2024-03-02, 20:28
Medlem
Hur är det nu för tiden. Måste man betala för att lägga ut blocket-annonser? Förr var det gratis för lägre summer, men krävde betalning om det man skulle sälja var dyrare. Länge sedan nu.
Finns det andra sidor som är gratis och faktiskt effektiva?
Citera
2024-03-02, 20:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Facebook marketplace?
Citera
2024-03-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Facebook marketplace?

Ja, det är ju det uppenbara alternativet. Känns som att Blocket är helt ute, trodde faktiskt inte det fanns längre. kan det vara så att dom överlever eftersom dom ger värde för det som kostar. Dom har (hade?) väl nått system med "säker betalning" eller vad fasen det var?
Citera
2024-03-02, 20:57
Medlem
Vissa kategorier är gratis på blocket har jag för mig, men annars är de väl som sagt facebook marketplace som är sättet.
Citera
2024-03-02, 22:50
Medlem
Blocket är gratis för de flesta prylar. Marketplace är bra. Lokala köp och säljgrupper på facebook.
Tradera är bra men kostar ju lite.
Citera
2024-03-02, 23:11
Medlem
lemmelns avatar
Jag läste nyligen en brittisk(?) rapport om att 1/3 av alla annonser och folk som tar kontakt med dig på Facebook marketplace är bedrägeri. Verkar sjukt jobbigt.
Citera
2024-03-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Jag läste nyligen en brittisk(?) rapport om att 1/3 av alla annonser och folk som tar kontakt med dig på Facebook marketplace är bedrägeri. Verkar sjukt jobbigt.
Det är inte min erfarenhet men det förekommer men är lätt att upptäcka.
Citera
2024-03-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln

Det är det som är jobbigt. Det räcker inte att ha koll på att säljaren inte blåser en. Köparen kan göra det likväl. Finns ingen heder längre. Bara en massa bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in