2024-02-24, 00:03
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
Tack, precis stället jag menade. Och även tack för ordet stiglucka. En kyrkport sitter förstås på kyrkan.

Länge sedan jag körde där så jag mindes inte hur det såg ut men har han frontat i hög hastighet så är det ju som du säger ovan, att han glidit ut åt höger av någon anledning.

När man jämför bilden i tidningen med bilden på Streetview inser man vilken jäkla smäll det var. Undrar vad det var för bil...
Citera
2024-02-24, 00:10
Medlem
Skrattkramps avatar
Vägen är smal, så om han faktiskt körde i 100 som påstods tidigare i tråden så låter det vansinnigt. Eftersom han träffade stigluckan hamnade han inte bara lite snett utan rejält fel. Den kombinationen talar inte för akut sjukdom, somnat eller liknande. Snarare hög på dödsknark, psykotisk eller suicidal. Straffa gud kanske? Möt din skapare...
Citera
2024-02-24, 01:16
Moderator
Parongatans avatar
Vad är det för bil han använde? Det ser ut som en svart Volvo XC90, den förra modellen.

Och vem var den stackars mannen? Det här var inget olycksfall, utan en avsiktlig och fullt medveten inkörning i portalen vid Vallda Kyrka.
Citera
2024-02-24, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Vad är det för bil han använde? Det ser ut som en svart Volvo XC90, den förra modellen.

Och vem var den stackars mannen? Det här var inget olycksfall, utan en avsiktlig och fullt medveten inkörning i portalen vid Vallda Kyrka.

Ja, har han kommit från norr / Vallda Trekant, så har han haft 2 rondeller att ta sig igenom först. Knappast somnat, alltså.

Grav oskicklighet, eller avsiktligt självmord?
Citera
2024-02-24, 08:28
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Ja, har han kommit från norr / Vallda Trekant, så har han haft 2 rondeller att ta sig igenom först. Knappast somnat, alltså.

Grav oskicklighet, eller avsiktligt självmord?

Jag är helt övertygad om att inkörningen är högst medveten och avsiktlig. Han har kört sin tunga SUV i nedförsbacke, och laddat fullt rakt mot portalen vid Vallda Kyrka - och "lyckats" få en perfekt träff. Denne olyckssalige förare ville verkligen inte överleva.

Han hade med stor sannolikhet inte bilbältet på. Det skulle inte förvåna mig om det luktade alkohol utöver järnlukten av blodet, och lukten av gummi, bränsle, plast och uppvärmd bilplåt.

Många självmordsfall där någon avsiktligen kört in i något fast och tungt föremål vid vägen, har "stärkt sig" med att dricka ordentligt innan sitt självmord. Det här kan vara en person som normalt aldrig ens smakar på alkohol.

Polisen kommer genom en mobiltriangulering att kunna följa mannen från när bilen rullade igång på morgonkvisten, till dess att den i hög fart krossade portalen vid kyrkan. Han kanske körde hemifrån och iväg till en stilla och fridfull plats i närområdet.

Där i bilen drack han upp en flaska whiskey rakt av. Sedan drog han igång bilen, och körde från Särö upp mot Vallda Trekant och rondellen där.

I rondellen tog han höger mot Valldavägen, och laddade fullt ner för backen och mot den tunga stenkonstruktionen vid kyrkan där det blev tvärstopp och omedelbar död.

Jag är helt övertygad om att Kungsbackapolisen redan idag har nästan hela bilden klar över vad som inträffat. Och, att det här helt och hållet handlar om just ett självmord. Ett spektakulärt sådant.

Kanske någon som förlorat arbetet eller sitt företag. Kanske en infekterad skilsmässa som inkluderar en hopplös vårdnadstvist. Jag vet inte.

Men det kan finnas en lång rad olika saker som relativt snabbt kommer fram, när polisen tittar närmare på mannens historik och sista tid i livet. Det här är inte en olycka, utan ett självmord.

Allt ovanstående är mina egna spekulationer och således inga kända fakta. Men, min erfarenhet säger mig att det kan vara ett fullt tänkbart scenario på hur det kan ha gått till.
Citera
2024-02-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Här ser jag att någon skrivit i kommentarsfältet att bilen han sett bilen komma i över 100 km/timmen. Det kanske kan förklara.

https://norrahalland.se/nyheter/trafikolycka-i-vallda-kyrkport-rasade-over-bil/40569

"E*** M******* - 8 timmar sedan

Mötte denna bilen precis mellan vallda kyrka och vallda trekant i morse. Måste gått i en bra bit över 100 km/h på 50 sträckan."

Vad står stjärnorna för.. det räcker att skriva stjärna en gång i typ av för och efternamnet.. och helst skriver man underst vilka bokstäver du gömmer.. annars kan man aldrig räkna ut vem vederbörande är…
Citera
2024-02-24, 09:41
Medlem
Skrattkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag är helt övertygad om att inkörningen är högst medveten och avsiktlig. Han har kört sin tunga SUV i nedförsbacke, och laddat fullt rakt mot portalen vid Vallda Kyrka - och "lyckats" få en perfekt träff. Denne olyckssalige förare ville verkligen inte överleva.

Det är ingen backe där.

Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Vad står stjärnorna för.. det räcker att skriva stjärna en gång i typ av för och efternamnet.. och helst skriver man underst vilka bokstäver du gömmer.. annars kan man aldrig räkna ut vem vederbörande är…

Du har ju namnet i klartext på länken. Vad ska du med vittnets namn till?
Citera
2024-02-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
Det är ingen backe där.

Du har ju namnet i klartext på länken. Vad ska du med vittnets namn till?

Vet inte vad du menar .. men jag söker namnet på den omkomne 50 årige mannen.. och trodde det va detta namnet som var plurat…
Citera
2024-02-24, 11:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Vet inte vad du menar .. men jag söker namnet på den omkomne 50 årige mannen.. och trodde det va detta namnet som var plurat…

Nej, det var personen som skriv i en kommentar till tidningsartikeln att han mött bilen i hög fart på Valldavägen. Och i kommentaren står namnet utskrivet.
Citera
2024-02-24, 12:52
Medlem
Min gissning är att föraren som körde alldeles för fort. Helt enkelt missade svängen strax innan busshållplatsen och körde rakt fram och in i stigporten i riktigt hög fart där ca 07 på morgonen.

Vem var han, vart var han på väg och vart kom han ifrån ?
(för det var väl en han ?)
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-02-24 kl. 13:05.
Citera
2024-02-24, 13:03
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Min gissning är att föraren som körde alldeles för fort. Helt enkelt missade svängen strax innan busshållplatsen och körde rakt fram och in i stigporten i riktigt hög fart.

Ja, en han - en man i 50-årsåldern enligt lokaltidningen.
Citera
2024-02-24, 14:38
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Min gissning är att föraren som körde alldeles för fort. Helt enkelt missade svängen strax innan busshållplatsen och körde rakt fram och in i stigporten i riktigt hög fart där ca 07 på morgonen.

Jag hade fått allt om bakfoten om vilken stiglucka/port det gällde. Jag trodde det var den tvärs över grusparkeringen på andra sidan Valldvägen.

Nu fattar jag mera hur bilen kunde träffa så illa. Det har troligen spikrakt fram i den lilla kurvan, i en bra hastighet.
Tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in