Citat:
Ursprungligen postat av
Kakaditoo1
Köpte helt ny Audi A5 2023 under september månad. När jag tvättade den för hand märkte jag att den läckte in vatten igenom list/fönster. Samma sak när jag körde den igenom biltvätt. Lämnade in den och fick svar att defekten är konstruktionsbetingad, att det inte går att göra nåt åt det.
Fick lämna in den igen på en annan verkstad där man påstod att det inte läckte in något alls.
Man vägrar alltså laga bilen då man påstår att det ej går. Man vill inte heller göra ett återköp på bilen.
Se video nedan, är detta normalt för en bil över 600k…?
Tänkte driva ärendet via ARN istället.
https://files.fm/u/mbujbcvabf
Hm… det där verkar ju inte vettigt….
Att en bil aldrig är 100% tät mot vatteninträngning i alla lägen är normalt, men har man valt en märklig konstruktionslösning så det där ska vara ”normalt”, att det skvätter in vatten på det där sättet, då har man en rejäl bakläxa att ta tag i. Det vore acceptabelt om det hade handlat on nån enstaka retfull vattendroppe som letat sig in.
Jag skulle aldrig ge mig och acceptera det som videon visar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Retsina
Haha, VAG slutar aldrig att förvåna. Måste ha Sveriges sämsta service gentemot konsumenter.
De har nog generellt sett ok service gentemot sina kunder, men det sker hos dem precis som hos alla andra även en och annan miss eller mindre bra grej.
Sen är det ju så att det oavsett märke även finns kunder som aldrig kan inse att de har fel, och beter sig som rättshaverister och sprider en massa felaktiga påståenden etc.