2024-03-02, 20:09
Medlem
Jagarmiljonernas avatar
Såg på facebook marketplace att en snubbe sålde en arcade machine, en sådan jävel kostar fan 50 000kr. Det var en massa annat också, ett poker bord, ett roulettebord och kläder åt en dealer. Överväger seriöst att köpa arcade maskinen åtminstone, men är även sugen på pokerbordet och kläderna, fatta vad fett att köra poker och spelade på arcaden med grabbarna en suparkväll! Är det värt att köpa denna? Måste man ha tillstånd för att ha en sådan? Måste jag ansöka om licens från spelinspektionen om jag vill ställa ut arcade maskinen på någon krog eller liknande?
Senast redigerad av Jagarmiljonerna 2024-03-02 kl. 20:14.
Citera
2024-03-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Såg på facebook marketplace att en snubbe sålde en arcade machine, en sådan jävel kostar fan 50 000kr. Det var en massa annat också, ett poker bord, ett roulettebord och kläder åt en dealer. Överväger seriöst att köpa arcade maskinen åtminstone, men är även sugen på pokerbordet och kläderna, fatta vad fett att köra poker och spelade på arcaden med grabbarna en suparkväll! Är det värt att köpa denna? Måste man ha tillstånd för att ha en sådan? Måste jag ansöka om licens från spelinspektionen om jag vill ställa ut arcade maskinen på någon krog eller liknande?

Inget tillstånd för arcade maskinen eller flipperspel för privat bruk.

Men arcade maskinen 50tusen?

Du kanske menar ett flipperspel? för arcade maskiner är billigare än flipperspel.
Citera
2024-03-02, 20:36
Medlem
Jagarmiljonernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Inget tillstånd för arcade maskinen eller flipperspel för privat bruk.

Men arcade maskinen 50tusen?

Du kanske menar ett flipperspel? för arcade maskiner är billigare än flipperspel.
Nej faktiskt inte, har redan ett sådant i mini format. Nypriset på arcaden är runt 50 000kr tror jag, men kan ha fel. Säljaren tar iallafall bara 3500kr, så det går ju på ett kick.
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Betror på hur gammal du är.
33.
Citera
2024-03-02, 22:11
Medlem
Köp en från Arcade1Up inte lika jobbig att bära in där man bor.
Dom där gamla arkadspelen är sjukt tunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in