Citat:
Ursprungligen postat av
Kantarellguden
Blir man av med gängen så kommer dessa människor inte ha några uppdragsgivare längre. Det löser sig.
Teoretiskt så är det ju så men nu har vi 10-20 000 gängkriminella. Ser inte riktigt att problemet kommer att försvinna tack vare att gängkriminella försvinner. Det kommer inte att ske under vår livstid. Snarare att det kommer att bli värre innan/om det blir bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
chunky000
Jag tror inte det kommer att gå att få bort det den stora generationen hel- svenskar som fortfarande arbetar inom förvaltningar och myndigheter går snart i pension och det saknas politisk vilja , vi får nog inse att sverige är kört ner i botten,och utom räddning
Tolkar det som att det ska vara en punkt efter ”gå att få bort det”?
Nej precis. De principer och den moral som finns bland 60- och 70-talister är mer sällsynt bland generation Z, födda efter 1995 tror jag.
Gängkriminalitet kommer att öka, tjänstemän och liknande med band till gängen genom släkt, klan, kultur och etnicitet kommer att öka.
Just nu befinner vi oss där problemet är allvarligt men fortfarande rätt sällsynt och samtidigt är rutinerna och kontrollerna fortfarande rätt dåliga för att upptäcka och ta itu med. Jag har också svårt att se hur det kommer bli bättre inom snar framtid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Signalsanning
Sverige är kört. Sjukt snabb utveckling med kriminalitet. Jag blir ledsen på riktigt.
El Salvador lyckades minska morden med över 50 procent på ett år.
Väldigt tragisk och rent ut sagt pinsam utveckling.
Morden i sig har jag inga större problem med mer än att det kostar enormt mycket. Speciellt om mordförsöket misslyckas och offret ska försörjas genom försäkringskassan resten av livet. Mitt problem är utveckling som i artikeln. Att Sverige ens tillåtit det att gå så långt när det hade kunnat stoppas för längesen. Finns garanterat flertalet personer inom diverse myndigheter och partier som känt till, varnat och blivit varnad om detta för längesedan men utan att göra något åt det.
Lite som hela härvan med hederskulturen inom förskolor i Malmö. Socialtjänsten känner till det, politiker känner till det, förskolor känner till det, forskare/utredare har varnat om det men ändå ignoreras det på systemnivå pga rädsla för att väcka diskussioner om ”islamofobi”, rasism och kränkning och på individ- och tjänstemannanivå pga rädsla för hot och hat från familjer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Signalsanning
Invandrare från mellanöstern kommer ta in en kultur som kallas Wasta på arabiska.
Det är när man har svågerpolitik (nepotism) och kontakter för att få höga positioner eller för att frigöra sig från brott.
Det kallas korruption i Sverige men inte i mellanöstern. Om Svensk politik inte ger oss alla en i Sverige en tillhöriget och ett mål att gå på. Då kommer det bli mycket värre.
Även El Salvadors president har fått varningar från USA. Han svarade vem gav dem rätten att dikterar våra lagar.
Tyvärr har vi alldeles för lite av den mentalitet och mod som Bukele besitter bland våra politiker och tjänstemän. Alldeles för många grupper osv som ska tillfredsställas och inte kränkas eller provoceras.
Finns otaligt med videos, texter osv dokumenterade där muslimer och framförallt ledare/förespråkare/imamer och liknande rent ut sagt erkänner sin agenda. Att det är helt ok att ljuga, lura och skapa problem för icke muslimer. Att deras mål är att ”ta över” inifrån genom barnafödande och utnyttjande av västerländsk demokrati, mänskliga rättigheter och naivitet.