2024-03-03, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja en nu Julholt eller en ny svetsare? Herrar av den gamla skolan, fosiler från "folkhems Sverige" med gedigna utbildningar (ironi) och som knappt kan Engelska

Ge mig en kvinna som är eller har varit framgångsrik partiledare i det här landet, alla är totala haverier, ska du dra till med hon som torskat för grovt förtal och inte kan nämna en kanonbok?

Thomas Bodström vore ett bra alternativ, fostrad i eran av Sveriges sista landsfader Göran Persson så skulle han säkert kunna axla ansvaret, vältalig och bekväm i mediala sammanhang, radiovana mm
Citera
2024-03-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackintorsk
Hoppas att bittra Magdalena lämnar snart.
Vem kan tänkas ta över rodret?

https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/vara-politiker/magdalena-andersson

Om sossarna vill MÄTA sig med nuvarande statsminister, då blir det nog Morgan Johansson.

Vill de ha en hjärndöd pratkvarn, ja då blir det nog Frankenstien ala Anders Ygeman.
Citera
2024-03-03, 20:09
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Ge mig en kvinna som är eller har varit framgångsrik partiledare i det här landet, alla är totala haverier, ska du dra till med hon som torskat för grovt förtal och inte kan nämna en kanonbok?

Thomas Bodström vore ett bra alternativ, fostrad i eran av Sveriges sista landsfader Göran Persson så skulle han säkert kunna axla ansvaret, vältalig och bekväm i mediala sammanhang, radiovana mm

Ebba Bush, rak, hård och ärlig. Hon räddade Kristdemokraterna. Dessutom har hon ett tilltalande utseende. Lite småsaker som en failad husaffär och inte kunna nämna en bok skiter jag i.
Hade hon varit statsminister och representerat Sverige i internationella sammanhang så hade hon gjort det bättre än någon av fosilerna i S.

Nej S behöver göra nått drastiskt, bort med alla gamla karriärister och släng in Jan Emanuell istället så lär det bli åka av.
Citera
2024-03-03, 20:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Damberg hade varit bäst, bra på ljuga utan att skämmas.

Tror det vore otaktiskt av dem. Han har inte den trevliga framtoning som går hem i stugorna direkt... S svar på Jomshof. Fast där Jomshof tappar det är Damberg bara cynisk och beräknande.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hade varit fantastiskt om Suhonen tog över, men antagligen ungefär lika rimligt som att Bali skulle bli Moderatledare.

Utan att vara sosse håller jag med dig. Suhonen ger faktiskt ett intelligent och någorlunda ocyniskt intryck.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-03-03 kl. 20:35.
Citera
2024-03-03, 20:46
Medlem
Det ligger fortfarande i tiden att det blir en kvinna. Annika Strandhäll är för kontroversiell, Ylva Johansson är ingen vinnande typ, även om hon berikar sig själv, nej jag tror man pushar fram europa-parlamentarikern Fritzon.

Hon är lätt att styra och hon är lyhörd så att öronen fladdrar. Exakt rätt profil!
Citera
2024-03-03, 20:48
Medlem
Slackoffs avatar
Tobias Baudin har den rätta parkbänks alkis auran som är obligatorisk för att bli partiordförande i socialdemokraterna numera.
Citera
2024-03-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Förhoppningsvis en stabil och redig karl, av den gamla skolan som kommer in med tryggt och stabilt ledarskap.

Vi ser gång på gång hur misslyckat det är med kvinnor i ledande positioner, extra tydligt som partiledare, det blir aldrig bra

Tobias Baudin, nuvarande partisekreteraren, stämmer in bra på den beskrivningen. Dessutom är han ofta ute och reser, träffar medlemmar mm vilket stärker upp hans framtida kandidatur.
Citera
2024-03-03, 22:14
Avslutad
Jag hoppas lite på Morgan Johansson. Han har samma onda utseende som Daniel Helldén. Man ser på båda de här två att de är onda. Morgan hade säkert blivit en alldeles utmärkt diktator av Stalin-modell.
Citera
2024-03-03, 22:16
Medlem
carlpetersen73s avatar
Hoppas på Strandhäll, så partiet får lägga ned i rekordfart.
Citera
2024-03-03, 22:47
Medlem
nidbilds avatar
Strandhäll eller comeback av Steffo borde cementera sossarnas popularitet
Citera
2024-03-03, 22:52
Medlem
SkattefriZons avatar
Håller tummarna för att det blir Annika Strandhäll.
Citera
2024-03-03, 22:54
Medlem
Systembolaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här