Citat:
Ursprungligen postat av
greffa
Jag köpte för några veckor sedan en MEME coin och gjorde 500 % vinst, igår när jag skulle sälja så ut gas fee upp 80% av försälningen vilket gjorde att jag inte gjorde en krona vinst, snarare en förlust. Hur fan gick detta till? Om någon tar 80% av mina pengar för att växla pengarna så betyder det att någon annan tjänare 80% av beloppet. Helt sjukt.. krypto är verkligen röven på djävulen och ändå är det så populärt att scama sig själv
Glöm inte att du också måste skatta på gasfeen
Det är därför man absolut inte ska köpa små coins via DEXes på Ethereum-nätverket, framförallt för små summor.
Jag själv är i ett sånt läge - jag har köpt 3 st small-cap coins för 2-3 tusen per coin. Men de måste verkligen gå upp med typ 10-20 x (om inte mer) för att det ska bli värt att sälja dem. Sen ytterligare 2 st som jag ligger back på som jag vet att jag inte kommer få ut några pengar för, då värdet av dem kommer med största sannolikhet aldrig att överstiga kostnaden att få ut dem.
Ska du hålla på med det där - gå till Solana, inga gas fees i princip och mycket aktivitet.