• 1
  • 2
2024-03-01, 11:24
Medlem
OceanDeeps avatar
Hur ofta får ni andra att skratta?'

Jag kan dagligen få någon att skratta, frun, kollegan eller någon man möter i olika sammanhang.

Vad jag saknar är någon jävel som får mig att skratta? Finns det? Var hittar jag denne eller ska jag gå direkt till de högsta hönsen och snacka med riktiga komiker? De har ju unika och egna ideér och jag har ingen copyright på mitt så de får gärna ta mig* om de vill i det sammanhanget. Det finns en fattig deltidskomiker som jobbar lokalt som jag kan ta en öl hos och förhoppningvis skämta om / till / med.

Jag antar att de vill ha med en som mig att göra. När jag blir en riktigt gammal gubbe så kanske jag tar upp komiken och behåller skämten själv men till dess. Sharing is caring, efter man klickat i boxarna i appen för samförstånd.
Citera
2024-03-01, 11:35
Medlem
Kan hålla med dig broder, anledningen till att jag ens försöker få andra att skratta är för att det är en av få gånger jag skrattar på riktigt och det är när jag hör nån annans skratt.

För det mesta så saknar man att skratta ordentligt på daglig basis.
Citera
2024-03-01, 11:58
Medlem
OnkelUnkass avatar
Känner igen mig. Jag kan få vem som helst att skratta, men det är ytterst sällan någon får mig att skratta.
Citera
2024-03-01, 11:59
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Hur ofta får ni andra att skratta?'

Jag kan dagligen få någon att skratta, frun, kollegan eller någon man möter i olika sammanhang.

Vad jag saknar är någon jävel som får mig att skratta? Finns det? Var hittar jag denne eller ska jag gå direkt till de högsta hönsen och snacka med riktiga komiker? De har ju unika och egna ideér och jag har ingen copyright på mitt så de får gärna ta mig* om de vill i det sammanhanget. Det finns en fattig deltidskomiker som jobbar lokalt som jag kan ta en öl hos och förhoppningvis skämta om / till / med.

Jag antar att de vill ha med en som mig att göra. När jag blir en riktigt gammal gubbe så kanske jag tar upp komiken och behåller skämten själv men till dess. Sharing is caring, efter man klickat i boxarna i appen för samförstånd.
Vad finns det för syfte med att försöka få andra att skratta? Är det inte bättre att du roar dig själv och låter andra ansvara för sin förnöjsamhet själva?
Citera
2024-03-01, 12:01
Medlem
dwgs avatar
Min sjuka humor får folk att skratta eller bli kränkta dagligen.
De som blir kränkta skiter jag i 😂
Citera
2024-03-01, 12:11
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad finns det för syfte med att försöka få andra att skratta? Är det inte bättre att du roar dig själv och låter andra ansvara för sin förnöjsamhet själva?
Jag anstränger mig inte för att skämta men själva ambitionen att skämta till mig finns ej i vardagens interaktioner.

Om jag skrattar så släpps massa glädjeämnen ut. Du skrattar, känner lugn och en del hormoner, gemenskap i situationen och kanske lär känna mig på köpet eller bara dagens interaktion? Jag ger till andra men eftersom jag inte får någon interaktion så saknar jag det. Jag vill ha. Jag vill få de positiva effekterna av skrattandet och detta är något som inte bjuds ut. Därav frågan i tråden.

Syftet är mer ytligt prat / snack i situationen jag är. Dösnack för att bränna tid medan jag löser ett problem för en kund. Hitta gemenskap och diskutera något då jag har väldigt många frågor generellt om mycket och även personligt som vad tycker du om detta? Hur har det fungerat? Vad är bra? Allmänna diskussionsämnen. Detta är en guldgruva av information vilket jag gillar men det får man inte om man pratar med någon som är stel. Det som saknas med någon man klickar med och pratar med är dock ett skämt tillbaka.

Varför vill du inte att andra ska skratta eller må bra?
Citera
2024-03-01, 12:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Kan jag inte få tjejen att garva minst en gång om dagen, har det inte varit en bra dag.
Citera
2024-03-01, 13:16
Medlem
Per-Automatiks avatar
Jag får sällan någon att skratta. Brukade vara rätt rolig i min ungdom, men jag har varit med om så många tragedier i mitt liv att jag inte känner någon glädje längre. Jag tycker om att prata med folk och umgås men det är väldigt sällan jag får någon annan att skratta. Det är ett stort problem för mig och jag tror inte folk tycker det är så roligt att vara med mig, men jag vet inte hur jag skall hitta tillbaka till min humor.
Citera
2024-03-01, 14:11
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Jag får väldigt ofta människor runt omkring mig att skratta. Kommer ofta med roliga kommentarer, ofta lite absurda saker och dragna till ytterligheterna. Jag ses nog som en rätt rolig typ som lättar upp i olika sammanhang.

Jag kan känna igen mig i att det inte är så många som får *mig* att skratta men ibland händer det. Hade en kollega tidigare och han och jag klickade direkt och hade sjukt roligt ihop, vi satt ofta och spånade & bollade ideer och fram och tillbaka hela tiden mer och mer absurt. Första gången jag träffade honom slutade det med att vi skrattade så vi grät, det var på nån introduktionsgrej med firman ute på restaurang.

En av de roligaste människor jag träffat.
Citera
2024-03-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Jag kan dagligen få någon att skratta

...

Du tänker att det är ngt att skrävla om? Låter lite som fan. Själv skulle jag gissa på 5-10 om dagen i snitt.
Citera
2024-03-02, 04:09
Medlem
Varje dag, jag själv fakeskrattar mycket för att få folk att må bra.

Har några vänner med lika sjukhumor så mycket mörkhumor och grov sarkasm kan få mig att skratta till.
Citera
2024-03-02, 16:15
Medlem
OceanDeeps avatar
Jag kommer ihåg när jag och en kollega på ett gammalt jobb nästan skrattade ihjäl oss. Konstant skrattde i 10 minuter.

Det började.med att jag accelerar ut med min röda Porsche liknande bil och sladdar runt i rondellen. Vi börjar skratta och bilen får sladd och jag är tvungen att ta ett ärovarv för att parera och lösa situationen. En annan bil kommer samtidigt så men jag har laglig företrädde och vi tar oss ut och kör vidare och skrattar och gråter samtidigt. På något sätt är min kollega livrädd, börjar livestreama till några polare och vi skrattar vidare 10km bort tills jag dumpar och lämnar av min kollega.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in