2024-03-01, 15:50
Medlem
I Italien finns det en general (Roberto Vannacci heter han) som givit ut en bok som heter "Il mondo al contrario" (Världen upp och ner).
Boken har uppmärksammats extremt i media, sociala medier och till slut inom politik.
Han skriver om minoriteter. Och på något sätt "anklagar" han dem. Exempelvis homosexuella. Saker i stil med "Kära homosexuella, inse att ni inte är normala. En brittisk studie visar att homosexuella motsvarar ca 3% av befolkningen. Det innebär att det inte är det som är normalitet, för ni är för få".
Eller mot icke etniska italienare som volleyproffset Paola Egonu: "Also if she is italian citizen, it is clear that her somatic features do not represent italianness".

Han har blivit anmäld från flera håll. Dels de han tex nämnt i boken (se tjejen ovan), dels de han kallar för gay lobbyn och dels PK-media/politik/vänster. Och är just nu avstängd från tjänst.

Samtidigt finns tex Lega Nords ledare Matteo Salvini (motsvarigheten till Åkesson) som typ hyllar honom och vill att han ska joina partiet.

Min poäng med tråden var egentligen att diskutera i lite större perspektiv detta med migranter och multikulturella samhälle, i första hand.
Jag vill inte hamna i ett fack. Men i min mening har det multikulturella samhälle misslyckats mer eller mindre totalt. Nackdelarna väger extremt mycket mer än fördelarna.

Med det sagt ville jag också säga att jag blir mer och mer övertygad att detta "experiment" är en konsekvens av nazism/fascim. Att nazim/fascim målats upp som djävulen har lett till att människorna runt om i världen har försökt göra allt för att göra precis tvärtom än det som nazism/fascism förespråkade. Typ av rädsla. Och detta är resultatet.
Citera
2024-03-01, 16:02
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergioramos10111
Men i min mening har det multikulturella samhälle misslyckats mer eller mindre totalt. Nackdelarna väger extremt mycket mer än fördelarna.

Med det sagt ville jag också säga att jag blir mer och mer övertygad att detta "experiment" är en konsekvens av nazism/fascim. Att nazim/fascim målats upp som djävulen har lett till att människorna runt om i världen har försökt göra allt för att göra precis tvärtom än det som nazism/fascism förespråkade. Typ av rädsla. Och detta är resultatet.

Man brukar tala om det som en pendel. Förr ansåg man att de starka skulle styra och leda, och nu har penseln istället svängt och de svaga, störda och psyksjuka ska leda istället!

Det ideala är antagligen något mellan dessa två extremer.
Citera
2024-03-01, 16:12
Avslutad
Vet inte om jag förstår dig rätt om att du skriver att det multikulturella samhället är en konsekvens av nazism/fascism. Det kanske inte jag ställer upp på. Tvärtom. Det kan möjligen vara en reaktion, men inte orsaken

Som jag ser det är det multikulturella idealet i t.ex Sverige och Tyskland framsprunget ur den västerländska liberalsekulära ideologen, där anhängarna inte förstår relationer i ett samhällsbyggandet mellan kulturen och religionen.

Det är därför man tänker bort att religion kan vara viktigt för människor och när det kommer invandrare/flyktingar så tror de liberal-sekulära att inflyttade människor kommer ge upp sin tro och värderingar och bli västerländska "HBTQ-liberaler" så fort de kommer in i EU/Sverige. Allra tydligast utryck av MP, V och S, och det här uppstår eftersom de själva inte är troende och därför tror de heller inte att andra är det eller att religion är viktigt för människor.

USA är däremot ett bra exempel på hur staten håller emot det kulturella och religiöst fragmentiserande genom att understryka vad USA är för en slags stat, och varje dag får skolornas elever svära trohet till flagga och nationen. Det synsättet saknas i Europa och enkannerligen i Sverige.

Det är en stora fara för ett multikulturellt samhälle att som Sverige, sakna en politisk konstitution och endast ha några grundlagar. En sådan stat är dömd att misslyckas om den tar in många kulturella och religiösa grupper då de bryter upp staten i fragment, inte trots lagarna utan tack vare grundlagarna.

Vad Sverige behöver skyndsamt är en konstitution. Tyvärr diskuterar inga av Tidöpartierna eller andra partier i riksdagen denna fråga.
Citera
2024-03-01, 16:31
Medlem
RullaNedforBergets avatar
Citat:
I Italien finns det en general (Roberto Vannacci heter han) som givit ut en bok som heter "Il mondo al contrario" (Världen upp och ner).
Boken har uppmärksammats extremt i media, sociala medier och till slut inom politik.
Han skriver om minoriteter. Och på något sätt "anklagar" han dem. Exempelvis homosexuella. Saker i stil med "Kära homosexuella, inse att ni inte är normala. En brittisk studie visar att homosexuella motsvarar ca 3% av befolkningen. Det innebär att det inte är det som är normalitet, för ni är för få".
Eller mot icke etniska italienare som volleyproffset Paola Egonu: "Also if she is italian citizen, it is clear that her somatic features do not represent italianness".

Han har blivit anmäld från flera håll. Dels de han tex nämnt i boken (se tjejen ovan), dels de han kallar för gay lobbyn och dels PK-media/politik/vänster. Och är just nu avstängd från tjänst.

Samtidigt finns tex Lega Nords ledare Matteo Salvini (motsvarigheten till Åkesson) som typ hyllar honom och vill att han ska joina partiet.

Min poäng med tråden var egentligen att diskutera i lite större perspektiv detta med migranter och multikulturella samhälle, i första hand.
Jag vill inte hamna i ett fack. Men i min mening har det multikulturella samhälle misslyckats mer eller mindre totalt. Nackdelarna väger extremt mycket mer än fördelarna.

Att USA hade svarta slavar och diskriminerade svarta ett bra tag även efter det, och att Hitler förföljde judar, var en del av planen att skapa dagens förtryckande socio-politiska klimat där vita människor tvingas gå på tå inför alla andra folkslag. Planen var att denna rasism, som på den tiden faktiskt var riktig rasism, skulle ge konspiratörerna en ursäkt att göra som de gör mot oss idag. Om svarta aldrig hade varit slavar och om Hitler aldrig hade gjort någonting så hade globalisterna inte haft samma grund för sitt förtryck. Jag är övertygad om att Hitler alltid visste vad hans gärningar skulle leda till, han var aldrig judarnas fiende utan snarare deras vän eftersom att han visste att hans agerande skulle gynna dem, och många andra icke-vita folk, socialt i framtiden; judarna som förföljdes var en nödvändig uppoffring för den större bildens skull. Hitler var våran fiende, inte deras.
Citera
2024-03-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Vet inte om jag förstår dig rätt om att du skriver att det multikulturella samhället är en konsekvens av nazism/fascism. Det kanske inte jag ställer upp på. Tvärtom. Det kan möjligen vara en reaktion, men inte orsaken

Det är typ det jag menar. Dagens samhälle är en reaktion på nazifascism. Man reagerar på något. Som då blir "orsaken". Om du tycker att nåt är fel, då reagerar du på det. Folk tyckte att nazifascism var så dåligt att man reagerar, man gör typ tvärtom. Då blir det ju så att det är det som är orsaken.
Citera
2024-03-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullaNedforBerget
Att USA hade svarta slavar och diskriminerade svarta ett bra tag även efter det, och att Hitler förföljde judar, var en del av planen att skapa dagens förtryckande socio-politiska klimat där vita människor tvingas gå på tå inför alla andra folkslag. Planen var att denna rasism, som på den tiden faktiskt var riktig rasism, skulle ge konspiratörerna en ursäkt att göra som de gör mot oss idag. Om svarta aldrig hade varit slavar och om Hitler aldrig hade gjort någonting så hade globalisterna inte haft samma grund för sitt förtryck. Jag är övertygad om att Hitler alltid visste vad hans gärningar skulle leda till, han var aldrig judarnas fiende utan snarare deras vän eftersom att han visste att hans agerande skulle gynna dem, och många andra icke-vita folk, socialt i framtiden; judarna som förföljdes var en nödvändig uppoffring för den större bildens skull. Hitler var våran fiende, inte deras.
Och av vilken anledning skulle Hitler velat göra något bra för judar? Makes no sense.
Citera
2024-03-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Man brukar tala om det som en pendel. Förr ansåg man att de starka skulle styra och leda, och nu har penseln istället svängt och de svaga, störda och psyksjuka ska leda istället!

Det ideala är antagligen något mellan dessa två extremer.

Jo, Ryssland är ju ett exempel på när störda och psyksjuka får leda landet.

Citat:
Det är typ det jag menar. Dagens samhälle är en reaktion på nazifascism. Man reagerar på något. Som då blir "orsaken". Om du tycker att nåt är fel, då reagerar du på det. Folk tyckte att nazifascism var så dåligt att man reagerar, man gör typ tvärtom. Då blir det ju så att det är det som är orsaken.

Utvecklingen sker enligt tes-antites-syntes.
Senast redigerad av ViktigSynpunkt 2024-03-01 kl. 17:12.
Citera
2024-03-01, 17:19
Medlem
Citat:
Och av vilken anledning skulle Hitler velat göra något bra för judar? Makes no sense.
Det handlar inte om att Hitler nödvändigtvis tyckte om judar, utan om att han var lojal gentemot konspirationen och gjorde vad han behövde göra för den. Det var hans jobb.
Senast redigerad av RullaNedforBerget 2024-03-01 kl. 17:22.
Citera
2024-03-01, 18:28
Avstängd
Citat:
På samma sätt är orienterare eller tekniska doktorer inte normala...
Citera
2024-03-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Exakt. Vissa människor har intressen/läggningar som inte är vanliga, såsom fallskärmshoppare eller arkeologer. Vad som är vanligt/ovanligt är inte detsamma som vad som är normalt/onormalt.
Citera
2024-03-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Han är typ troligtvis homofob. Men det skulle han aldrig erkänna.
Hans frågeställningen är typ: "Hur kan det finnas en så stark gaylobby om de nu är en minoritet"?
Och han är så sur över att hela samhället på nåt sätt "kontamineras" av homosexualitet: "De 8 miljarder människor som bor på jorden finns tack vare hederliga relationer mellan man och kvinna".
Jag måste iaf säga att det finns en intressant aspekt i detta.
Om homoseuella i världen utgör bara en liten bråkdel av befolkningen (2%? 5%? Mer än så kan väl inte vara), hur kommer det sig att de lyckas ha så stort inflytande?
Han nämner tex detta med netflix: det finns i princip inga program längre där det inte finns nån som spelar gayrollen.
Är antal gay i världen egentligen större än så?
Eller har det att göra med PK-samhälle som vill få in minoriteter överallt och oavsett?
Citera
2024-03-02, 10:17
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Om homoseuella i världen utgör bara en liten bråkdel av befolkningen (2%? 5%? Mer än så kan väl inte vara), hur kommer det sig att de lyckas ha så stort inflytande?
Han nämner tex detta med netflix: det finns i princip inga program längre där det inte finns nån som spelar gayrollen.
Är antal gay i världen egentligen större än så?
Eller har det att göra med PK-samhälle som vill få in minoriteter överallt och oavsett?
Svaret är att det finns så många smygbögar, I det kristna landet USA finns det mängder av män som vägrar inse att dom är bögar.
Därför finns förbön och läger där homosexuella män "botas" från sin homosexualitet, ofta är dom diskickade av sina naiva fruar som blir lika chockade varje gång deras män föredrar andra män.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in