Citat:
Ursprungligen postat av
lindome
Det låter helt orimligt, det är väl 80 km/h innan Vallda trekant med en massa fartkameror, att sedan ändå fortsätta genom två rondeller och in på en smal 50-väg i över 100km/h för att man är fartblind låter inte så troligt.
Precis min tanke också. Det här är i allra högsta grad avsiktligt.
Föraren var fullt medveten om utgången. Att han i hög hastighet skulle köra in sin tunga bil, rakt in i den minst 5 ton tunga stenkonstruktionen.
Han hade säkert inget säkerhetsbälte heller. Allt för att vara garanterad ett önskat resultat. Att dö bakom ratten på ett mycket spektakulärt sätt.
För min del känns det som att han var rejält bitter på sin omgivning. Valet av platsen där han skulle ta sitt liv, och hur han gick till väga, känns som ett stort fuck you till de efterlevande.
Jag gissar på en infekterad (och för honom upplevd orättvis) vårdnadstvist i kombination med ett stort avbräck ekonomiskt.
Kanske en separation där han fått gå från ett hus som han lagt massor med pengar på, men där han skulle vara tvungen att lösa ut henne för att kunna behålla huset.
En dag får han helt nog, och väljer den här vägen. Att ta sitt liv vid Vallda Kyrka på ett sätt som samhället kommer att minnas i många, många år framöver.