2024-03-03, 19:36
Medlem
orrtupps avatar
Hittade ingen tråd på Flashback om denna nyhet som först publicerades på Marcus Oscarssons fb-sida men som senare tycks tagits bort.

Sen har jag bara sett ett par filmer på twitter där aktivister liggande släpas av spåret av funktionärer.
Har tyvärr inga länkar så jag hoppas att någon snabbt kan rädda den här tråden eller startar en ny tråd om detta.

Min fråga är, tror klimatdårarna att de vinner sympati genom att sabba folkkära evenemang?
Citera
2024-03-03, 19:39
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Min fråga är, tror klimatdårarna att de vinner sympati genom att sabba folkkära evenemang?
Nej, men det är inte syftet heller. Klimatkommunisternas mål är att stöka och ställa till med elände och skapa ilska. Det lyckas dom med. Det är kaotiska individer och gillar kaos. Det är allt.
Citera
2024-03-03, 19:39
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är inte sympati de är ute efter utan just det här, att det uppmärksammas i media och därigenom får fler upp ögonen för deras budskap.
Citera
2024-03-03, 19:43
Bannlyst
Jag tankar numera dessa idioter lika lågt som livsstilskriminella, drägg som förstör och inte vet hur världen fungerar

Kan dom inte limma fast sig på vägarna nere i Qatar och Iran istället
Citera
2024-03-03, 19:44
Medlem
991ESSs avatar
Det alla borde diskutera är hur mycket stryk dessa ärthjärnor förtjänar.
Citera
2024-03-03, 19:59
Medlem
Trakessons avatar
Såg det i direktsändning. De lyckades inget vidare utan blev stoppade ganska omedelbart. Jag tyckte det var märkligt att det stod en klunga ordningsvakter just på samma ställe, men hörde senare att aktivisterna redan identifierats i förväg och vakterna bara väntade på att de skulle agera innan de ingrep.

Jag tycker miljön är viktig men att sabba Vasaloppet och liknande är ganska tramsigt. Det hjälper varken miljön eller ger aktivisternas sak sympatier. Snarare tvärtom.
Citera
2024-03-03, 20:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är inte sympati de är ute efter utan just det här, att det uppmärksammas i media och därigenom får fler upp ögonen för deras budskap.

Nja, det är nog inte så effektivt sätt att få andra uppmärksamma exakt vad de vill, än mindre att stödja det. De flesta noterar väl högst att det har något med våtmarker att göra. Inte ens jag, som redan känner till dem och vet att de vill återställa våtmarker, vet exakt vad de vill. Drivkraften för liknande handlingar är nog snarare att liknande ger social status inom den egna sekten.
Citera
2024-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nja, det är nog inte så effektivt sätt att få andra uppmärksamma exakt vad de vill, än mindre att stödja det. De flesta noterar väl högst att det har något med våtmarker att göra. Inte ens jag, som redan känner till dem och vet att de vill återställa våtmarker, vet exakt vad de vill. Drivkraften för liknande handlingar är nog snarare att liknande ger social status inom den egna sekten.
Så är det, sk SEKTIVISTER
Citera
2024-03-03, 20:09
Medlem
Conams avatar
På nåt sätt har dom ju rätt, aktivisterna! Satan vad bilkörning det har gått åt bara för att dricka blåbärssoppa o äta kanelbulle, besökare från Tyskland o diverse länder.
Oavsett co halt å skit är det ett jätteslitage på vägar, däckslitage osv osv.
Citera
2024-03-03, 20:20
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
På nåt sätt har dom ju rätt, aktivisterna! Satan vad bilkörning det har gått åt bara för att dricka blåbärssoppa o äta kanelbulle, besökare från Tyskland o diverse länder.
Oavsett co halt å skit är det ett jätteslitage på vägar, däckslitage osv osv.
Fast då borde de ju ha haft sina ”demonstrationer” innan folk åkte till Vasaloppet och inte vid målgången. Där har ju folk redan transporterat sig dit för att äta bullar. De kunde ju ha limmat sig på Autobahn i Tyskland då så tyskarna inte tog sig hit.
Citera
2024-03-03, 20:26
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Fast då borde de ju ha haft sina ”demonstrationer” innan folk åkte till Vasaloppet och inte vid målgången. Där har ju folk redan transporterat sig dit för att äta bullar. De kunde ju ha limmat sig på Autobahn i Tyskland då så tyskarna inte tog sig hit.
En utmärkt lösning, gillar inte heller aktivisterna!
Citera
2024-03-03, 20:27
Medlem
Andersdamaans avatar
För varje sådan här "Aktion" som Gretofilerna genomför, så borde staten torrlägga ännu en våtmark!
Dessa kontraproduktiva fanatiker gör bara folk förbannade! Förbannade på dem dvs, och inte på att våtmarker har torrlagts!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in