2024-02-29, 20:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Här kommer en som tom kan bräda Stenevi som sänke för MP, lycka till Amanda!!!!!
Ang frillan, trodde kulturell appropriering var en stor no-no för muppvänstern i Sverige och världen men där ser man.
Vikningarna lär ha haft dreadlocks, så den kulturella approprieringen tycks ha gått åt andra hållet. Vilken kultur som var först med tuperat hår i långa korvar lär vi aldrig få reda på.
Citera
2024-02-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Vikningarna lär ha haft dreadlocks, så den kulturella approprieringen tycks ha gått åt andra hållet. Vilken kultur som var först med tuperat hår i långa korvar lär vi aldrig få reda på.

Oavsett så finns det i åtminstone USA ett stort antal svarta personer som tar sånt här på stort allvar. De känner sig kränkta om någon icke svart har dreadlocks eftersom det anses vara kulturell appropriering.
Citera
2024-02-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

För att bli politiker i Sverige måste man börja som barn i ett politiskt ungdomsförbund.
Det är en modell som inte fungerar.
För ett normalt friskt barn är inte intresserad av politik.
Ett normalt friskt barn spelar hellre fotboll, hänger i stallet eller med kompisar.
Så politik i Sverige blir ett specialintresse för barn som är lite eljest, helt saknar behov av att interagera med andra barn, eller är för socialt tafatta för att få leka med andra.

Vi behöver öppna upp vägar för vuxna mogna människor in i politiken. Vår modell fungerar inte.

Du har en poäng i att nåt måste vara fel i rekryteringen när så stor andel utav politikerna är minst sagt udda. Vi kan inte låta landet styras utav dårar. Men hur får vi in fler normala sunda människor i riksdagen?
Citera
2024-02-29, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Förra kulturministern, leg psykolog Amanda Lind, 43 (mera känd som kråkboet) kandiderar till posten som nytt språkrör för Miljöpartiet

Amanda Lind skräms inte av att samarbeta med Helldén. Tvärt om. Hon och Helldén känner varandra sedan länge och gick på Guldbaggegalan tillsammans.

– Vi fungerar bra ihop och jag känner mig väldigt trygg med Daniel. Han är en erfaren politiker, vass och tydlig, så det kommer att gå jättebra.

– Vi har en regering som gör avkall på rättssäkerheten och exemplifierar visitationszoner och SD:s uttalanden om att låsa in människor utan brottsmisstanke.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...efter-stenevi/

(FB) Info/skvaller om Amanda Lind (kulturminister 2019)

Kommer hon att bli ett efterlängtat sänke för MP?

Vilka kommer rösta på henne tror du? Har folk verkligen mage och göra detta?
Citera
2024-02-29, 20:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Du har en poäng i att nåt måste vara fel i rekryteringen när så stor andel utav politikerna är minst sagt udda. Vi kan inte låta landet styras utav dårar. Men hur får vi in fler normala sunda människor i riksdagen?
Jag har föreslagit att vi återinför ståndsriksdagen. Läkarförbundet får skicka en person, polisförbundet en, lärarförbundet en. osv. Och endast en mandatperiod. man skall även förbinda sig att gå tillbaka till yrket efteråt annars får man återbetala hela riksdagsarvodet (vi vill inte ha några proffs).
Det behöver inte vara samtliga platser. Det räcker med 20-30 stycken.

Det gillades inte på flashback. Men det är min bästa ide för att göra något snabbt.
Citera
2024-02-29, 21:43
Bannlyst
Hon känns bra, mp är ju lite fria och härliga när det gäller hbtqai+ och så. Min bror har haft kontakt med henne och hon vill bryta ned Sverige som nation och det är ju bra. Hon anser också att vi har fått för mycket och ska nedmontera vår välfärd och ge bort till fattiga länder. Hon är stort fan av Kuba!
Citera
2024-02-29, 22:33
Medlem
ceyifam2s avatar
Kråkbo eller inte, jag tror att det (för MP) kan vara det bästa valet.

Intelligent? Ja, klart över snittet åtminstone.
Erfarenhet? Ja.
Kan föra sig bland folk? Ja.
Utseendet för sig? Kan ju diskuteras, vilket utseende MP-väljare premierar, men all forskning visar att vackra människor har fördelar generellt sett. Kan locka väljare faktiskt, och då menar jag inte kåtbockar utan i allmänhet.
https://static.bonniernews.se/bildix...5d1c69548.jpeg (Nobelfest)
Åsikter? Hon måste komplettera den där stockholmsstollen de valde till språkrör, förhoppningsvis innebär det fokus på skog, miljö, jordbruk, landsbygd.
Citera
2024-02-29, 23:11
Medlem
Molekyl3ns avatar
Vissa uppfattar inte sin egen sjukdomsbild, absolut, behöver inte vara ytterligare ett får i mallen men alltså... Detta får en att undra varför dom bommade igen mentalsjukhusen på 90-talet
Citera
2024-02-29, 23:14
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Lite tröttsamt att så många bryr sig om politikers utseende. Visst, en sund själ i en sund kropp, men frisyren torde vara totalt irrelevant.

Jag tycker att politiker borde värderas utifrån hur de genomför utöovad politik. Politiker som inte verkar i linje med det som de står för och/eller sina väljares önskemål, borde naturligtvis få noll röster (mao partier som inte genast sparkar sådana politiker borde få noll röster). Efter denna grundläggande gallring så kan folk sedan välja politiker/parti utifrån personliga åsikter.

Att bry sig om politikers utseende och framtoning känns oförenligt med demokrati.

Du anser alltså att ha en åsikt är oförenligt med demokrati?
Jisses, var kommer alla idioter ifrån
Citera
2024-02-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Amanda Lind är en av våra riksdagsmän som jag säker på har autism. Men också en indikation på hur svårt det är att upptäcka autism hos kvinnor.

När hon blev kulturminister skrev många på flashback att hon såg "konstig" ut, och media skrev att hon var prästdotter (autism är en genetisk överförd diagnos). Så jag letade reda på bilder av pappan som naturligtvis hade både babyface och coca-cola-bottnar.
På kvinnor kan det ofta vara enklare att upptäcka autism genom att studera fadern eller söner. ALva myrdal är en annan sådan kvinna. Direkt vacker som ung men med en son som hade synliga tydliga tecken på autism.

Frågan är var på spektrat Amanda är. Är hon nästan normal eller skogstokig?

För att bli politiker i Sverige måste man börja som barn i ett politiskt ungdomsförbund.
Det är en modell som inte fungerar.
För ett normalt friskt barn är inte intresserad av politik.
Ett normalt friskt barn spelar hellre fotboll, hänger i stallet eller med kompisar.
Så politik i Sverige blir ett specialintresse för barn som är lite eljest, helt saknar behov av att interagera med andra barn, eller är för socialt tafatta för att få leka med andra.

Vi behöver öppna upp vägar för vuxna mogna människor in i politiken. Vår modell fungerar inte.

Fördomsfulla personer, som drar slutsatser om någons personlighet utifrån föräldrarnas styrka på glasögonen, vilken diagnos har såna skulle du säga? Hur gör vi för att fördomsfulla personer inte ska komma in i riksdagen?
Citera
2024-02-29, 23:16
Medlem
Full-Retards avatar
Det finns ingen plats för sideshow Bob just nu.
Citera
2024-02-29, 23:23
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Fördomsfulla personer, som drar slutsatser om någons personlighet utifrån föräldrarnas styrka på glasögonen, vilken diagnos har såna skulle du säga? Hur gör vi för att fördomsfulla personer inte ska komma in i riksdagen?
Är det fördomsfullt att veta att jorden är rund?

Är det fördomsfullt att veta att ögat är det känsligaste organet för störningar i fosterstadiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in