• 1
  • 2
2024-03-03, 00:33
Medlem
score!s avatar
En meta-analys ledd av Marina Sartini och hennes team har kikat närmre på frågan om vitamin D-tillskott kan minska risken för att drabbas av COVID-19, behovet av intensivvård och dödlighet.

Studien, som granskade data från 16 publikationer, visar att vitamin D-tillskott kan ha en betydande skyddande effekt mot COVID-19-infektion. För de som älskar siffror, här är de konkreta resultaten:

- Risken för att drabbas av COVID-19 minskade med hela 59.7% i analytiska studier och 40.3% i randomiserade kontrollerade studier för de som tog vitamin D-tillskott.

- Ännu mer imponerande är att tillskottet minskade risken för att behöva intensivvård med 68.3%.

Dessa siffror är baserade på odds ratio (OR) som visar förhållandet mellan chansen att en händelse inträffar i två grupper. En OR på mindre än 1 indikerar att interventionen (i detta fall vitamin D-tillskott) är associerad med en lägre risk.

Det är kul att se att något så tillgängligt som vitamin D kan ha en sådan inverkan.

Har någon av er erfarenheter av vitamin D-tillskott som ni tror har hjälpt er att undvika sjukdom under pandemin?

https://www.mdpi.com/2072-6643/16/5/679
Citera
2024-03-03, 00:44
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har också fått den uppfattningen att vitamin D kan ha effekt mot Covid, enigt Bern på SwebbTV.
Citera
2024-03-03, 00:45
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Det har väl vid det här laget varit känt rätt så länge.
Citera
2024-03-03, 01:07
Medlem
Måste genast proppa mig full med kosttillskott så jag inte får en förkylning!!!!!! Köp nu!!!!
Citera
2024-03-03, 01:28
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Det har väl vid det här laget varit känt rätt så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det där är ju känt sen länge.

Jag trodde det bara var accepterat bland konspirationsteoretiker och foliehattar?

Har verkligen smittskyddsinstitutet, FDA och liknande maktorgan betalat de som äger medierna, och de som har makt över våra egna medier, för att gå ut med hur viktigt det är att äta D-vitamin, på samma sätt som de gått ut med information om att alla måste ha sprutor?

Vad skulle de stora läkemedelsbolagen, som sitter med och styr dessa statliga organ, ha för intresse av att göra reklam för något så billigt som D-vitamin, när de kan sälja vacciner dyrt?

Hur skulle allmänheten ha blivit upplysta om D-vitaminets positiva effekter?

Fanns det D-vitamin-pass, för att få resa exempelvis?

Edit:
Jag vill påstå det omvända. Att det är detta budskap man pushat ut till allmänheten:
Studier: D-vitamin verkningslöst mot covid
https://www.gp.se/nyheter/sverige/st...3-591649bc7c69
Senast redigerad av henriko 2024-03-03 kl. 01:35.
Citera
2024-03-03, 01:28
Medlem
bandspelarens avatar
Jag började också med d-vitamin efter att Lars Bern röt till på swebbTV. Jag klarade coronan bättre än åtminstone en av mina vaccinerade systrar. Jag vet inte hur de andra systrarna klarade det.
Citera
2024-03-03, 01:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Fick skiten när den kom till Tyskland trots att jag är ute vare sig det är sol eller inte. Nu talar vi inte om några minuter utan flera timmar från ca 6-7 till ca 16-19.

Så i min värld är det rent skitsnack.

De fyra månaderna jag var drabbad av covid var bland de värsta jag varit med om. Även värre än stroke och hjärtinfarkt.
Citera
2024-03-03, 06:08
Medlem
E-Mac.s avatar
Ja, D-vitamin i stora doser har hjälpt mig mycket från att insjukna i någon influensa under vintern.
Citera
2024-03-03, 06:29
Medlem
Sommarvikingens avatar
Cvd 19 är bara en influensa. Det är också detox. Väldigt många detoxar för att dom har fått i sig toxiner genom åren, därför får man förskylningar och influensor.

Att alla får det samtidigt har med att göra att folk äter samma typ av mat, befinner sig i samma toxiska miljö, använder tvål, schampo, parfym, läkemedel och andra produkter med mycket toxiner i och får i sig dessa på en daglig basis 365 dagar om året.

Ingenting är smittsamt. Handsprit hjälper inte mot Cvd och influensor. Tom mainstreamläkare som Agnes Wold säger detta. Väldigt många tror att Cvd 19 kan smittas genom bakterier, det är skrattretande hur dumma människor är. Ingenting kan smitta genom bakterier för det finns inga dåliga bakterier och virus lever inte.

Vitamin-D kosttillskott hjälper inte eftersom dom är syntetiskt producerade och extraherade ur fotogen. Gjorda på bestrålade fröoljor. Anledningen till att man mår bättre av Vitamin-D tillskott är för att dom höjer adrenalinet precis som vilken syntetisk stimulans som helst, som steroider tex.

Vill man få i sig D-vitamin så ska man äta råa ostron och ägg. Undvik lax eftersom den mesta laxen är GMO och odlad.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2024-03-03 kl. 07:09.
Citera
2024-03-03, 07:09
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Väldigt många tror att Cvd 19 kan smittas genom bakterier, det är skrattretande hur dumma människor är. Ingenting kan smitta genom bakterier för det finns inga dåliga bakterier och virus lever inte.

Covid 19 är ett virus så självklart smittar det inte via bakterier, om nu inte viruset tränger in i bakterier och använder dessa som värd för att sprida sin smitta - något jag inte har större koll på . Vad menar du med att ingenting kan smitta via bakterier? Menar du att bakterier inte är smittbärare? Samt att virus inte lever?
Citera
2024-03-03, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av score!
En meta-analys ledd av Marina Sartini och hennes team har kikat närmre på frågan om vitamin D-tillskott kan minska risken för att drabbas av COVID-19, behovet av intensivvård och dödlighet.

Studien, som granskade data från 16 publikationer, visar att vitamin D-tillskott kan ha en betydande skyddande effekt mot COVID-19-infektion. För de som älskar siffror, här är de konkreta resultaten:

- Risken för att drabbas av COVID-19 minskade med hela 59.7% i analytiska studier och 40.3% i randomiserade kontrollerade studier för de som tog vitamin D-tillskott.

- Ännu mer imponerande är att tillskottet minskade risken för att behöva intensivvård med 68.3%.

Dessa siffror är baserade på odds ratio (OR) som visar förhållandet mellan chansen att en händelse inträffar i två grupper. En OR på mindre än 1 indikerar att interventionen (i detta fall vitamin D-tillskott) är associerad med en lägre risk.

Det är kul att se att något så tillgängligt som vitamin D kan ha en sådan inverkan.

Har någon av er erfarenheter av vitamin D-tillskott som ni tror har hjälpt er att undvika sjukdom under pandemin?

https://www.mdpi.com/2072-6643/16/5/679

Det kom en uppmärksammad spansk studie tidigt under pandemin som hävdade att högdos D-vitamin skyddade nästan helt från att hamna på IVA. Ingen kunde reproducera den studien. Det gjordes enormt många lågkvalitativa studier under pandemin och man kommer inte närmare sanningen genom att göra metaanalys på dem.
Citera
2024-03-03, 07:28
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Covid 19 är ett virus så självklart smittar det inte via bakterier, om nu inte viruset tränger in i bakterier och använder dessa som värd för att sprida sin smitta - något jag inte har större koll på . Vad menar du med att ingenting kan smitta via bakterier? Menar du att bakterier inte är smittbärare? Samt att virus inte lever?
Korrekt. Bakterier är alltid bra, dom äter upp döda celler. Vi är 99% bakterier och 1% människa. Till skillnad mot bakterier så lever virus inte.

Anledningen till att folk blir sjuka är pga toxiner som finns i mat, läkemedel som nässpray tex, vaccin, hudvårdsprodukter, parfym, industriella kemikalier etc. Inte pga bakterier, candida eller parasiter. Dessa hjälper en bara.

Bakterieteorin skapades av Louis Pasteur under 1800-talet. Han utvecklade även vaccin och kom på pastörisering av mjölk. Han är bland den största orsaken till att människor är sjuka idag.

Hade folk istället lyssnat på hans rival Antoine Béchamp som var grundaren av terrängteorin så hade vi inte haft så mycket sjukdom idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in