Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-19, 17:55
  #133
Medlem
Föredrar nästan dessa youtube sändningar framom SVT. Mindre trams och prat om styva stavar. Och mindre reklam än TV4.
Citera
2024-05-19, 18:26
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I regniga förhållanden dessutom. Men jag har svårt för när man tävlar i landslagsdräkt när det inte är landskamp eller mästerskap.

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Hon kanske gillar färgerna? I just kula spelar det väl mindre roll, men på 800m och längre distanser när det är ett myller av löpare i en klunga så föredrar jag när dom springer i landslagsdräkt så man ser vem som är vem.

Roos är med i "landslaget i landslaget", d.v.s. den grupp som Bauhaus sponsrar och där tävlar alla i Sverige-dräkten internationellt.
Citera
2024-05-19, 18:28
  #135
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Roos är med i "landslaget i landslaget", d.v.s. den grupp som Bauhaus sponsrar och där tävlar alla i Sverige-dräkten internationellt.

Jo, jag vet. Men estetiskt stör det mig.
Citera
2024-05-19, 18:48
  #136
Medlem
Alkibiadess avatar
Ingen vidare form på Hermansson denna säsong. Imponerande av Blomqvist.
Citera
2024-05-19, 19:25
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Roos är med i "landslaget i landslaget", d.v.s. den grupp som Bauhaus sponsrar och där tävlar alla i Sverige-dräkten internationellt.
Tackar för infon. Jag gillar Fanny i blågult.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingen vidare form på Hermansson denna säsong. Imponerande av Blomqvist.
En svensk seger av Fanny, en finsk av Blomqvist och nu en seger i B-finalen utav Maria Freij med säsongsbästa, vilket jag måste ha missat om den gick ut i sändningen? Hela tävlingen verkar släpa efter rejält i schemat, och resultatet blev att man fick inte se allt nordiskt i TV-sändningen på SR. Youtube-streamen är hemsk i jämförelse.

Blev även en finsk andraplats genom Lassi Etelätalo i spjutet och det ser lovande ut för Urho Kujanpää i stavhoppet, kan bli fler nordiska pallplatser innan kvällen är över. Är Ella Junnila verkligen på plats, eller har hon bara stått över alla höjder hittills? Samuel Pihlström i blågult blev inte mycket att skriva hem om.

Edit: Jodå, Ella är på plats och rev första på ingångshöjden 1.82.. Klarar på andra men ligger bara 5'a.

Tusan, den här tävlingen kommer inte vara över innan DL börjar.

Edit2: Nu har streamen gett upp, men det blev en tredjeplats för Urho Kujanpää i stavhoppet. Ella är sista nordiska hoppet nu.

Edit3: Ella klarar andra försöket på 1.86, och säkrar en andraplats eftersom dom andra rivit ut sig, och det blev också hennes slutresultat. 6st nordiska pallplatser om man räknar med Maria Freij, utav vilka Roos seger var den roligaste.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-19 kl. 20:11.
Citera
2024-05-19, 19:29
  #138
Medlem
Nionde plats på.3.36.25 för Pihlström. Inte riktigt i samma form som vid finnkampen i fjol eller när han satte svenskt rekord inomhus i vintras. Men ändå ett steg åt rätt håll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback