Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Vad finns det för syfte med att försöka få andra att skratta? Är det inte bättre att du roar dig själv och låter andra ansvara för sin förnöjsamhet själva?
Jag anstränger mig inte för att skämta men själva ambitionen att skämta till mig finns ej i vardagens interaktioner.
Om jag skrattar så släpps massa glädjeämnen ut. Du skrattar, känner lugn och en del hormoner, gemenskap i situationen och kanske lär känna mig på köpet eller bara dagens interaktion? Jag ger till andra men eftersom jag inte får någon interaktion så saknar jag det. Jag vill ha. Jag vill få de positiva effekterna av skrattandet och detta är något som inte bjuds ut. Därav frågan i tråden.
Syftet är mer ytligt prat / snack i situationen jag är. Dösnack för att bränna tid medan jag löser ett problem för en kund. Hitta gemenskap och diskutera något då jag har väldigt många frågor generellt om mycket och även personligt som vad tycker du om detta? Hur har det fungerat? Vad är bra? Allmänna diskussionsämnen. Detta är en guldgruva av information vilket jag gillar men det får man inte om man pratar med någon som är stel. Det som saknas med någon man klickar med och pratar med är dock ett skämt tillbaka.
Varför vill du inte att andra ska skratta eller må bra?