Citat:
Ursprungligen postat av
graskala
Ja, men då låter det ju som att du har tillräcklig koll. Och sunt att inte tracka ännu noggrannare om du känner att det väcker gamla demoner, vilket känns lätt hänt.
Visst börjar du väl närma dig ett BMI inom normalspannet? Tänker att viktminskningen naturligt verkar gå långsammare då (tyvärr). Men jag håller tummarna att platån ger med sig! Hang in there!
Ja går jag ner dom där 2,5 kg så hamnar jag under BMI 25
Lite justeringar med kosten kan jag nog göra så att jag äter mer strikt 5 dagar i veckan o lite mindre strikt dom 2 andra.
På barns skoldagar kan jag äta anpassad mat men på helgerna är det lite trist att laga massa olika rätter… o då äter vi ändå inte särskilt onyttigt men lite godis på kvällen.
Kan definitivt inte överäta som jag gjorde innan Ozempic.
Alltså jag äter kanske snabbmat 1 gång varannan månad, dricker inte läsk, saft, kaffe, te, mjölk el alkohol, nyttjar inte nikotin, äter väldigt lite halvfabrikat.. känns ju som att det är svårt att göra några stora ändringar… det som är onyttigt är nåt hg godis på helgen o några bitar torkad mango.
Men men.. om det är denna vikt kroppen vill ha så är jag ändå rätt nöjd jämfört med vart jag började ☺️