Citat:
Ursprungligen postat av
Extremefly
Är inne på dag 2 nu bara.. Har gått bra idag, minskad aptit känner jag redan. Trots att jag gick förbi många ställen där jag vanligtvis äter så kunde jag motstå de idag.
Blivit lite plocksallad och proteinbars och ska snart ta lite kvarg med. Blir ungefär 1500 kcal idag. Hade säkert varit de dubbla för en vecka sedan.
Läste att ibland får man effekt väldigt snabbt, medans för andra kommer det efter 2-3 sprutan.
Har du någon form av kostschema att följa så du kan följa dina intag, kalorier, protein, kolhydrater och fett?
Det ger mig en boost iaf att ha kontroll och se att jag inte "överäter"
Mitt dagliga intag skall vara 1300 kcal men jag har svårt att komma upp till dem.. Ligger för det mesta 400 kcal under..
Jag har IBS-D så diarre tillhör min vardag så att få ett break i toabesöken är den "tröga" magen en bonus men förhoppningsvis så stabiliserar det sig så att det inte blir alltför långt mellan toabesöken...
Igår var min dag 3 och jag kunde någonstans känna att suget att äta kom under kvällen.. Kan ju vara för att tarmarna var tömda?
Jag behöver den där "tystnaden" gällande sug och hunger som hjälper mig att inte äta sena kvällar och nätter ...
Än så länge är jag positivt inställd till de dagar som varit och hoppas att det r samma lika på spruta 2 ... Inga biverkningar mer än att magen är "trögare" ..
Fortsätter det samma lika spruta 2 och vecka 2 så kanske jag pratar med läkarn om vi inte ska höja dosen tidigare v 3 istället för 5...