• 1
  • 2
2024-03-01, 12:31
Medlem
Jag återvänder till mitt yttrande att Irland skulle viljan att återförenas. Kan någon säga mig något mer irländsk än viljan till att frihet, broderskap och kampen mot Brittiska Imperiet? Michelle O’Neill från Sinn Fein har nu blivit vald till Irlands premiärminister. Inplanterade protestanter rasar, men inte alla, för många inser nu mer och mer i vilket förfall det våldsamma imperiet de fordom förhärligat är i. Ingen har tid att sätta sig in i en secessionistisk, pro-imperiell och kättersk ideologi, det räcket med att man skriver om det. Det unga norra Irland vill inte hata mera så som de äldre generationerna har gjort. Tiden tillhör dem!

Så här skriver CNBC:

Sinn Fein’s Michelle O’Neill was appointed as first minister on Saturday, the first Irish nationalist to hold the office since Northern Ireland was founded as a Protestant-majority state in 1921.

Och imperiet svarar:

The U.K. government said that it sees “no realistic prospect of a border poll” following the appointment of the new first minister, and suggested that any referendum on reunification would be decades away.

Vad tror ni? Kommer Michelle lägga grunden för återförenandet?
Citera
2024-03-01, 12:48
Medlem
991ESSs avatar
Ingen aning, men jag tror mångkulturen och den kriminalitet som följt i dess spår har vart mycket mer förödande än vad imperiet någonsin var.
Citera
2024-03-01, 13:00
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Ingen aning, men jag tror mångkulturen och den kriminalitet som följt i dess spår har vart mycket mer förödande än vad imperiet någonsin var.

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Famine_(Ireland)

1 miljon döda. Men absolut, det är mångkulturen som har vart värst genom historien för Irland.
Citera
2024-03-01, 13:55
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Famine_(Ireland)

1 miljon döda. Men absolut, det är mångkulturen som har vart värst genom historien för Irland.

Inga som lever i dag lider av de som dog historiskt. Mångkulturen gör dock att irländarna försvinner som folk under förnedrande och våldsamma omständigheter idag as we speak.

Att deras egna ledare gör det mot folket är det värsta scenariot man kan tänka sig.
Senast redigerad av 991ESS 2024-03-01 kl. 13:58.
Citera
2024-03-01, 15:34
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Inga som lever i dag lider av de som dog historiskt. Mångkulturen gör dock att irländarna försvinner som folk under förnedrande och våldsamma omständigheter idag as we speak.

Att deras egna ledare gör det mot folket är det värsta scenariot man kan tänka sig.

Historielöst svar, om du inte tror att fördelningen har en påverkan än idag så har du antagligen aldrig besökt Irland, men absolut vad som än passar din egen agenda.
Citera
2024-03-04, 08:12
Medlem
Citat:
Denna tråd handlar om Irland inte om dina SD/AfS-fantasier.

Så, vad har du att säga om norra Irlands nya regering med hänsyn till den efterlängtade återföreningen?
Citera
2024-03-04, 09:10
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Denna tråd handlar om Irland inte om dina SD/AfS-fantasier.

Så, vad har du att säga om norra Irlands nya regering med hänsyn till den efterlängtade återföreningen?

Den verkar bra, men det är politiker och jag litar inte ett dugg på när politiker pratar utan väljer att se med mina ögon vad som faktiskt händer. Det är för tidigt att utttala sig om det.

Vi har alla hört kvinnor prata om förändring, att det ska bli säkert för kvinnor och barn osv, sedan fortsätter de med samma förstörande globalistpolitik, med illegal massinvandring och en massa feminism och "rasism"trams som skapat och förvärrat alla problem just när det gäller kärnfrågorna.. se italien senast, där det väller in kriminella negrer som aldrig förr.
Citera
2024-03-04, 16:57
Medlem
Citat:
Den verkar bra, men det är politiker och jag litar inte ett dugg på när politiker pratar utan väljer att se med mina ögon vad som faktiskt händer. Det är för tidigt att utttala sig om det.

Vi har alla hört kvinnor prata om förändring, att det ska bli säkert för kvinnor och barn osv, sedan fortsätter de med samma förstörande globalistpolitik, med illegal massinvandring och en massa feminism och "rasism"trams som skapat och förvärrat alla problem just när det gäller kärnfrågorna.. se italien senast, där det väller in kriminella negrer som aldrig förr.
Sinn Fein är inte någong globalistparti, det är en nationalistisk parti som vill ta slut på splittringen av Irland.

Vad gäller O'Neill så måste du ändå erkänna att kvinnor i politikeb har gjort stort skillnad för gott i historien, ta till exempel Heliga Birgitta eller Moder Teresa.
Citera
2024-05-10, 13:08
Medlem
Citat:

Bespara oss dina Gudsfrånvända inlägg om "kriminella n*grer". Irland är kristen nationen dit det kom en imperium och fördrev folk och planterade in heretiska bosättare. Tiden är inne att imperiet drar sig tillbaka till sin ö, och att protestanterna förlikar sig med tanken på att tillhöra en större kristen nation i Irland.
Citera
2024-05-10, 16:26
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Bespara oss dina Gudsfrånvända inlägg om "kriminella n*grer". Irland är kristen nationen dit det kom en imperium och fördrev folk och planterade in heretiska bosättare. Tiden är inne att imperiet drar sig tillbaka till sin ö, och att protestanterna förlikar sig med tanken på att tillhöra en större kristen nation i Irland.

Nyckeln till en återförening är ett allt mer sekulärt Irland där din religiösa tillhörighet ses som en privatsak. Goda relationer till UK är en annan förutsättning.
Citera
2024-05-10, 23:34
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Nyckeln till en återförening är ett allt mer sekulärt Irland där din religiösa tillhörighet ses som en privatsak. Goda relationer till UK är en annan förutsättning.

Sant, jag tror man måste lyckas få unionisterna att inte se det som ett otänkbart, fruktansvärt alternativ. Med goda relationer till UK, ingen religiös förföljelse osv så kanske det kan bli en möjlighet. Irland rör sig ju defintivt mot att bli alltmer sekulärt, man tillåter ju abort numera t ex, och det är Sinn Fein som är det mest progressiva partiet.

Men hur står det till med de ekonomiska incitamenten? Nordirland är väl den fattigaste delen av UK, men är levnadsstandarden lägre än den är på resten av ön? De skulle få komma in i EU igen vilket nog är väldigt lockande för många.
Citera
2024-05-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Religion är till sin natur publikt, spiritualitet är privat. Du kan inte vara religiöst privat så vida du inte är kryptokristen, kryptojude eller dylikt. Varför ska inte en kristen nation som Irland få ha sina röda dagar vid jul, påsk och alla helgons dag? Varför ska inte Sankt Pádraig få stå som symbol för landet? Varför denna persistenta vilja till att splittra landet och ta ifrån folket sin tro och sina sedvänjor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in