2024-03-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är rätt tydligt att du aldrig skulle offra dit liv, varken för din familj, land eller åsikt.
Vid ett skarpt läge hade du gått och gömt dig.

Nato gör oss inte starkare, och om du tror det vill jag veta hur,

Va? Jag är fullt beredd att försvara mitt land, familj och åsikt. Det är ju du som, enligt inlägg från dig tidigare i dag, är "nationalist, pacifist och troende". Som pacifist lägger du dig väl platt om ryssen kommer? Är det inte så pacifism fungerar?

NATO är nog faktiskt, komiskt nog, er pacifisters bästa vän. Det är det enda ryssen någonsin visat respekt för. De attackerar inte NATO-länder eftersom de är för fega för det.
Citera
2024-03-12, 16:04
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vårt medlemskap i Nato kommer sluta som vår entusiasm när det gällde EU.
Sedan Sverige gick med i EU har svenskarnas positiva attityd till EU ökat. Se nedanstående studie:

https://www.gu.se/nyheter/trettio-ar...r-i-ny-rapport

Menar du att det är vad som kommer hända även med attityden till Nato? Att den bara blir mer och mer positiv ju längre vi är med?
Citera
2024-03-12, 16:18
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Sedan Sverige gick med i EU har svenskarnas positiva attityd till EU ökat. Se nedanstående studie:

https://www.gu.se/nyheter/trettio-ar...r-i-ny-rapport

Menar du att det är vad som kommer hända även med attityden till Nato? Att den bara blir mer och mer positiv ju längre vi är med?
Jag menar att våra politiker är korrupta, och landsförrädare. Jag enar att svensken förhåller sig till det och har gett upp. "i tror att nato fixxar biffen, finns ingen insikt i att vi nu måste skicka våra barn in i krigszoner.
Blir trött.
Citera
2024-03-12, 17:25
Medlem
Natoskiten kommer sluta med krig inom 3 år
Citera
2024-03-12, 22:37
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja, för det blir absolut billigare att på egen hand bygga upp en tillräckligt stark militär förmåga för att avskräcka Ryssland utan NATO i ryggen, din lågintelligenta jubelidiot.

Skojar du eller din bög?

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vore fint om du kunde hålla dig i ditt shithole country och sluta lägga dig i saker som inte har med dig att göra, landsförrädare.

Han kanske sitter i USA som inte bara skapade ditt piece of shit pedophile NATO men också det land som bidrar mest till Nato då de har både fler soldater och mer pengar i Nato, din cocksucking faggot, din jävla blattelover
Senast redigerad av Tor-Odensson 2024-03-12 kl. 22:41.
Citera
2024-03-12, 23:01
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Va? Jag är fullt beredd att försvara mitt land, familj och åsikt. Det är ju du som, enligt inlägg från dig tidigare i dag, är "nationalist, pacifist och troende". Som pacifist lägger du dig väl platt om ryssen kommer? Är det inte så pacifism fungerar?

NATO är nog faktiskt, komiskt nog, er pacifisters bästa vän. Det är det enda ryssen någonsin visat respekt för. De attackerar inte NATO-länder eftersom de är för fega för det.

Fast de attackerade ju inte Finland och Sverige 2022 då vi inte var med i Nato. En av anledningarna, av flera, till att de attackerade Ukraina är Rysslands historiska koppling till den regionen; etniciteten Rus härstammar från landområden som idag till stor del utgörs av Ukraina:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kievan_Rus%27

Med det sagt så stödjer jag varken USA eller Ryssland för båda snackar skit när det kommer till invasionskrigföring. Hur många otaliga länder och regeringar har USA inte invaderat respektive störtat. De två senaste, Irak, vars invasion syftade till att demokratisera landet, och Afghanistan, är ju fortfarande diktaturer, och talibanerna, som enligt USA var bakom 9/11 och som USA ämnade störta i och med invasionen av Afghanistan, har ju fortfarande makten i Afghanistan
Citera
2024-03-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Hoppas det, så 8-klövern får sig en smocka och inser, att Nato och EU kommer öka massinvandringen

Ja alla har blivit lurade av eu
Citera
2024-03-12, 23:45
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Titta på denna idiot. En typisk naiv svensk fåne som tror på den där gamla utslitna "vår neutralitet har servat oss bra i alla år". Nej det har den INTE! Vi har varit fega men nu är det äntligen slut på det.

Fint att du projicerar dina brister på mig vännen. Snarare du som är naiv. Sen citerar du mig på något som jag inte ens skrivit.
Citera
2024-03-12, 23:47
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vad är din tanke att Sverige ska göra vid en attack med neutralitet? Ska vi förlita oss på andra utan att betala och göra något själva?

Tanken är att vi inte gör motstånd och förhandlar till någon fredlig tillvaro.
Citera
2024-03-13, 02:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Tanken är att vi inte gör motstånd och förhandlar till någon fredlig tillvaro.
Mäktuga Röda Armén kommer! Vi måste genast sära på skinkorna för mongolerna!
https://x.com/PStyle0ne1/status/1767...946787129?s=20
Citera
2024-03-13, 02:23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Det är väl få som vill "bli inkallad och kriga och dö" men så sker tragiskt nog, p.g.a. den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och anfallskrig.

På det gamla 1900-talet så gjorde vi lumpen i Kronans namn. Allt vi lärde oss var i Kronans namn, och vi skulle vara redo att dö för Hans Majestät Konungen. T o m underkläderna kallades för Kronans kalsonger.

Idag finns inte längre den förväntan från vare sig Kungahuset eller ÖB-staben. Vi saknar motivering utöver den egna livhanken för att strida.
Citera
2024-03-13, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
För den som kan historia så var Sverige riktigt nära att bli kärnvapenmakt på 1950-talet som land 6 i världen. Men Erlander som var statsminister hade ett samtal med någon, minns ej vem, och övertygades då om att Sverige aldrig skulle atombombas. Utom om vi hade atombomber. Så det blev inget.

Någon som vet, är Sverige numera en kärnvapenmakt, proxy via USA? Eller har vi ett undantag?

Jag tycker Vi borde ha stake och låta jänkarna placera ut icbm-silos på Gotland och hemlig ort i urberget runt om i Sverige. 🇸🇪 Får ryssarna för sig att bomba Oss så vore det självmord för då åker de på en dagsedel de med, och Putin håller käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in