2024-02-25, 00:34
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Det låter helt orimligt, det är väl 80 km/h innan Vallda trekant med en massa fartkameror, att sedan ändå fortsätta genom två rondeller och in på en smal 50-väg i över 100km/h för att man är fartblind låter inte så troligt.

Precis min tanke också. Det här är i allra högsta grad avsiktligt.

Föraren var fullt medveten om utgången. Att han i hög hastighet skulle köra in sin tunga bil, rakt in i den minst 5 ton tunga stenkonstruktionen.

Han hade säkert inget säkerhetsbälte heller. Allt för att vara garanterad ett önskat resultat. Att dö bakom ratten på ett mycket spektakulärt sätt.

För min del känns det som att han var rejält bitter på sin omgivning. Valet av platsen där han skulle ta sitt liv, och hur han gick till väga, känns som ett stort fuck you till de efterlevande.

Jag gissar på en infekterad (och för honom upplevd orättvis) vårdnadstvist i kombination med ett stort avbräck ekonomiskt.

Kanske en separation där han fått gå från ett hus som han lagt massor med pengar på, men där han skulle vara tvungen att lösa ut henne för att kunna behålla huset.

En dag får han helt nog, och väljer den här vägen. Att ta sitt liv vid Vallda Kyrka på ett sätt som samhället kommer att minnas i många, många år framöver.
Citera
2024-02-25, 10:05
Medlem
Brukar vi få reda på identitet när det gäller förmodade självmord?
Har en vag tanke men vill helst inte säga några namn än av respekt för mannens familj om det inte alls är han.
Citera
2024-02-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Det låter helt orimligt, det är väl 80 km/h innan Vallda trekant med en massa fartkameror, att sedan ändå fortsätta genom två rondeller och in på en smal 50-väg i över 100km/h för att man är fartblind låter inte så troligt.

Fartblindhet är enligt mig att efter att ha kört i hög fart på tex motorled eller motorväg och sedan svänger av. Tro att man kör långsammare än man faktiskt gör. Oavsett om du sänker hastigheten eller ej.

Den här mannen kan ha uppskattat sin fart helt fel. Vi vet inte om han körde på 158:an eller ej. Inte heller hur fort det eventuellt gick där. kameror till trots. Men att det gick alldeles för fort innan smällen det vet vi.
Citera
2024-02-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deochdempolisen
Brukar vi få reda på identitet när det gäller förmodade självmord?
Har en vag tanke men vill helst inte säga några namn än av respekt för mannens familj om det inte alls är han.

Det finns 47 st svarta XC90 i Kungsbacka, varav 40 st privat ägande.
Källa: Biluppgifter
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-02-25 kl. 12:16.
Citera
2024-02-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det fanns 47 st svarta XC90 i Kungsbacka området i förrgår, varav 40 st privat ägande. När jag tittar Idag så är det bara 46.
Källa: Biluppgifter

Vilket inte måste betyda att detta fordon redan har avregistrerats

Borde vara så ja. Vid en sån kollision så borde det vara lika kört för bilen som för personen som körde. Men vi vet inte exakt vilket fordon det rör sig om som blivit avreggat väl?
Citera
2024-02-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deochdempolisen
Borde vara så ja. Vid en sån kollision så borde det vara lika kört för bilen som för personen som körde. Men vi vet inte exakt vilket fordon det rör sig om som blivit avreggat väl?

Märkligt.
Nu står det återigen 47st svarta xc90 i Kungsbackaområdet och tidigare inlägg har jag därför ändrat.
En av dessa 47 bilar borde rimligen vara den rätta. Om föraren och bilen nu inte kommer från en helt annan kommun
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-02-25 kl. 12:24.
Citera
2024-02-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Märkligt.
Nu står det återigen 47st svarta xc90 i Kungsbackaområdet och tidigare inlägg har jag därför ändrat

Konstigt. Kanske ett ägarbyte som råkat vara på samma modell på samma dag? Då kan de väl hoppa in och ut tänker jag.
Citera
2024-02-25, 12:39
Medlem
Fick en ganska snabb träff på en 235 hästars svart xc90 i vallda på Biluppgifter. Men eftersom man inte längre lägger upp regnummer eller personuppgifter på avancerade uppgifter. Så lägger jag ner vidare sök.
Citera
2024-02-25, 13:25
Medlem
Venators avatar
Avregistrering är väl något efterlevande får ta hand om vid beslut om skrotning? Inte något som görs automatiskt på samma sätt som när ett dödsfall registreras i folkbokföringen?
Citera
2024-02-25, 13:48
Medlem
[quote=N.A.Palm|87477132]
Citat:
Ursprungligen postat av delfintjejen

Det är väl snarare en svag uppförsbacke förbi Vallda säteri mot kyrkan?

Ytterst lite nån grad uppför kan man nog uttrycka sig ja, framtill där fundamentet och nån meter till förbi, sen plant och sen neråt.
Åker här dagligen så..
Citera
2024-02-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Avregistrering är väl något efterlevande får ta hand om vid beslut om skrotning? Inte något som görs automatiskt på samma sätt som när ett dödsfall registreras i folkbokföringen?

Troligen får dödsbot ta hand om detta ja.
Men om detta vet jag ingenting om. Men troligt
Citera
2024-02-25, 22:47
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Inga blommor på olycksplatsen. Boende i området vet ännu inte vem det är. (Nej, jag har inte talat med alla…) Är inte detta tecken på att det är en utomsocknes bilist?
Bilen kördes också motströms, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in