Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 10:26
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
du misstolkar! varför går man över järnvägen när bommar fälls ner och ljud och ljussignaler fungerar som det ska??

Nej det är du som misstolkar, jag svarade inte dig,, utan den som gjorde sig lustig över ditt svar...

Och nej jag vet inte varför man går över en järnvägsövergång när det är tåg på gång,, men det görs alldeles för ofta både av nyktra och fulla, både på dagen och natten... är väl jobbigt att vänta 2-3 minuter..
Citera
2024-03-24, 16:21
  #230
Medlem
Gick här över igår eftermiddag, och jo här kan man definitivt fastna, särskilt med berusning i kroppen😔
Citera
2024-03-28, 10:56
  #231
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banco79
Gick här över igår eftermiddag, och jo här kan man definitivt fastna, särskilt med berusning i kroppen😔

Hur kan man fastna? Vad är det för jävla dillande om "fastna". Vad fastnar man i?

/Lokförare
Citera
2024-03-28, 14:56
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur kan man fastna? Vad är det för jävla dillande om "fastna". Vad fastnar man i?

/Lokförare

Härlig ton👍 hur? Jo typ komma ner med foten mellan rälen och jämte(betongplattor eller vad det nu var) och inte komma loss.. är väl ungefär det som benämns att fastna.... Jag har dock inte sagt att så är fallet, bara att det är möjligt...
Citera
2024-03-28, 22:08
  #233
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banco79
komma ner med foten mellan rälen och jämte(betongplattor eller vad det nu var) och inte komma loss..

Jo säkert...
Citera
2024-03-28, 22:54
  #234
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur kan man fastna? Vad är det för jävla dillande om "fastna". Vad fastnar man i?

/Lokförare
Undrar detsamma. Kanske kan det hända om man är KRAFTIGT berusad av alkohol och/eller andra droger?

En gång var jag aspackad och bäng och kunde inte för mitt liv knäppa min skjorta ordentligt, hur mycket jag än försökte och koncentrerade mig.
Citera
2024-03-28, 23:11
  #235
Medlem
exoticspices avatar
Hade kanske tappat skorna på vägen och fastnade med foten i en sliper? och försökte vrida loss foten, som sjönk djupare in gruset under rälsen.

https://www.jaktojagare.se/wp-conten...ls-960x540.jpg
Citera
2024-03-29, 13:35
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jo säkert...

Vad tror du är troligast då hurtis? Att två killar bara sådär kommer på idén att 'oj nu kommer tåget, vi går ut och blir påkörda'
Citera
2024-04-03, 09:46
  #237
Medlem
Lång artikel i Smålandsposten om kvinnan vars bror och son omkom i denna olyckan.

Citat:
Det började som ett väldigt trevligt födelsedagsfirande i Växjö sista lördagen i februari. Daniel skulle gratulera sin far på 70-årsdagen och Ulrik ville gärna fira sin före detta svåger.
Framåt kvällen tackade delar av släkten för sig och födelsedagsfesten fortsatte fram mot midnatt där flera i familjen dröjde sig kvar. Daniel skulle sova över hos sin morbror Ulrik och de bestämde sig för att gå hem. De var runda under fötterna men några stora festprissar var ingen av dem och det var inte aktuellt att fortsätta ut på krogen. Men på hemvägen var alltså olyckan framme.
– Det vi vet genom vittnen är att Ulrik på något sätt hamnat på spåret och ligger ner och att min Daniel två gånger försökte få bort honom. Sen var där bara ett enda stort ljussken har ett av vittnena berättat, säger Susanne Vestberg.

https://www.smp.se/vaxjo/susanne-for...rhetsatgarder/
Citera
2024-04-04, 03:47
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur kan man fastna? Vad är det för jävla dillande om "fastna". Vad fastnar man i?

/Lokförare

undrar samma sak hur fan man kan fastna
Citera
2024-04-04, 03:49
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Lång artikel i Smålandsposten om kvinnan vars bror och son omkom i denna olyckan.



https://www.smp.se/vaxjo/susanne-for...rhetsatgarder/

Åtgärder på vad?

hur kan man missa ljud och ljussignaler? de måste ha varit berusade.

Tragiskt ändå såklart!
Citera
2024-04-04, 09:17
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
undrar samma sak hur fan man kan fastna

Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Åtgärder på vad?

hur kan man missa ljud och ljussignaler? de måste ha varit berusade.

Tragiskt ändå såklart!

Du verkar inte så listig faktiskt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback