Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Det går sällan att äta sig frisk när sjukdom utbrytit, men inom vissa gränser går det. Däremot går det utmärkt att äta sig sjuk.
Blir lite less på att det ska krävas både bevis och anekdoter om vad nyttig mat gjort för underverk. Sluta ät nyttigt och se vad som händer på sikt är mitt svar på det. För att inte få följdfrågor på det vad som skulle hända om man äter onyttigt, och att folk överlever på bröd och vatten.... läs vanliga symptom på vanliga vitaminer och mineraler. Man kan bli svårt sjuk av en liten brist som pågått en lång tid.
Maten är din medicin/ Hippokrates cirka 400 f.Kr.
Jag vet vad man ska äta för att bota vissa sjukdomar. Problemet är att folk har ett för stort tillit till läkemedelsindustrin så det räcker med minsta lilla förkylning eller huvudvärk så ringer dom till 1177 och sen börjar dom äta modernt läkemedel som dom blir ännu sjukare av, år efter år. Utöver det så äter dom näringsfattig och ultraprocessad mat som är beroendeframkallande, då blir det ett recept för sjukdom i slutändan. Väldigt många har ett mini-apotek hemma. Jag äger inte ett enda modernt läkemedel och har inte gjort på över 10 år.
Väldigt få människor använder mat som medicin men det är för att dom inte vet vad man ska äta/inte äta för att må bra och för att bota diverse sjukdomar. Då väljer man istället det mest lättillgängligaste som ibuprofen tex. Det är precis samma sak med föräldrar som inte vet vad man ska mata barn med, då köper man den färgglada näringsfattiga grönsakspurén eftersom det står "barnmat" i avdelningen. Eller hundägare som köper importerat torrfoder från Kina istället för att ge hunden sin naturliga föda, då får hundarna cancer i slutändan.