2006-08-12, 14:10
Medlem
Anteeees avatar
Hitlers hund är ju en favorit
Citera
2006-08-12, 14:22
Medlem
ryggresningar kan du köra tills du har en styrka motsvarande 10 kilos marklyft, sedan behövs fria vikter
Citera
2006-08-12, 14:26
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog_den_II
ryggresningar kan du köra tills du har en styrka motsvarande 10 kilos marklyft, sedan behövs fria vikter

Förstod inte det där inlägget, 10 kilo i marklyft är ju ingenting?
Citera
2006-08-12, 15:37
Medlem
Axons avatar
Nej de va ju de han mena. Mesar kör ryggresningar för att bygga upp styrka inför marklyften?
Citera
2006-08-12, 18:54
Medlem
Orrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijje85
Förslag på bra övningar utan vikter eller maskiner som verkar för nedre delen av ryggen?

Löpning tar som fan på ryggen.
Citera
2006-08-12, 19:10
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Nej de va ju de han mena. Mesar kör ryggresningar för att bygga upp styrka inför marklyften?

Fast det där håller jag inte med dig om, ryggresningar är en jävligt bra övning som träffar nedre ryggen bra. Jag kör med en 10 kgs vikt för att öka belastningen.
Citera
2006-08-13, 13:04
Medlem
Ryggövningstips

Jag brukar använda en vanlig parkbänk som redskap till mina ryggövningar, passar även perfekt då man är ute och springer och ofta stöter på sådana. Jag lägger mig alltså på tvären på bänken och tar spjärn med vaderna mot ryggstöder så jag kan göra mina rygglyft. Jag försöker också kupa eller lyfta upp nedre delen av ryggen i början på mitt rygglyft, då tycker jag det tar mer i nedre ryggslutet.

Bänken passar även perfekt sedan som situps där jag låter vaderna vila på bänken medan jag ligger på rygg på gräset och gör situps. Man får ju inte glömma bort att träna motsatta muskelgrupperna..

Detta säger jag inte som någon expert utan bara som en vanlig "svensson" som gillar att röra på mig ibland. Lycka till!
Citera
2006-08-13, 13:49
Medlem
marklyft!
Citera
2006-08-13, 14:46
Medlem
Axons avatar
Marklyft + Chins räcker för att bygga en riktigt bra rygg

/Axon
Citera
2006-08-15, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mijje85
Förslag på bra övningar utan vikter eller maskiner som verkar för nedre delen av ryggen?

Ser att flera andra redan nämnt det men jag stämmer väl in jag också just in case:Börja köra marklyft!Bättre övning för nederdelen av ryggen och för att bygga styrka och massa för ryggen kan du helt enkelt inte hitta.
Citera
2006-08-15, 12:56
Medlem
Axons avatar
Tror fan man skulle kunna bygga en sjukt bra fysik med bara dessa powerövningar:
  • Marklyft
  • Raka Marklyft
  • Knäböj
  • Bänkpress
  • Chins

Vad tror ni?

/Axon
Citera
2006-08-15, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Tror fan man skulle kunna bygga en sjukt bra fysik med bara dessa powerövningar:
  • Marklyft
  • Raka Marklyft
  • Knäböj
  • Bänkpress
  • Chins

Vad tror ni?

/Axon

Ja du skulle få grym biceps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto