2024-03-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I en debatt i Falun, går Ekeroth i polemik mot påståenden om ickebinära personer (länk). Debatten handlar om personer som utsätts för våld i nära relationer. Ekeroth jämför ickebinära med personer som inbillar sig att de är katter (!).

Ekeroth menar att de ickebinära inte finns enligt vetenskapen. Så vad säger då vetenskapen? Begreppet intersexualitet betecknar personer som föds (alltså biologiskt) som något annat än något av de två traditionella könen. Exempelvis kan könsorganen vara någon form av mellanting mellan en man och en kvinna. Det här är alltså inte bara en fråga om inbillning, utan någonting rent fysiskt.

En australiensisk forskare har skrivit om den pågående normaliseringen av denna typ av medfödda egenskaper som avviker från tvåkönsnormen (länk).

Att det finns biologiska män som identifierar sig som kvinnor och vice versa, är (oavsett om Ekeroth tycker att det inte hör hemma i idrotten) knappast i sig tillräckligt för förnekandet av ickebinära. Det finns människor som inte bara identifierar sig som ett annat traditionellt kön, det finns även människor som identifierar sig helt utanför tvåkönsnormen eftersom deras kroppar rent fysiskt är ickebinära.

Vad är det som Ekeroth vet bättre än folk inom den medicinska forskningen?
Varför är det farlig om ickebinära finns med i vårt språk, när det är medicinskt etablerat att de finns i verkligheten?
Bör Ekeroth få vara politiker när han uppvisar sådan enorm okunskap?

Hela hans uppträdande ger stöd till Dunning-Kruger anser jag...

Jag anser att alla skall få var den de vill vara. Klä ut sig till vem som helst och ha vilka perversioner som helst, såvida det inte görs framför andra. Jag är ytterst tolerant. Har bögar som vänner, samt även ett par transgender.

Har däremot en transa i mitt hus. Uppenbart mentalsjuk. Hen är så djävla ful och motbjudande att jag inte kan kalla honom för något annat än snubbe, trots att han klär ut sig till kvinna och sminkar sitt äckligt fula groteska ansikte. Hade han varit ung och vacker, och åtminstone liknat en tjej skulle jag inte se några problem med att kalla honom hon. För mig är han bara ett motbjudande perverst äckel som måste leva ut sina sexuella drifter bland andra människor. Han får göra vad han vill i sitt eget sovrum, men don't fuck with me eller mina barn. Jag har absolut inget emot bögar och att de skall få adoptera. De är helt ok för mig, men sjuka pervon är inte ok.

Om någon försöker få mig att tvingas ändra på hur jag ser verkligheten genom sin egen djävligt skeva verklighetsbild så kan den personen dra åt helvete. En snubbe är en snubbe. En tjej är en tjej. En spade är en spade.

Att dessa mentalpatienter måste leva ut sina sjuka drifter är inget annat än rent djävla bajs. De har så djävla svårt med sin egen psykiska status att de inte klarar av att suga kuk utan att klä ut sig. De5t duger liksom inte att vara bög. Tacka vet jag hederliga gamla bögar. De hatar dessa djävla nerknarkade mentala missfoster.
Senast redigerad av aklagarmyndigheten 2024-03-03 kl. 20:09.
Citera
2024-03-03, 20:08
Medlem
Citat:
I en debatt i Falun, går Ekeroth i polemik mot påståenden om ickebinära personer (länk). Debatten handlar om personer som utsätts för våld i nära relationer. Ekeroth jämför ickebinära med personer som inbillar sig att de är katter (!).

Ekeroth menar att de ickebinära inte finns enligt vetenskapen. Så vad säger då vetenskapen? Begreppet intersexualitet betecknar personer som föds (alltså biologiskt) som något annat än något av de två traditionella könen. Exempelvis kan könsorganen vara någon form av mellanting mellan en man och en kvinna. Det här är alltså inte bara en fråga om inbillning, utan någonting rent fysiskt.

En australiensisk forskare har skrivit om den pågående normaliseringen av denna typ av medfödda egenskaper som avviker från tvåkönsnormen (länk).

Att det finns biologiska män som identifierar sig som kvinnor och vice versa, är (oavsett om Ekeroth tycker att det inte hör hemma i idrotten) knappast i sig tillräckligt för förnekandet av ickebinära. Det finns människor som inte bara identifierar sig som ett annat traditionellt kön, det finns även människor som identifierar sig helt utanför tvåkönsnormen eftersom deras kroppar rent fysiskt är ickebinära.

Varför är det farlig om ickebinära finns med i vårt språk, när det är medicinskt etablerat att de finns i verkligheten?

Är människor som definierar sig som katter katter då? Jag ser inget i din text som säger emot Ekeroth i det avseendet.

En parentes är att vetenskapen inte är entydig på något område, utan ständigt föränderlig. Att en vetenskapsman säger något gör det inte sant. Vetenskapen är underordnad sanningen. Att organisera sitt liv och sina åsikter efter vad vetenskapen tycker för stunden är inte klokt. En massa vetenskapliga publiceringar är inte reproducerbara. Vetenskapen stöds inte alltid av vetenskapen, alltså. Ren auktoritetsbias.
Citera
2024-03-03, 20:08
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gend...nual%20DSM%2D5.

Du vet vad DSM är, ja?
Citat:
Gender dysphoria (GD) is the distress a person experiences due to a mismatch between their gender identity—their personal sense of their own gender—and their sex assigned at birth.[5][6] The term replaced the previous diagnostic label of gender identity disorder (GID) in 2013 with the release of the diagnostic manual DSM-5. The condition was renamed to remove the stigma associated with the term disorder.
Från din egen källa. Uppfattningen om att det skulle vara en psykisk störning anses idag förlegad och stigmatiserande.

För inte jättelänge sedan ansågs homosexalitet vara en sjukdom, men så ser man inte på det. Vetenskapen går framåt, inte bakåt.
Citera
2024-03-03, 20:14
Medlem
Citat:

Jag förstår inte vad du tycker Ekeroth har för särställning gentemot alla andra politiker.

Att politiker lägger fram saker på ett visst sätt är knappast ovanligt, men det är desto mer ovanligt att någon ställer frågan ”bör han få vara politiker?”

Whut?
Citera
2024-03-03, 20:14
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
En snubbe är en snubbe. En tjej är en tjej. En spade är en spade.
En ickebinär är en ickebinär.
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Är människor som definierar sig som katter katter då? Jag ser inget i din text som säger emot Ekeroth i det avseendet.
Nej människor är inte katter, i alla fall inte i en biologisk mening. Sen undrar jag ärligt talat om det finns någon människa som identifierar sig som katt annat än som någon form av gimmick.
Citat:
En parentes är att vetenskapen inte är entydig på något område, utan ständigt föränderlig. Att en vetenskapsman säger något gör det inte sant. Vetenskapen är underordnad sanningen. Att organisera sitt liv och sina åsikter efter vad vetenskapen tycker för stunden är inte klokt. En massa vetenskapliga publiceringar är inte reproducerbara. Vetenskapen stöds inte alltid av vetenskapen, alltså. Ren auktoritetsbias.
Ok, det är en viktig poäng. Vetenskapen är inte alltid enig. Men då blir frågan: finns det någon vetenskapsman av idag som bestämt förnekar existensen av ickebinära personer? För det verkar ju vara det som Ekeroth menar; att han har vetenskapen med sig.
Citera
2024-03-03, 20:16
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Att politiker lägger fram saker på ett visst sätt är knappast ovanligt, men det är desto mer ovanligt att någon ställer frågan ”bör han få vara politiker?”
Om han blir bortröstad så slutar han vara politiker (senast efter nästa val). Antingen kan partiet peta honom från listan eller så kan folket rösta bort honom. Då är han ju inte politiker längre (i alla fall inte folkvald).
Citera
2024-03-03, 20:18
Medlem
Citat:
Om han blir bortröstad så slutar han vara politiker (senast efter nästa val). Antingen kan partiet peta honom från listan eller så kan folket rösta bort honom. Då är han ju inte politiker längre (i alla fall inte folkvald).

Det är ju någonting helt annat det.
Så har ju precis varenda politiker det.
Citera
2024-03-03, 20:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Det icke binära är en identitet, medan du pratar om fysiska mellanting där könsidentitet kan vara svårt.

Dunning-Kruger sa du...
Citera
2024-03-03, 20:25
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Det är ju någonting helt annat det.
Så har ju precis varenda politiker det.
De flesta politiker går inte ut i sån här polemik, i synnerhet inte från en hög häst där de påstår sig ha vetenskapligt stöd för att ickebinära inte existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det icke binära är en identitet, medan du pratar om fysiska mellanting där könsidentitet kan vara svårt.
Vad kallar man en person som föds till ett mellanting mellan man och kvinna? Är de inte ickebinära menar du? Binär utgår från två kön, där det inte finns fler variationer. Som vi vet, så är den synen på kön utdaterad.

Vet du bättre? Upplys oss gärna!
Citera
Medlem
Citat:
En ickebinär är en ickebinär.
Nej människor är inte katter, i alla fall inte i en biologisk mening. Sen undrar jag ärligt talat om det finns någon människa som identifierar sig som katt annat än som någon form av gimmick.
Ok, det är en viktig poäng. Vetenskapen är inte alltid enig. Men då blir frågan: finns det någon vetenskapsman av idag som bestämt förnekar existensen av ickebinära personer? För det verkar ju vara det som Ekeroth menar; att han har vetenskapen med sig.
Inte icke-binära i medicinsk bemärkelse, men det är väl inte vad det här handlar om? Problemet är ju folk som använder avvikande könsidentitet som just gimmick.

Det finns säkert alla möjliga sexualiteter och identiteter som inte är det av kärlek utan för att få styra och ställa, söka uppmärksamhet och "trolla" irl. Jag tror det är så man ska tolka Ekeroth här. Trollen är problemet. Inte sexuellt avvikande som i övrigt beter sig normalt och varken stör eller skadar någon.

En medicinskt icke-binär får ju ett kön att ty sig till. "Problemet" är alltså löst sedan länge.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2024-03-03 kl. 20:30.
Citera
Medlem
Trakessons avatar
Ekeroth tror ju att han är en politiker så han om någon borde ju ha acceptans för att låta var och en själv definiera sig.
Citera
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Från din egen källa. Uppfattningen om att det skulle vara en psykisk störning anses idag förlegad och stigmatiserande.

För inte jättelänge sedan ansågs homosexalitet vara en sjukdom, men så ser man inte på det. Vetenskapen går framåt, inte bakåt.

Det är fortfarande en psykisk sjukdom även om de ändrat termen för att transor är världens mest lättkränkta individer

Tror du det är "normala" tillstånd som listas i DSM? Nu flyttar du f ö målet när du fått det bevisat att det listas som en psykisk sjukdom.

Trans-hysterin är pseudovetenskapligt dravel, en parantes i historien. Den kommer att kastas på soptippen där den hör hemma, och individerna kommer i framtiden få riktig, evidens-baserad vård som inte bygger på en sinnessjuk pedofils experiment: https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Money

Citat:
A 1997 academic study criticized Money's work in many respects, particularly in regard to the involuntary sex-reassignment of the child David Reimer. Money allegedly coerced David and his brother Brian to perform sexual rehearsal with each other, which Money then photographed. David Reimer lived a troubled life, ending with his suicide at 38; his brother died of an overdose at age 36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in