2024-03-08, 12:05
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Äntligen.

Äntligen är det slut på den här Satans freden.
Kanske vi får prova på krig snart.
Fan vad taggad jag är.
Du kommer bli besviken. Det kommer vara lika mycket krig i Sverige som det är i Norge och Danmark.
Citera
2024-03-08, 12:07
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Du kommer bli besviken. Det kommer vara lika mycket krig i Sverige som det är i Norge och Danmark.
Inte nu när det inte finns några neutrala länder i mitten.
Nu blir det ostabilt och härligt
Citera
2024-03-08, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Vänstern satt också och tjatade om troll och fejkkonton när de inte kunde debattera för sin sak.

Jag har i denna tråd presenterat flera argument som problematiserar Natomedlemskapet.

Kolla i artikel 11:
Article 11
This Treaty shall be ratified and its provisions carried out by the Parties in accordance with their respective constitutional processes.

Ingen har bemött dessa, istället sitter massa NPCer och postar massa känsloargument. Såhär var det när man försökte diskutera invandringsdebatten med vänstern, kommer du ihåg den debatten? Vänstern hade fel, därför betedde de sig som de gjorde.

Beter ni er nu som ni gör på grund av att ni har fel? På samma sätt som vänstern hade fel om massinvandringen.

Det ni vatnik verkar missa att förstå, är att Nato är en stor organisation som både planerar och övar för de tänkbara scenarion som skulle kunna uppstå. Det finns naturligtvis redan både offentliga och icke offentliga planer på hur olika delar av Europa ska försvaras vid olika tänkbara scenarion där artikel 5 aktiveras. Det är planer som alla Natoländer tagit fram och accepterat och naturligtvis kommer att följa om de skulle sättas i verket.
Senast redigerad av RoineOberg 2024-03-08 kl. 12:39.
Citera
2024-03-08, 12:13
Medlem
Sverige har gosat med kommunistiska diktaturstater som Nordvietnam och Cuba. Jag trodde sådant trams tillhörde det sena 1960-talet och tidiga 1970-talet, och fick nästan en chock när jag så att Sverige fortfarande kastar ut bistånd till tvivelaktiga regimer.

Förhoppningsvis är det slut på detta nu.
Citera
2024-03-08, 12:13
Avslutad
Fint. Nu när allt är klart så kommer det fram att det ”inte kan uteslutas att svenska värnpliktiga kan skickas till Natos yttre gräns” för att kriga (läs: bli kanonmat).

Och detta fick vi inte ens rösta om!

Jag tror att många svenskar inte har tänkt på att även vi måste hjälpa andra Nato-länder i händelse av krig. Inte bara att vi får hjälp om Sverige invaderas
Citera
2024-03-08, 12:14
Medlem
MustMasters avatar
Äntligen! 75 år försent men bättre sent än aldrig!
Citera
2024-03-08, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Tror dock att Nato är ett luftslott. Om Ryssland skulle få för sig att testa nato så skulle Ryssland antagligen skicka en missil i ett betydelselöst land som typ Bulgarien. Kommer Nato svara och sätta igång ett tredje världskrig för Bulgarien? Tror inte det.

Skulle även vara intressant att se det omvända(teoretiskt ). Säg om typ Kina eller Nordkorea ( såklart även nato) . Gjorde entré i typ Sibirien eller vladivostok , hur skulle det gå då? Om ryssland var tvungen att flytta trupper till andra sidan landet.

Skulle de trycka "på knappen" spec om det var som sagt typ Nordkorea eller kina . Visst nu har inte Nordkorea något direkt skäl att invadera ryssland ( förutom att ta mera områden).

alternativt om japan ville expandera lite.
Senast redigerad av captengrogg 2024-03-08 kl. 12:21.
Citera
2024-03-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Är du helt dum i hela kålroten eller är du 10år gammal?

det är usa och bankerna,eliten som har fyllt hela europa med migranter sen lång tid tillbaks för de tjänar stora pengar på det från oss skattebetalare och de får miljoner med nya kunder till sina multinationella företag som de äger.
Usa som förstört och invaderat land efter land och tömt dom på allt av värde.

De tömmer och vi får betala priset i europa.

Allt för att manipulera upp dollarn som är helt konkursmässig och usa som var bankrutt länge sen.

Jag svarade på ett inlägg där det påstods att "ryzzzen" inte hade gjort Sverige något illa. "Ryzzzen" har definitivt gjort Sverige illa. Men det är det fler som har gjort, "ryzzen" är icke ensam om det. Vi har själva beredvilligt hjälpt till, eftersom alla svenskar har en Bror Duktig inom sig och dessutom är extremt konflikträdda.
Citera
2024-03-08, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Fint. Nu när allt är klart så kommer det fram att det ”inte kan uteslutas att svenska värnpliktiga kan skickas till Natos yttre gräns” för att kriga (läs: bli kanonmat).

Jag tror att många svenskar inte har tänkt på att även vi måste hjälpa andra Nato-länder i händelse av krig. Inte bara att vi får hjälp om Sverige invaderas

Jag tror dom flesta svenskar är smarta nog att veta att en allians är dubbelriktad.
Citera
2024-03-08, 12:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Din jävla idiot! "USA...USA....USA..."
Ge upp din jävla besatthet med USA. Vi är med i Nato!

Ge upp du med. Nato är ingenting utan USA.
Citera
2024-03-08, 12:22
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix

Det är klart att vi vet det. Alla vet det. Hur självklart som helst.
Citera
2024-03-08, 12:22
Medlem
Försvarsmakten har en pågående live på sin instagram just nu..Vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in