• 1
  • 2
2024-02-29, 18:50
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Låter som att det brustit i dialogen mellan beroendevård och psykiatrin. Det vore inte första gången någon skickas fram och tillbaks mellan dessa vårdinrättningar.

Låter oavsett sinnessjukt och man blir ständigt påmind om hur dåligt vården fungerar i vissa avseenden.
Folk är såna jävla mästare på att avsäga sig ansvar/arbete i det här landet. Vården kanske är världsledare, men egentligen är halva samhället inbegripet i samma sport: Att undivka arbete så mycket som möjligt. Det är inte långsökt att påstå att det är vad som hänt här. Personal sitter med en hel jävla bok om hur man i största möjliga mån skjuter över problem på andra, så att man får mindre att göra själv.

I de flesta fall blir folk bara utan service, irriterade, eller får slösa sin tid. Den här gången dog någon. Problemen kommer fortgå
Citera
2024-02-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var hon naken eller bara barfota? Det är två olika saker.

Jag uppfattar det som att hon först var barfota när ambulansen påträffade henne. Sedan fick hon väl gå ut i kylan igen och frös ihjäl naken av någon anledning. Folk som fryser ihjäl känner att de blir varma innan döden har jag hört nånstans..
Citera
2024-02-29, 21:22
Medlem
canterburys avatar
Bild. Har svårt att se det framför mig
Citera
2024-02-29, 22:22
Medlem
DarkBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Bild. Har svårt att se det framför mig
Nått sånt här?. https://pasteboard.co/FefmJ7nuYWGq.jpg
Citera
2024-03-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvtomt
Folk är såna jävla mästare på att avsäga sig ansvar/arbete i det här landet. Vården kanske är världsledare, men egentligen är halva samhället inbegripet i samma sport: Att undivka arbete så mycket som möjligt. Det är inte långsökt att påstå att det är vad som hänt här. Personal sitter med en hel jävla bok om hur man i största möjliga mån skjuter över problem på andra, så att man får mindre att göra själv.

I de flesta fall blir folk bara utan service, irriterade, eller får slösa sin tid. Den här gången dog någon. Problemen kommer fortgå

Håller med till hundra procent!
Så verkar det vara..
Citera
2024-03-04, 08:57
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBum
Nått sånt här?. https://pasteboard.co/FefmJ7nuYWGq.jpg

Haha tack. Mycket målande!
Citera
2024-03-05, 16:50
Medlem
Väldigt tråkigt men hur kan man ha vanföreställningar i två dygn?! Hon verkar ha varit en ensam kvinna som ingen brydde sig om tyvärr..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in