2024-02-28, 12:31
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Att det är till ingen nytta är din åsikt och ditt önsketänkande. Vi vet inte. Varför kan du inte vara nöjd med den slutsatsen?

På vilket sätt var hans handling ett terrordåd?

Jag tycker mina två frågor belyser en vilja hos dig att försöka avfärda detta. Varför? Hur påverkar det här dig?

Om det nu påverkade världen på ett eller annat sätt, vad skulle du säga då?

Ett terrordåd mot alla mikroorganismer i hans egen kropp. Mot hans familj och anhöriga. Ett mord.
Citera
2024-02-28, 12:33
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det hade i så fall varit en barmhärtighetsgärning att skjuta ihjäl honom, det skulle ha minskat hans lidande.

Psyksjuka personer fungerar inte som väckarklocka.
Hur många kineser som har gjort samma sak i protest mot Kinas regim minns du förresten?

Tänker detsamma vad fan sköt de honom inte för så han slapp lida
Citera
2024-02-28, 12:36
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Det sa folk igår. Idag är vi ännu här och diskuterar honom. Instagram är fullt av diskussioner om honom.

Dey känns som att människor som inte VILL att hans handling ska märkas och bli ihågkommen bara skriver vad de önskar här, men ni hjälper bara till med att sprida hans budskap.

Möjligtvis påverkar detta er också.

Det påverkar så till vida att man upprörs och mår illa över det totalt meningslösa och ohyggliga i detta vansinnesdåd.
Citera
2024-02-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
I övrigt kan man kika på historien och se vad som skett i efterhand. Såhär står det om en t ex:

"Tarek al-Tayyib Muhammad abo Bouazizi, [......] var en tunisisk gatuförsäljare som brände sig själv den 17 december 2010, för att protestera mot konfiskeringen av hans varor och förnedringen som han utsattes för av en kvinnlig polis. Händelsen blev starten för protesterna i Tunisien 2010–2011 med dödliga demonstrationer och uppror över hela Tunisien som en protest mot sociala och politiska problem i landet. Ilska och våld intensifierades efter Bouazizis död, vilket ledde till att den dåvarande presidenten Zine El Abidine Ben Ali klev ner från makten efter 23 år och flydde i exil till Saudiarabien. Bouazizis protest ledde slutligen till protester i flera andra arabländer.

Efter att Bouazizi brände sig själv har flera andra efterliknat agerandet i andra arabländer i ett försök att få ett slut på förtrycket de får stå ut med från korrupta autokratiska regeringar. De har tillsammans med Bouazizi hyllats av vissa som "heroiska martyrer i en ny revolution i Mellanöstern".[1]"
https://www.theguardian.com/global-development/2020/dec/16/he-ruined-us-10-years-on-tunisians-curse-man-who-sparked-arab-spring

”But a decade since he set himself on fire in protest at state corruption and brutality, Bouazizi is out of fashion in Tunisia – along with the revolution his death inspired. His family have moved to Canada and cut most ties with Sidi Bouzid. “They were smeared,” says Bilal Gharby, 32, a family friend.

In Sidi Bouzid’s main street a passerby, Fathiya Iman, 54, when asked what she thinks of Bouazizi, looks to his picture across the road. “I curse at it,” she says. “I want to bring it down. He’s the one that ruined us.”

For most, the revolution has been experienced as a drop in living standards. Economic growth has more than halved since 2010, and unemployment is endemic among young people, who make up 85% of the jobless. “Nothing changed,” says Ashraf Hani, 35, who saw from his kiosk across the road Bouazizi ignite himself after his produce and cart were confiscated. “Things are moving to the worse.”
Citera
2024-02-28, 12:40
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Alla borde försvara sig mot terror, såväl israeler som palestinier.

Inget tyder på att människan var en galning. Han protesterade ett folkmord som sker IDAG så han var snarare klarsynt i detta ämne oavsett om han var en korkad vänsterdåre i övrigt.

Inte ens dårarna här som försöker förminska hans handling förnekar folkmordet som begås på palestinierna. De säger i bästa fall att hans handling inte gör skillnad för att stoppa det eller drar en whataboutism om att Israel minsann får hämnas terrordåd och därför etniskt rensa ett folkslag från marken de bebott i tusentals år.

Som sagt, hans handling belyser om inget annat tydligt ondskan i andra människors hjärtan.

Det begås inget folkmord på Palestinier. Däremot har vi ett pågående krig i Gaza som leder till en del civila döda precis som alla krig gör. Civila dödsoffer skadar Israels internationella relationer och de gör därför allt för att undvika dessa. Till exempel genom att varna civila i förväg när de tänker slå till någonstans. På grund av att de inte har någon avsikt att mörda civila så är det per definition inte folkmord. Alla som hävdar annorlunda vet inte vad ordet "folkmord" betyder.

Det är extremt oroväckande att folk använder ordet "folkmord" så lättvindigt därför att det leder till att vi tappar förmågan att skilja faktiska folkmord från helt vanliga krig.

Ni som läser detta behöver inte lita på mig. Googla "genocide", läs definitionen och fråga er om ett land som ringer och förvarnar folk innan de bombar någonstans handlar i enighet med denna definitionen. Om ni är läskunniga och normalbegåvade kommer ni komma fram till rätt svar på typ en minut.
Senast redigerad av KJosef 2024-02-28 kl. 12:44.
Citera
2024-02-28, 12:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det påverkar så till vida att man upprörs och mår illa över det totalt meningslösa och ohyggliga i detta vansinnesdåd.
De verkligt meningslösa och ohyggliga vansinnesdåden sker i Gaza. Aaron offrade frivilligt sitt liv för att påminna oss alla om det.
Citera
2024-02-28, 12:46
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilluopillo74
Många Araber / Palestiner ser Aaron som en hjälte och martyr nu. Hamas lägger skulden på USA. Tragiskt ledsamt för Aarons famij.

Ja han uppmuntrar ju tragiskt och fruktansvärt nog till fler självmords- och terrordåd.
Citera
2024-02-28, 12:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Det begås inget folkmord på Palestinier. Däremot har vi ett pågående krig i Gaza som leder till en del civila döda precis som alla krig gör. Civila dödsoffer skadar Israels internationella relationer och de gör därför allt för att undvika dessa. Till exempel genom att varna civila i förväg när de tänker slå till någonstans. På grund av att de inte har någon avsikt att mörda civila så är det per definition inte folkmord. Alla som hävdar annorlunda vet inte vad ordet "folkmord" betyder.

Det är extremt oroväckande att folk använder ordet "folkmord" så lättvindigt därför att det leder till att vi tappar förmågan att skilja faktiska folkmord från helt vanliga krig.

Ni som läser detta behöver inte lita på mig. Googla "genocide", läs definitionen och fråga er om ett land som ringer och förvarnar folk innan de bombar någonstans handlar i enighet med denna definitionen. Om ni är läskunniga och normalbegåvade kommer ni komma fram till rätt svar på typ en minut.
Etnisk rensning pågår och långa ursäktande texter är bara läskiga.
Citera
2024-02-28, 12:49
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De verkligt meningslösa och ohyggliga vansinnesdåden sker i Gaza. Aaron offrade frivilligt sitt liv för att påminna oss alla om det.

Två fel gör aldrig ett rätt. Han hade kunnat göra så mycket gott, detta var bara fruktansvärt vidrigt tragiskt.
Citera
2024-02-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Etnisk rensning pågår och långa ursäktande texter är bara läskiga.

Ursäktande texter för palestinernas terrorhandlingar eller?
Citera
2024-02-28, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Är vissa personer så pass efterblivna och naiva att de tror att en förvirrad 25-åring med potentiell neuropsykologisk nedsättning som bränner upp sig själv kommer att förändra någon konflikt? Lever ni i någon Braveheart-film eller? Var denna amerikanska killens aktion droppen för de involverade parterna? Det var lik som för mycket. Inte alla hundratusentals oskyldiga som dödats genom åren. Nej, denna kille var too much helt enkelt! Genom hans lidelse har vi blivit introspektiva och ser nu hur fel vi har agerat. Lets be friends! Peace and love everyone! Rymdkram!

Och ni, förmodligen samma efterblivna personer med samma efterblivna verklighetsuppfattning och analysförmåga, som påstår att man är en ynkrygg för att man inte gillar hans handling borde göra en neuropsykologisk utredning. Vi mer normala gillar inte handlingen då vi har empati och gillar inte att se en ung man grillas till döds för absolut ingenting. Så enkelt är det. Livet är så mycket mer värt att leva än att självmant genomlida något så jävligt för en konflikt som inte angår, påverkar eller involverar dig, och framförallt inte kommer att förändras.

Ryck upp er för fan och öva upp era hjärnor lite.

Du har bokstavligt talat inte sagt något nytt som inte redan sagts här och bara för att du kastar ur dig fler ord än andra clowner bara för att kalla någon psyksjuk gör inte ditt argument mer legitimt. Du fattar inte ens vad som påverkar andra människor så du borde stoppa upp din gissning om hur det här påverkar människor upp i röven.

Jag är glad att du tog åt dig över att jag kallade folk som tänker som du för ynkryggar, för det är vad ni är. Att du försöker alludera till filmer (som till stor del är baserade på historiska händelser, lol) är bara patetiskt, då de riktiga historiska händelserna också är brutalare och har mer komplexitet och känsla än vilken film som helst. Ni mer normala är precis det, normala och därför sovande tankeslavar. Det krävs något så här extremt för att ni ska vakna, för ni skulle tillåta att ett folkmord begås i åratal för att någon på aftonbladet sa att det EGENTLIGEN inte är ett folkmord. Det är precis sånt här som får ER att vakna upp, för vi andra ser tydligt vad som händer redan. Sen snackar du om empati. Vad leder din empati dig till? Att förminska en modig människas sista handling som martyr? Det enda som är för ingenting är ditt inlägg här. Alla konflikter i världen påverkar alla människor. Vi lever inte före kristus med tribalism. Vi lever i en global uppkopplad värld med en framförallt global ekonomi idag där ALLA konflikter på något sätt påverkar oss. Det är därför vi snackar om en konflikt i mellanöstern och relaterar den till en handling som en amerikan begår som protest till det. Det enda sånna som ni kan göra är att säga att det inte betyder någonting

Hundra av er är inte värda Aaron Bushnells vänstra sönderbrända pungkula.

Jag har en uppmätt intelligens som är två standarddeviationer över medel, så jag har övat upp min hjärna gott nog. Det är därför jag kallar ditt skit för skit och dig för en ynkrygg.

Att du har empati är skrattretande. Ha åtminstone empati för hans budskap då. Han offrade sitt liv så att du ska kunna släppa dina fördomar och faktiskt se vad som sker.

Citat:
Ursprungligen postat av KJosef

Vilka arméer är det som krigar mot varandra om detta är ett krig? Du snackar om Israels armé, en av världens mäktigaste, som totalt omringar Gaza, jämfört med Hamas, en terrorORGANISATION, som bara dyker upp och gör saker när Israel känner för att börja expandera sitt territorium?

Israel varnar palestinierna att de ska bomba deras hem samtidigt som de omringat dom från alla håll så de inte kan fly någonstans, och pressar in dom i mindre och mindre områden hela tiden. Hör du själv vad du säger? Är du helt jävla blåst? Än sen om de varnar dom. Vad fan ska de civilia göra? Deras AVSIKT är etnisk rensning från landet de bott i i tusentals ord. Det är ett folkmord.

Jag kanske outar mig själv lite här, men jag är en armenier, på tal om definitionen av folkmord. Ordet genocide blev myntat av Raphael Lemkin just efter det armeniska folkmordet och det är många av mina släktingar från min mors sida som rentav inte finns för att turkarna nästan mördade hela vår släkt hundra år sen, så snacka inte med mig om vad som är och inte är ett folkmord, och det speciellt om du är svensk.

Svenskar är idag upptagna med att suga turkisk kuk, förutom amerikansk och israelisk, när turkarna IDAG fortfarande förnekar det deras förfäder gjorde mot mina, för att i samma mening snacka om att de ska slutföra det som deras förfäder påbörjade, och azererna snackar om att armenier egentligen inte finns och att hela Armenien egentligen är azeriskt och förbereder sig för en invasion, samtidigt som de gör allt för att förstöra alla historiska kulturella artifakter på deras territorium som bevisar att armenier bott i området i tusentals år, och folkmordsstödjande väst köper azerisk olja efter att vi började sanktionera ryssen på grund av kriget i Ukraina...

Hycklare varenda en av er!

Svenskar supportar folkmördande folkslag utan problem både idag och historiskt, för att sen snacka om NEVAR FORGET, och många israeler är de första att förneka det armeniska folkmordet, för att de vill ha monopol på deras folkmord för att de kan få sympatier från efterblivna ohistoriska västlänningar samtidigt som de själva ETNISKT RENSAR PALESTINIER FRÅN DERAS HEMLAND SOM DE BEBOTT I TUSENTALS ÅR.

Dra åt helvete era patetiska YNKRYGGAR för det är allt ni är.

VAKNA.
Senast redigerad av dalavita 2024-02-28 kl. 13:59.
Citera
2024-02-28, 14:07
Medlem
KJosefs avatar
Citat:

Vilka arméer är det som krigar mot varandra om detta är ett krig? Du snackar om Israels armé, en av världens mäktigaste, som totalt omringar Gaza, jämfört med Hamas, en terrorORGANISATION, som bara dyker upp och gör saker när Israel känner för att börja expandera sitt territorium?

Det är ett krig mellan Hamas och Israel. Att Israel är mycket mäktigare gör det inte till ett illegitimt krig. Hamas skulle ha tänkt på detta innan de dödade 1200 Israeiliska civila (ett terrorbrott).

Citat:

Israel varnar palestinierna att de ska bomba deras hem samtidigt som de omringat dom från alla håll så de inte kan fly någonstans, och pressar in dom i mindre och mindre områden hela tiden. Hör du själv vad du säger? Är du helt jävla blåst? Än sen om de varnar dom. Vad fan ska de civilia göra? Deras AVSIKT är etnisk rensning från landet de bott i i tusentals ord. Det är ett folkmord.

Civila palestinier ska flytta på sig för att undvika att dö. Israel vill inte att de ska dö vilket är varför det per definition inte kan pågå ett folkmord på palestinier. Läste du mitt förra inlägg?

Citat:

Jag kanske outar mig själv lite här, men jag är en armenier, på tal om definitionen av folkmord. Ordet genocide blev myntat av Raphael Lemkin just efter det armeniska folkmordet och det är många av mina släktingar från min mors sida som rentav inte finns för att turkarna nästan mördade hela vår släkt hundra år sen, så snacka inte med mig om vad som är och inte är ett folkmord, och det speciellt om du är svensk.

Wow, grattis du är Armenier så du är den enda som kan något om detta. Du behöver inga argument utan du bara spottar ur dig att du är armenier så är debatten över. Vad bra då vet vi. Sånt här trams fungerar inte på mig. Använd argument eller citera någon annan.

Citat:
Dra åt helvete era patetiska YNKRYGGAR för det är allt ni är.

VAKNA.

Inte ett argument
Senast redigerad av KJosef 2024-02-28 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in