Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-03-12, 12:57
  #49
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja och om frontalkrock var fallet…
Att det var en frontalkrock är jag rätt så säker på. Likaså pekar mycket på självmord.
Citera
2024-03-12, 12:59
  #50
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacker
Den omkomnes föräldrar skall bo i Konga och tillhöra Jehovas vittnen. Det är den enda info jag har.
Tack, inte hört nåt efternamn?
Citera
2024-03-12, 12:59
  #51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så pass... Jag är inte raketforskare, 100 m låter mkt oavsett krocksätt. Borde inte all kraft för det komma från lastbilen?

Eller ska man dra slutsatsen att lastbilen aldrig hann reagera el. effektivt bromsa?

Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Att det var en frontalkrock är jag rätt så säker på. Likaså pekar mycket på självmord.

Ok. Se mitt inlägg ^
Citera
2024-03-12, 17:39
  #52
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så pass... Jag är inte raketforskare, 100 m låter mkt oavsett krocksätt. Borde inte all kraft för det komma från lastbilen?

Eller ska man dra slutsatsen att lastbilen aldrig hann reagera el. effektivt bromsa?
Jo. All kraft måste kommit från timmerbilen.
Citera
2024-03-12, 17:47
  #53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Jo. All kraft måste kommit från timmerbilen.

Det kanske inte ens går att tvärbromsa med ett sånt släp utan att allt riskerar välta och ha ihjäl fler…?

Har de inlärda metoder för hur de ska hantera kollisioner på allmän väg kanske..? Styra och parera mer än bromsa?
Citera
2024-03-12, 18:40
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Tack, inte hört nåt efternamn?
Nej, tyvärr...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback