Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Vad har Magda för skada? (Jag har också noterat att hon saknats i Bayern Münchens matcher).
Knäskadad och har inte varit med i någon matchtrupp ännu.
Intressant att ta med Cato förra gången men inte nu när det dessutom saknas en innermittfältare i Rubensson. Innermittfältet är tunt i allmänhet: Angeldahl, Bennison och Zigiotti denna gång. Luxemburg känns väl lämpligt för att spela in Cato till någon sorts erfarenhet som back-up i EM. Kan ju bli skador inför EM i slutet på europeiska säsongerna också.
PG körde 3-4-2-1 i senaste blåbärsmatchen mot Bosnien hemma, men nu är det fyra ytterbackar + Björn i truppen så det blir nog den vanliga 4-2-3-1. Då borde Ijeh vara trea efter Blomqvist och Blackstenius till en position, så då kanske man hade kunnat använda den platsen till Cato istället.
Jag hade kunnat plocka bort Jakobsson också och haft Anvegård och Kafaji som alternativ att utgå från kanten och dra sig inåt i planen som avbytare till Rolfö och Kaneryd. Kafaji gjorde det nyss för Arsenal från vänster. Nu är de med Asllani tre spelare som offensiv central mittfältare istället. Jakobsson kommer vara 35 till EM och spelar i division 2 där ett par försvarare till och med har sett lite lätt överviktiga ut. Jag har sett några matcher. Använd detta till framtiden istället.
Nildén missade Tottenhams match i förrgår med skada.