Det blir väl tyvärr karriäristen och nyliberalen Damberg.
Själv hoppas jag att Magdalena blir kvar, alltså den riktiga Magdalena och inte hon vi ser nu som agerar sprattelgubbe och representerar exakt alla andra än just sig själv.
Hon är mycket bättre i rollen som Magdalena än det hon försöker vara just nu, vad det nu är. Om hon ens vet det själv.
Man skulle behöva kolla om det finns någon form av resetknapp och återställningsfunktion som man kan trycka på och sen sätta tejp över munnen på arsenalen av rådgivare och strateger.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-03-03 kl. 18:18.
De som tillåts ta sig högst upp i politiken och framställs väl eller ens får utrymme i media (i deras kort-format så att ingen riskerar gå utanför manus för mycket) är vanligtvis personer som spelar spelet & inte sätter sig på tvären så mycket, tar order av rätt personer & representanter för storföretag & industrier, speciellt gällande vissa saker. Det blir därför rätt ointressant vem som tar rollen som lydig vovve åt diverse banker och trollrika grupper med ekonomiskt eller annat inflytande (som våld, eller annan möjlighet till utpressning, eller utfrysning i media bara t.ex) tycker jag men.. Jag kan ju bevisas annat.
Man undrar ibland vad för metoder som används bakom kulisserna för att få politiker i det högre rollerna att spela med... Vad för indoktrinering, hot, piskor eller morötter.
Socialdemokraternas strategi nu med Magdalena aggresiva framtoning verka inte fungerar så bra eller om det är Maggan som kör sitt eget race för att hon förlorade, avgå och lämna över ända raka. Skulle hon nu helt plötsligt bli den lydiga knähunden, fungerar inte, tänker lite på kommande partiledardebatt, lär väl bli snart, hon kommer hugga överallt.
Förhoppningsvis en stabil och redig karl, av den gamla skolan som kommer in med tryggt och stabilt ledarskap.
Vi ser gång på gång hur misslyckat det är med kvinnor i ledande positioner, extra tydligt som partiledare, det blir aldrig bra
Ja en Julholt eller en ny svetsare? Herrar av den gamla skolan, fossiler från "folkhems-Sverige" med gedigna utbildningar (ironi) och som knappt kan Engelska och inte vet vad multiplikationstabellen är