2024-10-15, 14:26
Medlem
Truppen mot Luxemburg (jag antar att det blir två på läktaren eftersom han tar med 25 st):

Falk
Musovic
Enblom

Andersson
Nildén

Eriksson (skadad hela säsongsinledningen)
Björn
Kullberg
Sembrant
Rybrink

Lundkvist
Wijk

Angeldahl
Bennison
Zigiotti

Asllani
Kafaji
Anvegård

Rolfö
Vinberg

Kaneryd
Jakobsson

Blackstenius
Blomqvist
Ijeh
.

Rubensson sjuk. Glas slutat i landslaget. Sandberg skadad. Janogy opererat handen. Cato, Wangerheim och Schröder i U23.

Jag tycker inte Vinberg gjort något vidare väsen av sig under hela tiden i Tottenham, och fått ihop 41 ligaminuter på inhopp i tre av fyra matcher denna säsong. Undra om hon kommit med om Janogy varit tillgänglig. Nu kom även Jakobsson in från Championship på ytterpositionerna, där hon dock gjort en del poäng mot Luxemburg-nivå. Enblom startade i Champions League, och jag vet inte om Holmgren är skadad igen, men förtjänt oavsett.
Citera
2024-10-15, 15:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peak77

Vad har Magda för skada? (Jag har också noterat att hon saknats i Bayern Münchens matcher).
Citera
2024-10-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad har Magda för skada? (Jag har också noterat att hon saknats i Bayern Münchens matcher).
Knäskadad och har inte varit med i någon matchtrupp ännu.

Intressant att ta med Cato förra gången men inte nu när det dessutom saknas en innermittfältare i Rubensson. Innermittfältet är tunt i allmänhet: Angeldahl, Bennison och Zigiotti denna gång. Luxemburg känns väl lämpligt för att spela in Cato till någon sorts erfarenhet som back-up i EM. Kan ju bli skador inför EM i slutet på europeiska säsongerna också.

PG körde 3-4-2-1 i senaste blåbärsmatchen mot Bosnien hemma, men nu är det fyra ytterbackar + Björn i truppen så det blir nog den vanliga 4-2-3-1. Då borde Ijeh vara trea efter Blomqvist och Blackstenius till en position, så då kanske man hade kunnat använda den platsen till Cato istället.

Jag hade kunnat plocka bort Jakobsson också och haft Anvegård och Kafaji som alternativ att utgå från kanten och dra sig inåt i planen som avbytare till Rolfö och Kaneryd. Kafaji gjorde det nyss för Arsenal från vänster. Nu är de med Asllani tre spelare som offensiv central mittfältare istället. Jakobsson kommer vara 35 till EM och spelar i division 2 där ett par försvarare till och med har sett lite lätt överviktiga ut. Jag har sett några matcher. Använd detta till framtiden istället.

Nildén missade Tottenhams match i förrgår med skada.
Citera
2024-10-15, 17:38
Medlem
Vad tror ni om chanserna att ta sig till ett EM?

Sedan tycker jag det är lite konstigt att Glas väljer att sluta i landslaget helt nu? Va hon inte med ett litet inhopp för någon månad sedan? Sedan säger hon att hon vill fokusera på sitt klubblag men blev hon inte tradad från ett topplag till ett bottenlag i den usa? Aja hur som där tappa vi en värdefull back.

Jag blev glad när jag såg Blomqvist i uttagning! inte sett henne i blå gult sedan VM.
Citera
2024-10-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Mycket stora!

Det är ett ”mini-slutspel” med Sverige, Luxemburg, Serbien och Bosnien/Hercegovina, där vinnaren går till EM nästa sommar..
Citera
2024-10-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Mycket stora!

Det är ett ”mini-slutspel” med Sverige, Luxemburg, Serbien och Bosnien/Hercegovina, där vinnaren går till EM nästa sommar..

Jaha såna lätta B/C lag vi ska möta, dessa lag borde vi slå ganska lätt ändå tycker man.
Citera
2024-10-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peak77
Truppen mot Luxemburg (jag antar att det blir två på läktaren eftersom han tar med 25 st):

Falk
Musovic
Enblom

Andersson
Nildén

Björn
Kullberg
Sembrant
Rybrink

Lundkvist
Wijk

Angeldahl
Bennison
Zigiotti

Asllani
Kafaji
Anvegård

Rolfö
Vinberg

Kaneryd
Jakobsson

Blackstenius
Blomqvist
Ijeh
.

Rubensson sjuk. Glas slutat i landslaget. Sandberg skadad. Janogy opererat handen. Cato, Wangerheim och Schröder i U23.

Jag tycker inte Vinberg gjort något vidare väsen av sig under hela tiden i Tottenham, och fått ihop 41 ligaminuter på inhopp i tre av fyra matcher denna säsong. Undra om hon kommit med om Janogy varit tillgänglig. Nu kom även Jakobsson in från Championship på ytterpositionerna, där hon dock gjort en del poäng mot Luxemburg-nivå. Enblom startade i Champions League, och jag vet inte om Holmgren är skadad igen, men förtjänt oavsett.

Visst att man skall ta alla motstånd på allvar, visst att U23-landslaget också har match, och visst att man behöver förbereda sig inför kommande matcher som eventuellt blir lite halvsvåra, men jag tycker ju truppen är både fel och urtråkig.

Allt sämre än tvåsiffrigt totalt vore en jätteskräll och i dessa matcher borde vi tagit chansen att ge en del unga framtidsnamn chansen. Inte t ex baxa in spelare som håller på att avsluta sina karriärer och har varvat ner i lägre divisioner, som Asllani(35) och Jakobsson(34). Spelar liksom ingen roll om vi vinner med 7-0 och 6-0 eller bara 4-0 och 3-0, och då borde matcherna använts till att förbereda för längre fram än nästa runda.

Tycker spelare som t ex Schröder, Wangerheim och Bergström borde varit i startelvan mot Luxemburg. Och ett par från F18-landslaget borde varit med i truppen (t ex Holmberg och Stojanovska - eller vilka som nu är bäst där?). Men nejdå. Det skall trögskallas och talanger skall hållas tillbaka. Det tar tid att växa in i ett A-landslag, men vissa unga spelare kan faktiskt göra enormt stora framsteg om de får chansen.
Citera
2024-10-15, 21:03
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Sedan tycker jag det är lite konstigt att Glas väljer att sluta i landslaget helt nu? Va hon inte med ett litet inhopp för någon månad sedan? Sedan säger hon att hon vill fokusera på sitt klubblag men blev hon inte tradad från ett topplag till ett bottenlag i den usa? Aja hur som där tappa vi en värdefull back.

Jag blev glad när jag såg Blomqvist i uttagning! inte sett henne i blå gult sedan VM.

Kommer säkert hamna London City till slut . Ja,kul med Blomqvist
Citera
2024-10-25, 18:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Fyra allsvenskor i Finlands startelva idag.
Anna Tamminen Bajen
Eva Nyström Bajen
Ria Oling. Rosengård
Linda Sallström. Vittsjö

Cathinka Tandberg fick inget inhopp för Norge.

Men visst finns det fler allsvenska spelare som spelar idag ( Serbien?) . Någon som har koll.
Citera
2024-10-25, 18:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Sverige mot Luxemburg 19.30 SVT24

Musovic - Lundkvist, Sembrant, Björn, Nildén - Angeldal, Kafaji, Bennison - Kaneryd, Blackstenius, Rolfö (K)
Citera
2024-10-25, 19:28
Medlem
Vilken stämning!
Citera
2024-10-25, 19:32
Ser fram emot vad Rosa Kafaji kan göra ikväll.

Forza Rosa!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in