2024-03-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Svaret är att det finns så många smygbögar, I det kristna landet USA finns det mängder av män som vägrar inse att dom är bögar.
Därför finns förbön och läger där homosexuella män "botas" från sin homosexualitet, ofta är dom diskickade av sina naiva fruar som blir lika chockade varje gång deras män föredrar andra män.

Jo, jag är ganska säker att icke hetero är knappast det som statistik här och där brukar visa. På flera håll handlar det om runt 5%.
Har inget belägg på det, men om man skulle räkna in alla "nyfikna" eller "bi" eller de som provat minst nån gång, då skulle den siffran vara väldigt mycket högre. Säg 30-40%.
Citera
2024-03-02, 16:22
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergioramos10111
Har inget belägg på det, men om man skulle räkna in alla "nyfikna" eller "bi" eller de som provat minst nån gång, då skulle den siffran vara väldigt mycket högre. Säg 30-40%.
Själv tycker jag att det verkar vara ganska vanligt att tjejer "provar" åtminstone att grovhångla med sina tjejkompisar på fyllan medan det bland män är betydligt mer skambelagt så antalet män som är öppet homo är nog lägre än motsvarande bland tjejer.

Men frågeställningen i trådstarten handlade om detta: "Hur kan det finnas en så stark gaylobby om de nu är en minoritet"?
Alla röstar inte med sitt kön utan man kan sympatisera med homosexuellas kamp utan att vara bög själv, precis som att man kan sympatisera med Israel utan att vara jude o dylikt.
Citera
2024-03-02, 18:13
Medlem
Ja Hitler var ju bevisligen en mycket störd diktator liksom även Putin sannolikt är på väg att bli. Och flertalet diktatorer blir till slut psykotiska eftersom långvarig makt och paranoia ofta går hand i hand hos dessa oftast svaga och ynkliga diktatorer.
Demokratin är trots allt det överlägset vinnande konceptet. Alternativet är det vi nu ser i Ryssland, ett förtryck vi inte på några premisser vill leva under.
Citera
2024-03-03, 14:19
Medlem
Citat:
Själv tycker jag att det verkar vara ganska vanligt att tjejer "provar" åtminstone att grovhångla med sina tjejkompisar på fyllan medan det bland män är betydligt mer skambelagt så antalet män som är öppet homo är nog lägre än motsvarande bland tjejer.

Men frågeställningen i trådstarten handlade om detta: "Hur kan det finnas en så stark gaylobby om de nu är en minoritet"?
Alla röstar inte med sitt kön utan man kan sympatisera med homosexuellas kamp utan att vara bög själv, precis som att man kan sympatisera med Israel utan att vara jude o dylikt.

Ja, knappast konstigt. Efter tusentals år av "manlighet" är det inte så enkelt att switcha. Två kvinnor som hånglar med varandra får nog omtycke från typ 90% av omgivningen. Och många av åskadare blir ju galen kåta på det (mest män).
Två män som hånglar med varandra finns bara inte. Det upplevs av de flesta som "äckligt".
Sådan är historien. Må vara för att vi levt i patriarkat i tusentals år. Men så är det.
Men att det skulle vara färre män som kan tänka sig med andra män jämfört med kvinnor/kvinnor, stämmer inte alls.
Säger inte att det var det du menade. Men bara för att vara på det klara.

Frågar du mig: 40-50% av människor oavsett kön sympatiserar och/eller har och/eller är nyfikna på att vara med person av samma kön.
Så det generalen säger är felaktigt. Icke heterosexualitet är knappast en minoritet.
Citera
2024-03-03, 14:35
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Men att det skulle vara färre män som kan tänka sig med andra män jämfört med kvinnor/kvinnor, stämmer inte alls.
Säger inte att det var det du menade. Men bara för att vara på det klara.
Nu är jag ju heterosexuell man och oavsett om jag vore intresserad av andra män eller inte så skulle jag aldrig ha agerat på det.
Av den enkla anledningen att jag växte upp på 80-talet och i en medelstor stad där alla homosexuella drabbades av det enorma stigmat som fanns då, AIDS paniken gjorde knappast det mer attraktivt att bli bög.

Citat:
Frågar du mig: 40-50% av människor oavsett kön sympatiserar och/eller har och/eller är nyfikna på att vara med person av samma kön.
Så det generalen säger är felaktigt. Icke heterosexualitet är knappast en minoritet.
Nu har du gjort mig besviken, jag har redan visat att "sympatisera med homosexuella" är en helt annan sak än att vara homosexuell.
Att vara nyfiken på saken är inte heller samma sak som att vara homosexuell.
Citera
2024-03-03, 14:48
Medlem
Citat:
Nu är jag ju heterosexuell man och oavsett om jag vore intresserad av andra män eller inte så skulle jag aldrig ha agerat på det.
Av den enkla anledningen att jag växte upp på 80-talet och i en medelstor stad där alla homosexuella drabbades av det enorma stigmat som fanns då, AIDS paniken gjorde knappast det mer attraktivt att bli bög.

Nu har du gjort mig besviken, jag har redan visat att "sympatisera med homosexuella" är en helt annan sak än att vara homosexuell.

Varken jag eller du har några siffror. Våra är killgissningar.
Och det finns nog ingen statistik som kan visa sanningen.
När generalen säger att "brittiska studier visar att 3% av befolkningen är homo" inbillar han sig, enligt mig.
I min erfarenhet är antalet personer som "kan själv" tänka sig ha en affär med en person av samma kön är väldigt mycket högre än så.
Hur mycket? Ingen aning. Det kan vara 10%. 20%. Eller varför inte 40-50%.
Ingen statistik kommer visa det.
Statistik kommer aldrig fånga folk som "inte vågar erkänna ens för sig själva" att man kan tänka sig ovan scenario.
Citera
2024-03-03, 14:51
Medlem
Citat:
Varken jag eller du har några siffror. Våra är killgissningar.
Och det finns nog ingen statistik som kan visa sanningen.
När generalen säger att "brittiska studier visar att 3% av befolkningen är homo" inbillar han sig, enligt mig.
I min erfarenhet är antalet personer som "kan själv" tänka sig ha en affär med en person av samma kön är väldigt mycket högre än så.
Hur mycket? Ingen aning. Det kan vara 10%. 20%. Eller varför inte 40-50%.
Ingen statistik kommer visa det.
Statistik kommer aldrig fånga folk som "inte vågar erkänna ens för sig själva" att man kan tänka sig ovan scenario.
Obs, att enbart vara intresserad av personer av samma kön är däremot något annat. Även där är det killgissningar. Men vad kan det vara? 5%? Max 10%.
Då är man verkligen homosexuell. Att inte blanda med "nyfikna" eller latenta.
Men det är fortfarande så att icke heterosexuella relationer "kan uppskattas" av en mycket stor andel, enligt mig.
Citera
2024-03-03, 14:53
Medlem
Citat:

"Sympati" kan således dölja "förbjudna drömmar". Det är det jag också menar.
Citera
2024-03-03, 14:54
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Nu killgissar jag att din erfarenhet bygger på ett klientel som kanske inte är representativ för befolkningen i stort.
Citera
2024-03-03, 16:33
Avslutad
Citat:
I Italien finns det en general (Roberto Vannacci heter han) som givit ut en bok som heter "Il mondo al contrario" (Världen upp och ner).
Boken har uppmärksammats extremt i media, sociala medier och till slut inom politik.
Han skriver om minoriteter. Och på något sätt "anklagar" han dem. Exempelvis homosexuella. Saker i stil med "Kära homosexuella, inse att ni inte är normala. En brittisk studie visar att homosexuella motsvarar ca 3% av befolkningen. Det innebär att det inte är det som är normalitet, för ni är för få".
Eller mot icke etniska italienare som volleyproffset Paola Egonu: "Also if she is italian citizen, it is clear that her somatic features do not represent italianness".

Han har blivit anmäld från flera håll. Dels de han tex nämnt i boken (se tjejen ovan), dels de han kallar för gay lobbyn och dels PK-media/politik/vänster. Och är just nu avstängd från tjänst.

Samtidigt finns tex Lega Nords ledare Matteo Salvini (motsvarigheten till Åkesson) som typ hyllar honom och vill att han ska joina partiet.

Min poäng med tråden var egentligen att diskutera i lite större perspektiv detta med migranter och multikulturella samhälle, i första hand.
Jag vill inte hamna i ett fack. Men i min mening har det multikulturella samhälle misslyckats mer eller mindre totalt. Nackdelarna väger extremt mycket mer än fördelarna.

Med det sagt ville jag också säga att jag blir mer och mer övertygad att detta "experiment" är en konsekvens av nazism/fascim. Att nazim/fascim målats upp som djävulen har lett till att människorna runt om i världen har försökt göra allt för att göra precis tvärtom än det som nazism/fascism förespråkade. Typ av rädsla. Och detta är resultatet.

Som officer så representerar han en ännu mindre del av befolkningen en bögarna och hans åsikter bör därför ignoreras än mer enligt hans eget mantra.
Citera
2026-09-16, 04:37
Medlem
Det är ju lustigt att Roberto Vannacci har en rumänsk fru som inte representerar italienska värderingar och att de tillsammans har hybridbarn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in