2024-03-07, 16:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Har aldrig stött på så lång svarsfrekvens i kombination med engagerade svar. Antingen har folk messat mig i mängden ELLER svarar jättesegt och kort. Kanske så här en sund person med ett liv beter sig

Ja, vem vet. Om man vill visa den andra extra hänsyn är då man skriver typ: "Du jag kommer arbeta/besöka föräldrar/valfri anledning och kanske inte kan svara dig, men svarar så då jag kan."

Överkurs, jag vet, men det blir trevligare så.😺
Citera
2024-03-07, 16:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Jag är exakt likadan själv (jag är dock kvinna men tror det handlar mer om personlighet än kön). Skulle jag bete mig så är jag intresserad. Om jag inte vore intresserad skulle jag inte svara alls.

Anledningen att jag försvinner från konversationer ibland 1/2/3 dygn? Har ingen anledning, känner bara inte för att svara oftast. Ibland har man mycket på jobbet eller annat som tar upp alla tankar.

Själv brukar jag skärpa mig efter ungefär så lång tid ni nu dejtat, 4-5 dejter. Men kan fortfarande gå ett dygn innan jag svarar ibland. Beter mig likadant med familjemedlemmar. Svarar dock om det är något viktigt och tidskänsligt. Men är det en "allmän" konversation så kan de vänta
Säg att du tog 3 dygn på dig att svara en som du är väldigt intresserad av (jag tror ju itne du skulle vänta 2-3 dygn då men du sa så).. Om han sen väntar 3 dygn. Hade du inte alls tyckt det känts lite off mellan er? Som att det inte fanns något vidare intresse?
Citera
2024-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Säg att du tog 3 dygn på dig att svara en som du är väldigt intresserad av (jag tror ju itne du skulle vänta 2-3 dygn då men du sa så).. Om han sen väntar 3 dygn. Hade du inte alls tyckt det känts lite off mellan er? Som att det inte fanns något vidare intresse?

Tycker bara det är skönt att slippa ha konstant kontakt, ännu bättre om den andra är seg på att svara så det inte alltid är mitt fel.

Så länge det går i perioder är det lugnt för mig. Alltså att man ibland sitter hela kvällen och skriver och ibland kan ta de tre dygn. Men tar det tre dygn mellan varje meddelande börjar man undra såklart.
Citera
2024-03-07, 16:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det är lite främmande för mig att inte svara på meddelanden på över 24 timmar då jag brukar göra det på kvällen tex innan läggdags men skönt att läsa från tråden att många verkar kunna göra det och ändå vara intresserade
Frågade du sådant som behöver ett snabbt och kort svar? Är det något som man vill diskutera eller kan kräva ett längre svar så föredrar jag att prata om det.
Det kan också ganska lätt bli stelt och missförstånd i sms.
Citera
2024-03-07, 16:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Tycker bara det är skönt att slippa ha konstant kontakt, ännu bättre om den andra är seg på att svara så det inte alltid är mitt fel.

Så länge det går i perioder är det lugnt för mig. Alltså att man ibland sitter hela kvällen och skriver och ibland kan ta de tre dygn. Men tar det tre dygn mellan varje meddelande börjar man undra såklart.
Hur länge väntar du på att en man ska skriva först om du är intresserad av honom innan du skriver? Om ingen av er skrivit ett medelande till varandra än och det är en ny match?

Min uppfattning är att kvinnor aldrig skriver först ens om de är mest intresserad av mannen i fråga initialt jämfört med andra matchningar.
Citera
2024-03-07, 16:52
Bannlyst
Citat:
Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han hör av sig först av sig regelbundet, och säger i slutet av varje dejt att han vill ses igen.

MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar. T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på samma kväll men fick inte svar förrän i går kväll. Han berättar då att han varit upotagen (han har ett jobb inom vården som kan innebära nätter/kvällar). När han väl svarar skriver han LÅNGA meddelanden.

Kräver inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. Inte dejtat så mycket så det kanske är normalt i det här skedet?

Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar?
Det är väl bara positivt.

Det är ganska vanligt att killar nästan kärleksbombar en med sms precis efter att man precis har träffats. Då har mitt intresse dött direkt. Rakt av alltså.
Citera
2024-03-07, 16:53
Bannlyst
Citat:
Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han hör av sig först av sig regelbundet, och säger i slutet av varje dejt att han vill ses igen.

MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar. T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på samma kväll men fick inte svar förrän i går kväll. Han berättar då att han varit upotagen (han har ett jobb inom vården som kan innebära nätter/kvällar). När han väl svarar skriver han LÅNGA meddelanden.

Kräver inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. Inte dejtat så mycket så det kanske är normalt i det här skedet?

Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar?
Låter perfekt. Man börjar med en gång i veckan och går det bra så två och sen tre and eventually.. Voila'!

Så chilla tösen. Everythings fine.
Citera
2024-03-07, 16:55
Bannlyst
Citat:
Hur länge väntar du på att en man ska skriva först om du är intresserad av honom innan du skriver? Om ingen av er skrivit ett medelande till varandra än och det är en ny match?

Min uppfattning är att kvinnor aldrig skriver först ens om de är mest intresserad av mannen i fråga initialt jämfört med andra matchningar.
Mannen initierar ett intresse hos kvinnan. Detta genom att uppmärksamma henne eller höra av sig. Det är väldigt sällan en kvinna bara blir intresserad av en snubbe så där. Därav normen att det är mannen som raggar.

(Sedan har vi alla dessa könskonstruktionsvändare som förnekar könsnormer och försöker göra annorlunda. Feminister med andra ord.)
Citera
2024-03-07, 16:55
Medlem
Citat:

Om det är en ny matchning skriver jag ofta först.

Om det redan är en etablerad kontakt eller vi har träffats några gånger skriver jag om jag har något att säga. Är inte den som skickar "God morgon❤️" och inget mer

Hatar att spela spel och "vänta på att han ska skriva". Eller räkna vem som oftast skriver först, sånt tycker jag är patetiskt.

Tror dock din uppfattning stämmer om de flesta kvinnor, men jag är kanske undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2024-03-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Låter perfekt. Man börjar med en gång i veckan och går det bra så två och sen tre and eventually.. Voila'!

Så chilla tösen. Everythings fine.
Det är faktiskt ganska viktigt i fasen att tjejen ska känna en slags osäkerhet från killens sida . (Hon ska hinna fundera på om han verkligen gillar henne, och allt det där. Yadda yadda. Tjejer behöver lite mer tid på sig.)
Citera
2024-03-07, 16:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Mannen initierar ett intresse hos kvinnan. Detta genom att uppmärksamma henne eller höra av sig. Det är väldigt sällan en kvinna bara blir intresserad av en snubbe så där. Därav normen att det är mannen som raggar.

(Sedan har vi alla dessa könskonstruktionsvändare som förnekar könsnormer och försöker göra annorlunda. Feminister med andra ord.)

Samtidigt är kändismäns inkorgar fyllda med kvinnor inte sant? Så det du säger verkar ju inte riktigt stämma eller hur?

Hur tänkte du?

Sen är väl en matchning/like ett initialt visande av intresse? Som inte dessa kändisar ger för att damer ska höra av sig ens.
Citera
2024-03-07, 16:58
Bannlyst
Sedan verkar ju alla diskutera nätdejting. Det tror jag är helt fel öppning för att hitta någon att bli intresserad av. Man har liksom dödat hela grejen genom att träffas på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in