2024-02-28, 11:46
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför skulle det vara ett önsketänkande?
Det finns bara inget som tyder på att sådant här ändrar kriget, noll.
Jag har heller inte sagt att detta var ett terrordåd men att Israel utsätts för det hela tiden och de kommer inte låta denna galning förändra deras försvar mot terror.

Historien säger annat när man kikar på vad tidigare självbränningar lett till.
Citera
2024-02-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Historien säger annat när man kikar på vad tidigare självbränningar lett till.

Ge exempel, jag läser om några timmar då jag återvänder.
Väntar med spänning!
Citera
2024-02-28, 11:48
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ge exempel, jag läser om några timmar då jag återvänder.
Väntar med spänning!

Se mitt inlägg ovan.
Citera
2024-02-28, 11:49
Medlem
Vad man kan läsa mellan raderna så var han en ganska förvirrad själ där religionen förmörkat hans sinne.
Tråkigt för honom att han inte fick den hjälp han tydligen så väl skulle behövt få. Offrade sitt liv för just ingenting. Tragiskt.
Citera
2024-02-28, 11:50
Avstängd
Citat:
Varför skulle det vara ett önsketänkande?
Det finns bara inget som tyder på att sådant här ändrar kriget, noll.
Jag har heller inte sagt att detta var ett terrordåd men att Israel utsätts för det hela tiden och de kommer inte låta denna galning förändra deras försvar mot terror.

Alla borde försvara sig mot terror, såväl israeler som palestinier.

Inget tyder på att människan var en galning. Han protesterade ett folkmord som sker IDAG så han var snarare klarsynt i detta ämne oavsett om han var en korkad vänsterdåre i övrigt.

Inte ens dårarna här som försöker förminska hans handling förnekar folkmordet som begås på palestinierna. De säger i bästa fall att hans handling inte gör skillnad för att stoppa det eller drar en whataboutism om att Israel minsann får hämnas terrordåd och därför etniskt rensa ett folkslag från marken de bebott i tusentals år.

Som sagt, hans handling belyser om inget annat tydligt ondskan i andra människors hjärtan.
Citera
2024-02-28, 11:52
Medlem
Sådana där människor är de modigaste.
Det är inte många som törs att frivilligt
kliva över till andra sidan. Men det är en tragedi för hans familj, släkt och vänner.
Citera
2024-02-28, 12:04
Medlem
Observerads avatar
Är vissa personer så pass efterblivna och naiva att de tror att en förvirrad 25-åring med potentiell neuropsykologisk nedsättning som bränner upp sig själv kommer att förändra någon konflikt? Lever ni i någon Braveheart-film eller? Var denna amerikanska killens aktion droppen för de involverade parterna? Det var lik som för mycket. Inte alla hundratusentals oskyldiga som dödats genom åren. Nej, denna kille var too much helt enkelt! Genom hans lidelse har vi blivit introspektiva och ser nu hur fel vi har agerat. Lets be friends! Peace and love everyone! Rymdkram!

Och ni, förmodligen samma efterblivna personer med samma efterblivna verklighetsuppfattning och analysförmåga, som påstår att man är en ynkrygg för att man inte gillar hans handling borde göra en neuropsykologisk utredning. Vi mer normala gillar inte handlingen då vi har empati och gillar inte att se en ung man grillas till döds för absolut ingenting. Så enkelt är det. Livet är så mycket mer värt att leva än att självmant genomlida något så jävligt för en konflikt som inte angår, påverkar eller involverar dig, och framförallt inte kommer att förändras.

Ryck upp er för fan och öva upp era hjärnor lite.
Senast redigerad av Observerad 2024-02-28 kl. 12:07.
Citera
2024-02-28, 12:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Many of us like to ask ourselves, 'What would I do if I was alive during slavery? Or the Jim Crow South? Or apartheid? What would I do if my country was committing genocide?' The answer is, you're doing it. Right now. — Aaron Bushnell

Hans sida på Wikipedia växer snabbt.
Citera
2024-02-28, 12:20
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad man kan läsa mellan raderna så var han en ganska förvirrad själ där religionen förmörkat hans sinne.
Tråkigt för honom att han inte fick den hjälp han tydligen så väl skulle behövt få. Offrade sitt liv för just ingenting. Tragiskt.

Ja verkligen tragiskt.
Han hade kunnat gjort så mycket nytta. Istället hjälpt till på något sätt som t ex frivillig. Vad tjänade detta till?
Var har du läst om hans bakgrund och religiositet? Tack på förhand
Citera
2024-02-28, 12:27
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Sådana där människor är de modigaste.
Det är inte många som törs att frivilligt
kliva över till andra sidan. Men det är en tragedi för hans familj, släkt och vänner.

Modigt?
Jag tycker det är total galenskap.
Hoppas vid gud att ingen annan dåre tar efter. Så ohyggligt, tragiskt och sjukt. Att bli betraktad som en hjälte och martyr är kanske vad han ville uppnå men det är helt fel väg att gå.
Citera
2024-02-28, 12:29
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Återigen, jag tror inte det handlar om att han tror att det ska bli fred imorgon för att han gör detta. Det handlar om att han inte vill eller kan eller klarar av att vara en del i ett land som bidrar till kriget. Inte nödvändigtvis att det ska leda till större förändring, tror jag.

Hade han inte hellre kunnat vara en sund motkraft genom volontärarbete, hjälpa ekonomiskt mm???
Citera
2024-02-28, 12:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Identiteten på den amerikan som tände eld på sig själv utanför israeliska konsulatet i Atlanta hålls fortfarande hemligt av myndigheterna. Eftersom det är så viktigt att tysta ned så är det känsligt.

https://apnews.com/article/israeli-consulate-self-immolation-atlanta-protester-8f17dd72592f86797a45cda9b60605a5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in