Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Va? Jag är fullt beredd att försvara mitt land, familj och åsikt. Det är ju du som, enligt inlägg från dig tidigare i dag, är "nationalist, pacifist och troende". Som pacifist lägger du dig väl platt om ryssen kommer? Är det inte så pacifism fungerar?
NATO är nog faktiskt, komiskt nog, er pacifisters bästa vän. Det är det enda ryssen någonsin visat respekt för. De attackerar inte NATO-länder eftersom de är för fega för det.
Fast de attackerade ju inte Finland och Sverige 2022 då vi inte var med i Nato. En av anledningarna, av flera, till att de attackerade Ukraina är Rysslands historiska koppling till den regionen; etniciteten Rus härstammar från landområden som idag till stor del utgörs av Ukraina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kievan_Rus%27
Med det sagt så stödjer jag varken USA eller Ryssland för båda snackar skit när det kommer till invasionskrigföring. Hur många otaliga länder och regeringar har USA inte invaderat respektive störtat. De två senaste, Irak, vars invasion syftade till att demokratisera landet, och Afghanistan, är ju fortfarande diktaturer, och talibanerna, som enligt USA var bakom 9/11 och som USA ämnade störta i och med invasionen av Afghanistan, har ju fortfarande makten i Afghanistan