lilla utlandsstyrka måste ha haft. Nej du, vi har inte en miljon invandrare från dysfunktionella länder här pga NATO, utan för att Sverige är ett generöst och många gånger naivt välfärdsland.

De kom ju hit både tolkar och deras familjer. För att inte tala om annat folk som ville ha bättre liv som tog sig in i Sverige när Nato massakrerat deras länder. Samma sak vid konflikterna vid Balkan kom hit en hel drös. Säkerligen medveten handling av Nato vurmare som ville ha lite billigare arbetskraft nu sitter de och gråtter över att de kom in några rötägg.
Citera
2024-03-11, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag använder mina tankar och mitt förnuft och då kommer jag fram till precis det jag skriver.
Putin har väl heller aldrig hotat Ukraina och andra länder, det skulle ju bara vara en smärre militäroperaration som på några dagar dagar skulle återställa allt till status quo på det sätt som Putin och Kreml tycker att det skall vara enligt deras världsbild. Och nej, jag tror inte att Sverige löper någon överhängande risk att bli anfallet av Ryssland, i dagsläget i alla fall, de har fullt upp med sina "åtaganden" på annat håll. Längre framdeles är situationen mera osäker.

Jag såg nyligen ett TV-inslag där en massa ryska militärer, potentater och uppsatt folk satt och diskuterade ett framtida scenario där Ryssland kommer att använda kärnvapen och det var mål som Berlin, Paris, Lyon, Hamburg och andra stora städer som togs fram som exempel på tänkta kärnvapenmål, ofta i en raljant och flabbig ton.

Ryssland verkar vara helvetet på jorden!

Ni som har synpunkter på mitt sätt att skriva: är ni rysstroll som är utsända av Kreml för att tysta all kritik, eller vad?
Det finns logiska förklaringar till Putin/Rysslands agerande vad gäller Ukraina, om man vill lyssna på vad han säger.

Jag tror att vi ökat riskbilden, men jag tror inte att det är någon överhängande fara trots medlemskapet. Än. Det beror helt på hur USA, Nato och väst agerar framöver. Provocerar vi Ryssen, så svarar de givetvis.

Det där tv-inslaget var skrämselpropaganda, så det kan du glömma.

Återigen, rysstroll är västs påhitt och finns bara i fantasin. Precis som att det inte finns nazister och rasister bakom varje buske. Alla dessa invektiv är för att splittra oss, inget annat.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-03-11 kl. 16:39.
Citera
2024-03-11, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Det där brevet säger att det är Ryssland som bestämmer huruvida Sverige och Finland har rätt att själva bestämma sin säkerhetspolitik, och att de förväntar sig att Sverige och Finland skriftligt bekräftar det snarast.
De säger att det kan medföra vissa konsekvenser, ser inget märkligt i det.
Citera
2024-03-11, 16:38
Avstängd
Citat:
De säger att det kan medföra vissa konsekvenser, ser inget märkligt i det.

Konstigt och konstigt, det är ett direkt hot och en kränkning mot Sverige och Finland som suveräna stater.
Det är brevet som fick både S och SD att vända i Nato-frågan.
Citera
2024-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Så bittert att inte Vänsterpartiet deltog i ceremonin i Bryssel. Ett parti fyllt av putinister och femtekolonnare.
Tror ingen saknade V och MP vid den högtidliga ceremonin. Nu är vi med i Nato där ju Sverige med sina världsledande militära innovationer kommer bli en aktad aktör i försvarsalliansen för fortsatt fred.
Citera
2024-03-11, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Konstigt och konstigt, det är ett direkt hot och en kränkning mot Sverige och Finland som suveräna stater.
Varför skulle inte Ryssland regera när vi tillåter deras största fiende USA ha baser på vår mark? Vi är en vasallstat till usa. Alla handlingar har konsekvenser, och det är väst som provocerar Ryssland, inte tvärtom.

Man kan tycka vad man vill om det, men det är så det ser ut.
Citera
2024-03-11, 16:46
Avstängd
Citat:
Varför skulle inte Ryssland regera när vi tillåter deras största fiende USA ha baser på vår mark? Vi är en vasallstat till usa. Alla handlingar har konsekvenser, och det är väst som provocerar Ryssland, inte tvärtom.

Man kan tycka vad man vill om det, men det är så det ser ut.

Fast du påstod ju att Ryssland aldrig hotat Sverige, så nu flyttar du ju plötsligt målstolparna genom att säga att det är Sveriges egna fel att Ryssland hotade oss.
Citera
2024-03-11, 16:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Kristersson och Andersson håller pressträff om Nato https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-och-andersson-haller-presstraff-om-nato
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in