Citat:
Ursprungligen postat av
Aleksandr
Hej,
Vilken byrå/revisor skulle ni rekommendera till AB med en omsättning om cirka 1.5 mille per år?
Precis öppnade AB och blev rekommenderad av en polare Ludvig och Co. När man läser deras omdömen blir man ifrågasättande. Får hjälp av deras revisor med allt vad ska göras/deklareras etc och betalar 3.900 sek per månad. Många skriver att det är överdrivet mycket. Något som jag kan hålla med. Deras fakturor inte innehåller antal utfärdade timmar för arbete och fakturera upplevs bristande. Svårt att förstå vad gjordes det för 3.900. Samtidigt som jag ska ta det lugnt då jag har 0 koll på hur man redovisar etc. Sen gissar jag att det kommer tillkomma andra olika avgifter vid bokslut etc. När anlitade Ludvig och Co betalade grundavgift på 3.400. Aldrig fattade vad betalade jag för. Samtidigt tänker jag om det kommer att bli så att deras revisor gör ett bra arbete så kanske det är värt att betala dessa pengar. Som sagt, ekonomi det är raketforskning för mig, helt annan värld 🌍 Vad säger ni? Betalar jag överdrivet mycket? Värt att byta byrån?
Tack på förhand
VAD GÖR EN REVISOR?
Varför funderar du på en revisor?
En revisor utför inte löpande redovisning och en revisor deklarerar in åt klienter.