• 1
  • 2
2024-02-28, 04:18
Medlem
Tjenare! Jag har en liten fråga som någon kanske kan hjälpa mig med. Det var så att jag lade ett bud på kronofogdens auktion i helgen på fyllan (såklart). Nu i nyktert tillstånd så ångrar jag mig och vill verkligen inte ha denna produkt.

Läst på deras sida att alla bud är bindande, men tänkte att det kan vara värt ett försök o fråga om man kan ångra sig eftersom auktionen ändå är 5 dagar från att stängas.

Det kan såklart bli så att någon budar över men ingen har gjort det hittills och det skadar väl inte att försöka slå en pling och förklara hur det ligger till?

Lade ändå ett bud på 4000kr så det är lite tråkiga pengar att lägga, har någon här nån erfarenhet av att ångra bud? Är det ens värt att ringa eller får jag bara vänta och hålla tummarna på att någon budar över?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Meke 2024-02-28 kl. 04:22.
Citera
2024-02-28, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meke
Tjenare! Jag har en liten fråga som någon kanske kan hjälpa mig med. Det var så att jag lade ett bud på kronofogdens auktion i helgen på fyllan (såklart). Nu i nyktert tillstånd så ångrar jag mig och vill verkligen inte ha denna produkt.

Läst på deras sida att alla bud är bindande, men tänkte att det kan vara värt ett försök o fråga om man kan ångra sig eftersom auktionen ändå är 5 dagar från att stängas.

Det kan såklart bli så att någon budar över men ingen har gjort det hittills och det skadar väl inte att försöka slå en pling och förklara hur det ligger till?

Lade ändå ett bud på 4000kr så det är lite tråkiga pengar att lägga, har någon här nån erfarenhet av att ångra bud? Är det ens värt att ringa eller får jag bara vänta och hålla tummarna på att någon budar över?

Tack på förhand!

Jag beställde just kattmat för 2700... Köp "produkten" och glöm pengarna. Elller kanske kan dunsälja den för 8 i framtiden
Citera
2024-02-28, 05:16
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Har du lagt bud så är det bara att hoppas att någon bjuder över, nu är det iofs ett par år sedan, men när jag la ett bud på en klocka (på fyllan och la bud på fel klocka) så var det stört omöjligt att få bort budet.
Citera
2024-02-28, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Har du lagt bud så är det bara att hoppas att någon bjuder över, nu är det iofs ett par år sedan, men när jag la ett bud på en klocka (på fyllan och la bud på fel klocka) så var det stört omöjligt att få bort budet.

Jahopp, håller tummarna. Annars får man bara bita i det sura äpplet. Tack ska du ha för info!
Citera
2024-02-28, 06:14
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Tack på förhand!

Lägg upp den på auktion dagen efter
Citera
2024-02-28, 06:58
Medlem
Ostmackans avatar
Citat:

Tack på förhand!

Du kan helt enkelt skita i att betala om du vinner. I värsta fall blir du spärrad att buda på nytt under 30 dagar.
Citera
2024-02-28, 07:03
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Du kan helt enkelt skita i att betala om du vinner. I värsta fall blir du spärrad att buda på nytt under 30 dagar.

Det känns annars som att Kronofogden skulle ha möjlighet att ta till bättre metoder än att bara spärra någon i 30 dagar. Det är ju ändå en organisation som redan har färdiga verktyg för att exempelvis plocka ut pengar från ditt bankkonto.
Citera
2024-02-28, 07:21
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det känns annars som att Kronofogden skulle ha möjlighet att ta till bättre metoder än att bara spärra någon i 30 dagar. Det är ju ändå en organisation som redan har färdiga verktyg för att exempelvis plocka ut pengar från ditt bankkonto.

Exakt det, dom är ute efter pengar, inte att hjälåa någon, dom vill endast ha pengar
Citera
2024-02-28, 07:34
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton

Kan det vara så att distansköplagen är tillämplig?
Citera
2024-02-28, 07:37
Medlem
mr-virros avatar
Vad är det för något och vad har det för värde? Antagligen så kan du bara ta ett par schyssta bilder, skriva en säljande text och sen lägga ut den för 1kr på Tradera. Förhoppningsvis är det något av värde och du kan få tillbaka åtminstone en del av dina pengar.
Citera
2024-02-28, 07:46
Medlem
Om man inte vet syftet med en auktion så skall man inte vara med på auktioner. Kan man inte ta beslut på fyllan man kan stå för när man är nykter skall man inte leka med alkohol utan man får titta på när dom vuxna gör det.
Det är ju knappast så att du kan ge dig ut och köra ihjäl folk med en bil på fyllan och sedan skylla på att du gjorde det på fyllan så därför borde det inte räknas, saker man gör har konsekvenser och man lär sig oftast det i 20-25års åldern

Det funkar liksom inte så att man kan ändra sig och om det är 5 dagar eller 5 sekunder kvar på en auktion spelar ingen som helst roll, du har lagt ett bud och därmed skapat helt nya förutsättningar för fortsatt budgivning från samtliga parter
Citera
2024-02-28, 07:50
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kan det vara så att distansköplagen är tillämplig?

Nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in