2024-04-02, 10:32
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Anledningen till att MAGA är för Putin är att trumplojalister som Tucker Carlson aktivt sprider Ryssvänlig propaganda.
MAGA består av icketänkande idioter som inte kan tänka själva så dom hämtar sina åsikter från Tucker och FOXNEWS.

Varför skulle Putinhatare vara annorlunda då? Snarare är det ju antirysk propaganda som går på högsta volym hos MSM och övrigt etablissemang. De mest lättmanipulerade, svagsinta och icke-självständigt tänkande dras garanterat till Putinhatarlägret.
Citera
2024-04-02, 13:13
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Varför skulle Putinhatare vara annorlunda då? Snarare är det ju antirysk propaganda som går på högsta volym hos MSM och övrigt etablissemang. De mest lättmanipulerade, svagsinta och icke-självständigt tänkande dras garanterat till Putinhatarlägret.
Det är inte propaganda att fördöma en makthungrig dåre i Kreml som startat ett illegalt angreppskrig och därigenom mördat tusentals oskyldiga.
Spred allierad media Hitlerhatande propaganda under WW2 eller hade dom både moraliskt och sakligt rätt i att Hitler var en massmördare?

Det finns faktiskt fortfarande saker som är objektivt sant, att Putin är en ljugande mördare är just ett sådant faktum.
Senast redigerad av Timothy.McVeigh 2024-04-02 kl. 13:18.
Citera
2024-04-02, 13:34
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Det är inte propaganda att fördöma en makthungrig dåre i Kreml som startat ett illegalt angreppskrig och därigenom mördat tusentals oskyldiga.
Spred allierad media Hitlerhatande propaganda under WW2 eller hade dom både moraliskt och sakligt rätt i att Hitler var en massmördare?

Det finns faktiskt fortfarande saker som är objektivt sant, att Putin är en ljugande mördare är just ett sådant faktum.

Du lyckades alldeles själv bevisa hur rätt jag har. Minsann tror jag att du fick med precis all liberal propaganda mot Putin. Grattis till en framgångsrik hjärntvätt i ditt fall.
Citera
2024-04-02, 20:41
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Du lyckades alldeles själv bevisa hur rätt jag har. Minsann tror jag att du fick med precis all liberal propaganda mot Putin. Grattis till en framgångsrik hjärntvätt i ditt fall.
Tja, jag var nära ett kort ögonblick att tro på den ganska uppenbara lögnen att Putin startade kriget bl.a pga NATOs utvidgning vilket naturligtvis är den lögn du tror på.
Är det en annan propagandavariant du använder som motiv till ditt ställningstagande i konflikten i Ukraina så får du gärna upplysa mig om det.
Ta gärna och nämn det antal Rubel du får i brevlådan varje månad i din lägenhet i st Petersburg...
Citera
2024-04-02, 20:53
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Tja, jag var nära ett kort ögonblick att tro på den ganska uppenbara lögnen att Putin startade kriget bl.a pga NATOs utvidgning vilket naturligtvis är den lögn du tror på.
Är det en annan propagandavariant du använder som motiv till ditt ställningstagande i konflikten i Ukraina så får du gärna upplysa mig om det.
Ta gärna och nämn det antal Rubel du får i brevlådan varje månad i din lägenhet i st Petersburg...

Ni russofober låter allihop likadant och är lika patetiska. Putin har inte startat något krig i Ukraina utan vill avsluta det som påbörjades 2014 när USA olagligen kuppade bort Ukrainas folkvalde president. Men det som gör att väldigt många Trumpanhängare också stödjer Putin är att den senare verkligen utmanat den liberala globalistiska världsordningen. Alla vi som är pålästa känner till Wolfowitzdoktrinen och Brzezinski’s bok ”The Grand Chessboard”. Det gör ryssar och kineser också. Så vi vet att USA vill få kontroll över Ryssland och de enorma naturtillgångarna där.
Citera
2024-04-02, 21:03
Vad är egentligen pro-Ryssland för några? Om man läser här på Flashback så är alla som vill ha fred rysstroll. Tycker man inte är NATO är bra? Rysstroll. Ifrågasätter man Sveriges medverkande i NATO? Vatnik.

Det känns som att den här tråden behöver tydlighet, för som det är nu styrs agendan av den sida som vrålar sin propaganda högst. För att vara ett diskussionsforum så är diskussionen inte särskilt yvig.
Citera
2024-04-02, 21:07
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ni russofober låter allihop likadant och är lika patetiska. Putin har inte startat något krig i Ukraina utan vill avsluta det som påbörjades 2014 när USA olagligen kuppade bort Ukrainas folkvalde president.
Du utelämnar det uppenbara, dvs att Ukrainas rysslandstrogne president inte förlorade makten i en statskupp utan han flydde landet när han insåg att folket inte ville närna sig Ryssland utan var mer EU-positiva.
Citat:
Men det som gör att väldigt många Trumpanhängare också stödjer Putin är att den senare verkligen utmanat den liberala globalistiska världsordningen. Alla vi som är pålästa känner till Wolfowitzdoktrinen och Brzezinski’s bok ”The Grand Chessboard”. Det gör ryssar och kineser också. Så vi vet att USA vill få kontroll över Ryssland och de enorma naturtillgångarna där.
Du nämner två judar, tar man med Zelensky blir det tre.
Att ni Putinvänner är så indoktrinerade med antisemitism blir ganska komiskt när ni anklagar Ukraina för att vara Nazistiskt.
Brzezinski lyckades också krossa Sovjetunionen genom invasionen av Afghanistan vilket visar hur lättledda ryssarna är.

Att kalla judarna för Globalister lurar ingen lika lite som när NMR kallade judarna för internationella bankirer.
Men det var ju trots allt Tsarryssland som producerade förfalskningen "Sion Vises Protokoll" så jag förstår att ett rysstroll gärna använder judarna som ett existensiellt hot.
Citera
2024-04-02, 21:31
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du utelämnar det uppenbara, dvs att Ukrainas rysslandstrogne president inte förlorade makten i en statskupp utan han flydde landet när han insåg att folket inte ville närna sig Ryssland utan var mer EU-positiva.
Du nämner två judar, tar man med Zelensky blir det tre.
Att ni Putinvänner är så indoktrinerade med antisemitism blir ganska komiskt när ni anklagar Ukraina för att vara Nazistiskt.
Brzezinski lyckades också krossa Sovjetunionen genom invasionen av Afghanistan vilket visar hur lättledda ryssarna är.

Att kalla judarna för Globalister lurar ingen lika lite som när NMR kallade judarna för internationella bankirer.
Men det var ju trots allt Tsarryssland som producerade förfalskningen "Sion Vises Protokoll" så jag förstår att ett rysstroll gärna använder judarna som ett existensiellt hot.

Janukovitj flydde för att beväpnat slödder sköt i och omkring parlamentet.

Jag riktade aldrig någon kritik mot judar men det är ju intressant att du själv vet att både Wolfowitz och Brzezinski var judar. Inte heller har jag använt mig av ”anti-nazistisk” retorik. Allt det här måste var en öm punkt för dig enär du själv tar upp det. Fakta kvarstår dock att USA såväl i skrift som handling eftersträvar global hegemoni.
Citera
2024-04-02, 22:07
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Janukovitj flydde för att beväpnat slödder sköt i och omkring parlamentet.
Beskjutningen riktades mot demonstranterna och inte polisen, alltså var det Janukovitj själv som beordrade morden,
Citat:
Jag riktade aldrig någon kritik mot judar men det är ju intressant att du själv vet att både Wolfowitz och Brzezinski var judar. Inte heller har jag använt mig av ”anti-nazistisk” retorik. Allt det här måste var en öm punkt för dig enär du själv tar upp det. Fakta kvarstår dock att USA såväl i skrift som handling eftersträvar global hegemoni.
Att USA eftersträvade global hegemoni var en del av Wolfowitz, aka Bushdoktinen men det är mer än 20 år sedan den var aktuell så varför hänvisar du till den nu?

Dom flesta presidenter i USA har haft någon form av doktrin men att Joe Biden skulle följa Wolfowitzdoktrinen är ju bara löjligt.
Världen är en helt annan plats nu och Bush hade säkert invaderat Ryssland om han styrt nu enligt Wolfowitzdoktrinen men som du vet är Joe Biden USAs president och har inte visat några tecken på vilja till global hegemoni.

Att MAGA ogillar Brzezinski beror nog mer på Trumps tramsiga fejd med hans dotter Mika än något annat.
Citera
2024-04-02, 23:05
Medlem
Citat:
Det har ju precis skett ett stort terrordåd i Moskva utfört av muslimer även om uppdragsgivaren högst sannolikt står att finna mer västerut. Kievregimen har vidare attraherat många jihadister som slåss för deras sak i kriget. Många förment konservativa svenskar tycks använda den här felaktiga muslimkopplingen till Ryssland för att motivera sitt hat mot Putin. Personliga tror jag att det egentligen handlar om helt andra saker av mer psykologisk natur. Det är även värt att påpeka att Trump inte för fem öre stödjer den nuvarande linjen som USA och väst intagit mot Ryssland.
På tal om terrordådet vill jag nämna att jag såg en person reagera som första intryck på nyheten om dådet med ett "ingen sympati där". Detta slog mig i ansiktet med hur tydlig hjärntvätten var. Det är kul, men samtidigt vidrigt, hur samma människor som har babblat om "avhumanisering" av kvinnor, invandrare bla bla bla, nu själva avhumaniserar ett helt djävla folk på grund av vad dess styre gör. Jag blev rent äcklad första gången jag såg inläggen på reddit med filmerna där ryssar dödas och folk runkar åt det i kommentarerna.
Citera
2024-04-03, 10:19
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Beskjutningen riktades mot demonstranterna och inte polisen, alltså var det Janukovitj själv som beordrade morden,

Att USA eftersträvade global hegemoni var en del av Wolfowitz, aka Bushdoktinen men det är mer än 20 år sedan den var aktuell så varför hänvisar du till den nu?

Dom flesta presidenter i USA har haft någon form av doktrin men att Joe Biden skulle följa Wolfowitzdoktrinen är ju bara löjligt.
Världen är en helt annan plats nu och Bush hade säkert invaderat Ryssland om han styrt nu enligt Wolfowitzdoktrinen men som du vet är Joe Biden USAs president och har inte visat några tecken på vilja till global hegemoni.

Att MAGA ogillar Brzezinski beror nog mer på Trumps tramsiga fejd med hans dotter Mika än något annat.

Dessbättre har vi filmbevis på att Högra sektorn och Svoboda sköt och hotade i och utanför parlamentet i Kiev. De var dumma nog att lägga ut det själva. Vi vet också att det var CIA-assets som besköt demonstranter. Alltihop var en iscensatt olaglig statskupp signerad CIA. Vilket Victoria Nuland erkände i buggade telefonsamtal som alltjämt ligger ute på nätet.

Wolfowitzdoktrinen gäller alltjämt och Brezezinski’s bok är mer aktuell än någonsin. Det var alldeles nyligen som Biden klart och tydligt sa att USA eftersträvar global hegemoni.

USA har aldrig haft militär slagstyrka nog att invadera eller ens besegra Ryssland militärt. Definitivt inte nu. Det är därför USA gömmer sig bakom proxies och marionettstater.
Citera
2024-04-03, 10:24
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
På tal om terrordådet vill jag nämna att jag såg en person reagera som första intryck på nyheten om dådet med ett "ingen sympati där". Detta slog mig i ansiktet med hur tydlig hjärntvätten var. Det är kul, men samtidigt vidrigt, hur samma människor som har babblat om "avhumanisering" av kvinnor, invandrare bla bla bla, nu själva avhumaniserar ett helt djävla folk på grund av vad dess styre gör. Jag blev rent äcklad första gången jag såg inläggen på reddit med filmerna där ryssar dödas och folk runkar åt det i kommentarerna.

Så är det tyvärr. Du behöver bara titta på alla vedervärdiga inlägg här på flashback från russofober. Det de kanske inte tänkt på är att de även avhumaniserar sig själva. Uppvisar man inte grundläggande mänskliga egenskaper så har man avsagt sig rätten att kalla sig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in