• 1
  • 2
2024-03-01, 00:09
Medlem
Hej!

Har av okänd anledning blivit avstängd från muppverksamheten Coinbase, som jag hela hösten tänkt lämna till förmån för Binance men inte blivit färdig till.

Jag tillåts nu överföra alla mina kryptotillgångar, vilket är en jävla tur och jag hoppas att det kommer gå smärtfritt, men jag tillåts endast överföra mina tillgångar i euro till banken som är associerad med mitt Coinbase-konto. Och detta har varit en huvudvärk ett tag som jag tänkt lösa men givetvis inte gjort än, min bank är en svensk bank som inte befattar sig med kryptos längre. Jag försökte nyligen göra en överföring till den banken och överföringen studsade tillbaka till Coinbase.

Eftersom jag är avstängd kan ajg inte göra ett skit hos Coinbase, jag kan inte ändra någonting, lägga in en annan bank etc. Dessutom vet jag ändå inte vilken bank som kan tänka sig ta emot euro från Coinbase...

Är dessa pengar nu att betrakta som förlorade tror ni? Eller vad fan ska man göra? Supporten hos Coinbase är ju obefintlig.

Varför stack jag inte därifrån för längesen...

Tacksam för svar!
Citera
2024-03-01, 00:44
Medlem
Cyrons avatar
Det löser sig.
Citera
2024-03-01, 00:51
Medlem
Gosifs avatar
det är bara att svälja förlusten o gå vidare
Citera
2024-03-01, 01:12
Medlem
Hur mycket pengar rör det sig om ?
Citera
2024-03-01, 01:18
Medlem
Kantarellgudens avatar
Kontakta din bank?
Citera
2024-03-01, 03:22
Medlem
Cyrons avatar
Jag väljer att backa från mitt tidigare inlägg, om att det löser sig.
Har precis varit i kontakt med supporten på CB och de vägrade svara direkt på frågan om de någonsin behåller användarnas saldon.

CoinBase support:

Men support-Nisse och jag rekommenderar dig att kontakta dem.
För mig tog det inte ens tre timmar att vänta i chat-kön.
Citera
2024-03-01, 05:46
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce.Jenner
Hej!

Har av okänd anledning blivit avstängd från muppverksamheten Coinbase, som jag hela hösten tänkt lämna till förmån för Binance men inte blivit färdig till.

Jag tillåts nu överföra alla mina kryptotillgångar, vilket är en jävla tur och jag hoppas att det kommer gå smärtfritt, men jag tillåts endast överföra mina tillgångar i euro till banken som är associerad med mitt Coinbase-konto. Och detta har varit en huvudvärk ett tag som jag tänkt lösa men givetvis inte gjort än, min bank är en svensk bank som inte befattar sig med kryptos längre. Jag försökte nyligen göra en överföring till den banken och överföringen studsade tillbaka till Coinbase.

Eftersom jag är avstängd kan ajg inte göra ett skit hos Coinbase, jag kan inte ändra någonting, lägga in en annan bank etc. Dessutom vet jag ändå inte vilken bank som kan tänka sig ta emot euro från Coinbase...

Är dessa pengar nu att betrakta som förlorade tror ni? Eller vad fan ska man göra? Supporten hos Coinbase är ju obefintlig.

Varför stack jag inte därifrån för längesen...

Tacksam för svar!

Tjena,

Är i exakt samma sits. Försökte PMa dig men det gick inte då du är under 50 inlägg.

Har läst att CB kan spåra transaktioner man gjort på blockchainen, om man gör saker som är mindre uppskattat så kan de stänga av en. Jag har inte gjort något dumt alls, bara tradeat shitcoins.
Citera
2024-03-01, 07:39
Medlem
TS, varför blev du uppsagd?
Citera
2024-03-01, 09:04
Medlem
Har du handlat på darknet?
Citera
2024-03-01, 10:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Jobbigt läge. Tyvärr kommer knappast din svenska bank hjälpa dig. Ditt enda hopp är att coinbase mot alla odds låter dig lägga till ett nytt bankkonto, hos någon mer rimlig europeisk bank dit du kan föra över dina euro.
Citera
2024-03-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Tjena,

Är i exakt samma sits. Försökte PMa dig men det gick inte då du är under 50 inlägg.

Har läst att CB kan spåra transaktioner man gjort på blockchainen, om man gör saker som är mindre uppskattat så kan de stänga av en. Jag har inte gjort något dumt alls, bara tradeat shitcoins.

Okej.. jag har köpt Ozempic på darknet så det kan väl vara det då. Tänkte på när jag gjorde det att det var slarvigt att inte överföra till en annan wallet först men tänkte att en liten skitöverföring 1 enda gång till en adress inte skulle ha så stor betydelse.

Har du kunnat överföra dina tillgångar?

Till den som undrar om summan så pratar vi om under 1000 euro, det är inte hela världen men ändå jävligt drygt.

Men jag får väl testa att kontakta supporten då och se om dom låter mig byta bank, dock vet jag inte ens hur jag ska kunna hitta en annan bank till detta då det känns som att alla svenska banker är helt mongo i frågan - jag är kund hos 4 st och det är rött ljus hos alla.

Så länge jag lyckas överföra krypton till Binance är jag nöjd, där snackar vi helt andra summor.
Citera
2024-03-01, 11:20
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Har av okänd anledning blivit avstängd från muppverksamheten Coinbase,

Citat:
Okej.. jag har köpt Ozempic på darknet

Badaboom.

mvh